Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Aircross: místo Scouta kompaktní SUV
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aircross měl být jen přespolní verzí C4, realita je ale docela jiná. Jde o svébytné SUV, které vlastně s C4 nemá mnoho společného.
A není to jediné překvapení, které nám dnešní odhalení vozu přineslo. Když jsme vám včera nabídli první upoutávku, zmínili jsme, že k jeho odhalení by mělo dojít příští pátek. Nebyli jsme jediní, kdo si tak vysvětlil facebookové avízo Citroënu hovořící o premiéře mající se odehrát „next friday”. Buď Francouzi změnili názor, nebo jde o problém ryze jazykový. Na každý pád, C4 Aircross je tu, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Předně je to nový vzhled, který se od podoby výchozí C4 dosti vzdaluje. Aircross by se klidně mohl jmenovat úplné jinak a předpokládáme tedy, že spojení se jménem C4 má spíše marketingové než faktické kořeny. A podobně jako u Fordu Focus C-Max nebo ještě lépe Citroënu Xsara/C4 Picasso se v případě úspěchu na trhu dá očekávat, že se svým jménem od cé-čtyřky časem osamostatní.
Design se přesto drží linií posledních modelů značky, ve výsledku ale jde o jakousi kombinaci vzhledu nové C4 2011 a výraznějšího modelu DS4 zasazenou do vozu velikosti kompaktního SUV. Nevšimnout si nejde ani použití pár nápadů z konceptu Hypnos, jenž byl představen již před třemi léty v Paříži. 18" kola, detaily přídě nebo části zádě, to vše jako by Hypnosu skoro vypadlo z oka. Ze zbylých drobností stojí za zmínku širší použití LED jako zdroje vnějšího osvětlení - na přídi, v bočních zrcátkách i na zádi, tam všude bychom měli najít světelné diody.
Do interiéru zatím nevidíme, víme ale, že půjde o pětimístné auto, které by při rozměrech 4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na délku mělo nabídnout solidní prostor pro celou posádku. A pokud by se pasažéři přece jen necítili nejlépe, pozitivnějším pocitům by měla přispět u Citroënu tradičně velkorysá panoramatická střecha, kterou automobilka zvlášť zmiňuje jako velké plus. Zavazadla v „kufru” o objemu 442 litrů by pak též strádat neměla.
Nabídka motorů pro C4 Aircross nakonec nebude tak velkorysá, jak jsme včera předpokládali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněna 1,6i s výkonem 85 kW (115 koní) a dieselová 1,6 HDi s 82 kW (110 koní). Benzinový motor bude spojen s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.
Lepší alternativa pro Evropany bude jen jedna - naftový motor 2,0 HDI s výkonem 150 koní, šestupstupňovým „manuálem” a opět pohonem 4x2 nebo 4x4 dle vašeho přání. V nabídce se sice objeví ještě silnější benzinový dvoulitr se 113 kW (154 koní), pětistupňovým automatem a pohonem opět dle výběru, bude ale k dispozici jen na trzích mimo Evropskou unii. Důvod je nasnadě - tento motor bude mít jistě příliš vysokou normovanou spotřebu a prodávat je v Evropě by se automobilce s ohledem na zatížení europokutami za nadlimitní emise CO2 ze strany EU nevyplatilo prodávat.
Podrobnější technické ani jiné údaje prvotní odhalení vozu neskýtá, a tak si na další detaily budeme muset ještě počkat. Do prodejů by se C4 Aircross měl dostat v první polovině roku 2012, ceny zůstanou ještě chvíli neznámou.
Citroën C4 Aircross na všech zatím uvolněných oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva