Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2011: nová generace se představuje
2.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
U Citroënu pustili do světa první fotografie a informace o nové generaci C4. Pětidveřový hatchback nižší střední vychází designově z C3 a C5 a do své kategorie přináší vysokou míru pohodlí, velký vnitřní prostor, moderní technologie, špičkovou výbavu i elegantní styl.
Novou karoserii charakterizují nadčasové, přesně definované ale rozhodně ne přísně geometrické tvary, kterým vévodí nová maska a komplikovaný tvar světlometů ve stylu studie DS High Rider (obrázek úplně dole). Citroën C4 tak opouští extravagantní linie, kterými zaujal předchůdce, a pokračují v nastoupené linii předznamenané premiérou prototypu DS3 a změnou tradičního loga před půl druhým rokem. Celková délka pětidveřového hatchbacku je 4,33 m, šířka 1,79 m, a výška 1,49 m. Rozvor náprav je 2,61 m. Novinka je tak jen o 5 cm delší, o 2 cm širší a o 3 cm vyšší než stávající model. Nová C4 má přes kompaktní vnější rozměry velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník je svým objemem 408 litrů největší ve třídě a nový citroën se může pochlubit také velmi nízkou nakládací hranou.
Extravagantní nápady zmizely i z interiéru. Volant již nebude mít pevný střed a digitální displeje byly zkombinovány s klasickými kruhovými. Své pracoviště si řidič může přizpůsobit své postavě s ohledem na dvouose nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo ale také svému naturelu, neboť si lze vybírat z několika barev podsvícení kontrolních přístrojů a displejů popřípadě z několika polyfonních zvuků důležitých upozornění. V příplatkové výbavě budou i sedadla s masážní funkcí, špičková audiosoustava, bi-xenonové adaptabilní světlomety, tempomat i omezovač rychlosti nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Přední kola budou zpočátku poháněna třemi zážehovými a třemi vznětovými čtyřválci. Základem bude verze VTi 95, která bude mít pod kapotou motor 1,4 litru o výkonu 72 kW kombinovaný s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Silnější VTi 120 (objem 1,6 litru, 88 kW) bude možné kombinovat s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. V nabídce by neměla chybět ani variantu pro spalování LPG. Přeplňovaná verze tohoto motoru VTi 210 kombinovaná s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou pak dosáhne výkonu 155 kW, což C4 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,7 s a nejvyšší rychlost 214 km/h, přitom kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 6,3 l/100 km.
Vznětové motory reprezentuje nová generace motoru HDi 90. 1,6litrový motor nabídne největší výkon 68 kW a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Silnější verze této „šestnáctistovky“ HDi 110 dosahuje výkonu 82 kW a v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou si vystačí s 4,2 l/100 km. V případě robotizované převodovky je to o 0,3 l/100 km více. Na vrcholu nabídky vznětových pohonných jednotek bude zatím dvoulitr HDi 150 o výkonu 110 kW se spotřebou 4,9 l/100 km.
Nový C4 využívá nejnovější technologie také z hlediska snížení dopadu na životní prostředí (recyklovatelné materiály, snížení hmotnosti díky laserovému svařování atd.) a kvůli snížení emisí CO2. Nositelem zelených technologií bude verze 1.6 e-HDi, která si mimo jiné i díky systému Start-stop a pneumatikám Michelin Energy Saver v kombinovaném cyklu vystačí s 3,8 l/100 km a vypustí do ovzduší pouze 99 g/km CO2. Na trh ale toto provedení přijde později.
Nový Citroën C4 se bude vyrábět v závodě PSA v Mulhouse, výstavní premiéru bude mít na pařížském autosalonu letos v září. Očekává se, že příští rok vznikne právě na bázi studie DS High Rider model DS4, který bude třídveřovou, luxusnější a výrazně individualizovanou variantou C4.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1