Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

Citroën opět převrací s vozem C3 Picasso zažité přístupy. Představil nový koncept, který má za úkol zaujmout vůdčí postavení v segmentu jednoprostorových vozů B2 a navíc rozšířit už tak bohatou nabídku velkoprostorových vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

9.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Citroën opět převrací s vozem C3 Picasso zažité přístupy. Představil nový koncept, který má za úkol zaujmout vůdčí postavení v segmentu jednoprostorových vozů B2 a navíc rozšířit už tak bohatou nabídku velkoprostorových vozů.

C3 Picasso, který je výsledkem kreativnosti francouzské značky, přichází s odvážným stylem, novátorskou architekturou a velkým důvtipem. Snadným nastuponáním, výškou sedadel, výhledem a variabilitou pětimístného interiéru nadchne celou posádku a komplex modularitou prostoru jim usnadní každodenní používání vozu.

Ve voze C3 Picasso se spojují protiklady jako oblé a pravoúhlé linie, modernost a půvab retro stylu, objem a plynulost linií. Výsledkem je vůz novátorského designu, který se bude určitě líbit. Jeho čistý a funkční tvar je vyjádřením základního přání modelu C3 Picasso. Novinka je dlouhá 408 cm, široká 173 cm a vysoká 162 cm, přičemž zaujme obdivuhodně kompaktní přídí a vertikálně řešená záď. Toto nevídané uspořádání proporcí přináší všem cestujícím spoustu prostoru. Vynikající je i objem zavazadlového prostoru: až 500 litrů (metodika VDA) pod zadním platem v pětimístné konfiguraci.

C3 Picasso přináší nový pohled na jednoduchost používání a nabízí snadnou a intuitivní modularitu, umožňující v rekordním čase optimalizovat prostor vozu. Zadní sedadla jsou dělená a jednotlivě je lze posunout o 150 mm, takže se na ně mohou pohodlně usadit osoby všech typů postav. Díky ovladačům v horní části zadních sedadel je lze jednou rukou a jediným pohybem složit. Tato funkce umožňuje ve spojení s mobilní podlahou zavazadlového prostoru vytvořit dokonale rovnou plochu až k opěradlům první řady. Tuto délku lze ještě zvětšit sklopením opěradla sedadla spolujezdce vpředu. Místo řidiče nabízí mimořádný periferní výhled, který je umožněn trojdílným čelním sklem s úzkými sloupky, díky čemuž má řidič přehled o celé silnici. Interiér je ze všech stran obklopen okny, takže je plný světla. S panoramatickou střechou může celková prosklená plocha dosáhnout 4,52 m2, je tedy jedna z největších v daném segmentu.

Díky své kompaktnosti a malému průměru otáčení jde o velice dobře ovladatelný vůz, který si snadno poradí s každou překážkou. Jízdní stabilita na úrovni sedanu umožní zvládnout jízdu na jakékoliv silnici v naprostém klidu. Citroën C3 Picasso je určený pro všechny typy silnic, už proto, že je vybaven celou řadou úsporných a přitom efektivních motorů. V nabídce jsou dva benzínové motory nové generace VTi 95 a VTi 120 a dále naftové motory HDi 90 a HDi 110 FAP již známých vlastností a výkonů. Úrovně emisí CO2 jsou nízké: u motoru HDi 90 dosahují dokonce jen 125 g/km. Verze vybavené tubrodieselovým motorem je navíc opatřeno logem Airdream®, které označuje vozy modelové řady Citroën, jež jsou nejšetrnější k životnímu prostředí. Nový model rodiny C3 bude představen na příštím pařížském Autosalonu a na trh bude uveden v prvním čtvrtletí roku 2009.


Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky - 1 - C3 1Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky - 2 - C3 3

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše