Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 2017: nová generace se nechá ovlivnit Cactusem, budou i kapsle
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný hatchback dostaneprvky převzaté z crossoveru C4 Cactus. Pod kapotou máme čekat hlavně tříválce, v kabině méně tlačítek.
O nové generaci Citroënu C3 se začíná mluvit čím dál tím častěji. To samozřejmě není překvapivé, pokud vezmeme v potaz počátek kariéry stávajícího provedení. Na trhu je totiž již sedmým rokem, ve světle moderních automobilových trendů tak de facto přesluhuje. Dle předchozích náznaků jsme přitom na autosalonu v Ženevě měli spatřit koncept novinky, nicméně jak již jistě víte, žádný takový vůz na výstaviště Palexpo nedorazil.
Je sice možné, že Francouzi pustí do světa nějakou tu vizi v příštích měsících, nicméně krk na tuto variantu skutečně nedáme. Spíše počítáme s tím, že dorazí rovnou produkční verze, která by měla být odhalena na podzim na autosalonu v Paříži. Virtuálního debutu bychom se ovšem mohli dočkat o pár týdnů dříve. Mnohé ale víme již nyní.
Začneme venkovním designem, o němž se rozhovořil Xavier Peugeot, šéf produktového plánování značky. Dle něj bude nový Citroën C3 čerpat inspiraci především z modelu C4 Cactus. Je to totiž právě jeho vzhled, který zákazníky k tomuto crossoveru láká nejvíce. I nový hatchback by se tak měl pochlubit vzduchovými kapslemi Airbump, i když těch se nejspíše dočkáme jen v náznacích.
„Potřebujeme přenést klíčové elementy nového designu Citroënu, založeném na Cactusu, na novou generaci. To je to, co řeknete zákazníkům. Pošlete jim signál, že zde bude jistá dávka soudržnosti,“ sdělil Peugeot britskému Auto Expressu. Dodal, že „všechny aspekty sice převedeny nebudou, nicméně je tu řada způsobů, jak dosáhnout spojitosti, a my na nich pracujeme.“
Jistým vodítkem v tomto ohledu je elektrická bugina e-Mehari, která rovněž vizuálně odkazuje na Cactus, přestože vzduchové kapsle nemá. Nový Citroën C3 by tedy skutečně mohl vypadat tak, jak nám jej ukazuje neoficiální ilustrace. Velikostně pak ve srovnání se stávajícím provedením příliš nenaroste, neboť má opětovně stanout na platformě PF1, respektive její evoluční verzi.
Pod kapotou bude možné počítat pouze s maloobjemovými motory, mezi nimiž má vrchol představovat 1,6litrový čtyřválec BlueHDi. Po stránce benzinové Citroën nejspíše vsadí jen na tříválce, přičemž výkony pohybující se mezi 68 a 120 koňmi zamíří pokaždé pouze na přední nápravu. K dispozici přitom většinou budou manuální převodovky, mimo ně lze čekat robotizovanou skříň.
Uvnitř se automobilka chce zaměřit na konektivitu a digitalizaci, pročež valnou část středové konzole bude okupovat rozměrný dotykový displej. S jeho příchodem má ubýt tlačítek, kabina tak bude vypadat čistěji a „prémiověji”. Zatím přitom není jisté, zda daná konfigurace bude k mání ve všech výbavách, spíše než s dražší verzí dvou architektur interiéru tak počítáme se dvojí velikostí displejů.
Více se dozvíme nejpozději ve zmiňované Paříži, teď se ještě na chvíli vrátíme k e-Mehari. Ten kromě působivého vzhledu dostal do vínku také elektrické ústrojí, jež je podle Xaviera Peugeota dobrým ukazatelem věcí budoucích. Během pár let bychom se tak měli dočkat dalšího elektromobilu v nabídce značky, žádná další nápověda v tomto směru však už nezazněla.
Šéf produktového plánování v tomto ohledu pouze dodává, že nelze přejít jednoznačný vzkaz daného ústrojí související „s redukcí hluku a mnohem pohodlnějším ovládáním“. A jelikož prý Citroën již na této novince pracuje, dříve než později se s ní potkáme. Stejně jako s produkční verzí koncepčního SUV Aircross, která by velmi brzy měla dostat oficiální zelenou.

Nová generace Citroënu C3 také na neoficiání ilustraci naznačuje...
...že její vzhled bude výrazně ovlivněn crossoverem C4 Cactus
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 7 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva