Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch
17.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ačkoliv se novinka pyšní redukcí hmotnosti, vylepšením aerodynamiky a hybridním ústrojím, údaj o spotřebě je tradičně přehnaný.
V minulém týdnu jsme si mohli představit Peugeot 208 HYbrid Air 2L, který je pokračovatelem konceptu FE a staví především na nízké spotřebě. Té dosahuje optimalizovanou aerodynamikou karoserie, redukcí hmotnosti i unikátní hybridní technikou, která těžké baterie nahrazuje mnohem lehčími zásobníky stlačeného vzduchu. Ty následně mohou zastoupit za benzinový tříválec PureTech 82, zároveň však může dojít také ke skloubení obou agregátů či jízdě čistě na benzín.
Danou technologií ovšem na autosalonu v Paříži neponese pouze novinka od Peugeotu, ale také sesterský Citroën. Ten ústrojí Hybrid Air vložil pod kapotu modelu C4 Cactus, přičemž optimalizován byl i samotný benzinový tříválec. Díky vrstvě Diamond Like Carbon došlo ke snížení třecích ztrát, vylepšeno bylo i samotné spalování. Spotřeba tak měla poklesnout o 30 %, zatímco dynamicky se vůz má přiblížit přeplňované verzi o výkonu 110 koní.
Kromě hybridního pohonu se verze Citroën C4 Cactus Airflow 2L pyšní také stokilovou dietou, díky které hmotnost navzdory délce 4 156 mm, šířce 1 729 mm a výšce 1 487 mm poklesla na pouhých 865 kg. Dosaženo toho bylo hlavně větším podílem hliníku u vnitřních nosníků a zadní části podlahy, počítat pak můžeme i s vyšším podílem vysokopevnostní oceli a kompozity u přední části podlahy.
Dále se redukovalo v oblasti panoramatického střešního okna, které je vyrobeno z průsvitného polykarbonátu. Nové výrobní postupy pak vedly ke snížení tloušťky potrubí a manžet, změnám byly podrobeny i vzduchové kapsle Airbump. Ty totiž nově obsahují karbonová vlákna, čímž došlo k další redukci hmotnosti, technické vlastnosti pružného materiálu ale zůstaly zachovány.
Opomenout pak nesmíme ani optimalizaci aerodynamiky, v jejímž rámci byl přepracován přední nárazník se třemi řízenými vstupy vzduchu. Za zadní boční okna se pro změnu nastěhovaly spoilery, zatímco 19palcové ráfky disponují mobilními klapkami otevíranými odstředivou silou. Kombo s nimi pak tvoří pneumatiky Tall&Narrow o rozměru 155/70 s nízkým valivým odporem.
Prodloužen byl rovněž zadní spoiler, přičemž nechybí ani difuzor či vzduchové clony Air Curtain v podbězích kol. Zpětná zrcátka pak nahradily kamery, zlepšen byl i tvar podvozku. Aerodynamika díky tomu doznala zlepšení o 20 procent, což v kombinaci se zmiňovanou redukcí hmotnosti a hybridnímu ústrojí mělo srazit kombinovanou spotřebu na pouhé 2 l/100 km.
Že asi nepůjde o zcela reálný údaj, to již nemusíme dodávat. Mnohem zásadnější otázkou ovšem je, kdy a v jaké podobě se Citroën C4 Cactus Airflow 2L dostane do výroby. A také, za jakou cenu bude k mání - v tomto směru totiž již standardní verze dokazuje, že Francouzi mají i sebevědomí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



































Citroën C4 Cactus Airflow 2L se pyšní lepší aerodynamikou a nižší hmotností než standardní model. Kromě toho úprav doznala i pohonná jednotka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
před 2 hodinami
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
před 3 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 5 hodinami
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
před 6 hodinami
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
