Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus je levnější, základ už přijde na méně než 260 tisíc
2.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco základní úroveň Live můžete s 82 koňmi pořídit za 259 900 Kč, se stupni Shine a Shine Edition slabší verzi motoru 1,2 PureTech nelze spojit.
Možná si ještě vzpomenete na náš loňský test Citroënu C4 Cactus, který pro francouzský crossover nedopadl zrovna příznivě. Důvodů bylo hned několik, tím nejzásadnějším však byla sebevědomá cena. Zatímco ve své domovině stál vůz mnohem méně než regulérní „cé-čtyřka“, v českých luzích a hájích jste si za cenu plně vybaveného modelu (testovací vůz s příplatky stál 469 900 Kč) mohli bez problémů pořídit hned dvě rychlá rodinná auta. Pravda, sice ojetá, nicméně s výkonem vyšším než je pouhých 82 koníků. A ještě by vám zbylo na benzin.
O francouzském crossoveru ale dnes nehovoříme kvůli tomu, že bychom chtěli znovu píchnout do vosího hnízda. Místo toho se budeme zabývat slevovou politikou, která je Citroënu vlastní a která konečně usazuje C4 Cactus do toho správného křesla. U příležitosti ročního výročí od vstupu na trh totiž české zastoupení srazilo cenu základního provedení 1,2 PureTech osazeného výbavou Live na 299 900 Kč, což oproti loňsku představuje třicetitisícovou slevu.
Než ovšem přistoupíme k soupisu doplňků, které za tyto ceny pořídíte, jen zmíníme jednu vskutku úsměvnou záležitost, a tou je televizní reklama. Ta totiž láká zájemce o tento model na částku nižší o dalších čtyřicet tisíc korun. Této slevy jste skutečně mohli dosáhnout, ovšem podle oficiálního ceníku pouze v květnu. Ten však marketingové oddělení značky společně s tiskovou zprávou zaslalo včera, tedy 1. června.
Logicky by tedy měly platit jen ceny uvedené v ceníku, realita ale nejspíše bude o trochu jiná a ony nižší částky si při aplikování vyjednávacích technik dozajista vymůžete. Za oněch 259 900 Kč, což je již akceptovatelná suma, tak dostáváte třeba audio systém se 7palcovým dotykovým displejem, kapsle Airbump, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, tempomat, šest airbagů nebo látkové čalounění Mica Grey.
O stupínek výše již stojí úroveň výbavy Feel, za kterou v kombinaci se stejným 1,2litrovým motorem dáte 324 900 Kč. Počítat přitom dále můžete s manuální klimatizací, střešními nosiči v lesklé černé barvě nebo s kůží obšitým volantem. Na tomto stupni přitom můžete sáhnout i po výkonnější verzi agregátu (110 koní, 364 900 Kč) nebo 1,6litrovém turbodieselu BlueHDi (100 koní, 399 900 Kč).
Dalším „pánem na holení“ je výbava Feel Edition, jejíž součástí je nově zdarma paket doplňků v hodnotě 24 tisíc korun, který zahrnuje třeba automatickou klimatizaci, zpětnou parkovací kameru nebo dešťový senzor. Samotné ceny pak startují na částce 339 900 Kč, za kterou opět dostáváte jen 82 benzinových koní. Za stokoňové dieselové stádo však již dáte nemalých 429 900 Kč.
Tím jsme vystoupali na vrchol, kde najdeme úrovně Shine a Shine Edition. Na obě si již musíte připravit více než 400 tisíc korun, za což dostanete navigaci či u druhého zmiňovaného stupně dokonce 17palcová kola. Kromě toho je na této úrovni součástí standardu také paket Midnight s metalickým fialovým lakem Deep Purple a kapslemi Airbump v černé barvě.
Více informací se jako obvykle dozvíte v oficiálním ceníku (PDF 188 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení. My přitom jen dodáme, že s vrcholnými úrovněmi výbavy již nelze spojit slabší benzinový motor, ale pouze jeho silnější variantu. Pokud by Citroën k těmto krokům přistoupil již loni, pak by naše hodnocení jistě bylo shovívavější...






Náš loňský test Citroënu C4 Cactus nedopadl pro francouzský crossover zrovna nejlépe, i z toho důvodu, že za nemalou sumu nabízel slabých 82 koní. Oba nešvary byly pro letošek vyřešeny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva