Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch

(+ video) Ačkoliv se novinka pyšní redukcí hmotnosti, vylepšením aerodynamiky a hybridním ústrojím, údaj o spotřebě je tradičně přehnaný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch

17.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ačkoliv se novinka pyšní redukcí hmotnosti, vylepšením aerodynamiky a hybridním ústrojím, údaj o spotřebě je tradičně přehnaný.

V minulém týdnu jsme si mohli představit Peugeot 208 HYbrid Air 2L, který je pokračovatelem konceptu FE a staví především na nízké spotřebě. Té dosahuje optimalizovanou aerodynamikou karoserie, redukcí hmotnosti i unikátní hybridní technikou, která těžké baterie nahrazuje mnohem lehčími zásobníky stlačeného vzduchu. Ty následně mohou zastoupit za benzinový tříválec PureTech 82, zároveň však může dojít také ke skloubení obou agregátů či jízdě čistě na benzín.

Danou technologií ovšem na autosalonu v Paříži neponese pouze novinka od Peugeotu, ale také sesterský Citroën. Ten ústrojí Hybrid Air vložil pod kapotu modelu C4 Cactus, přičemž optimalizován byl i samotný benzinový tříválec. Díky vrstvě Diamond Like Carbon došlo ke snížení třecích ztrát, vylepšeno bylo i samotné spalování. Spotřeba tak měla poklesnout o 30 %, zatímco dynamicky se vůz má přiblížit přeplňované verzi o výkonu 110 koní.

Kromě hybridního pohonu se verze Citroën C4 Cactus Airflow 2L pyšní také stokilovou dietou, díky které hmotnost navzdory délce 4 156 mm, šířce 1 729 mm a výšce 1 487 mm poklesla na pouhých 865 kg. Dosaženo toho bylo hlavně větším podílem hliníku u vnitřních nosníků a zadní části podlahy, počítat pak můžeme i s vyšším podílem vysokopevnostní oceli a kompozity u přední části podlahy.

Dále se redukovalo v oblasti panoramatického střešního okna, které je vyrobeno z průsvitného polykarbonátu. Nové výrobní postupy pak vedly ke snížení tloušťky potrubí a manžet, změnám byly podrobeny i vzduchové kapsle Airbump. Ty totiž nově obsahují karbonová vlákna, čímž došlo k další redukci hmotnosti, technické vlastnosti pružného materiálu ale zůstaly zachovány.

Opomenout pak nesmíme ani optimalizaci aerodynamiky, v jejímž rámci byl přepracován přední nárazník se třemi řízenými vstupy vzduchu. Za zadní boční okna se pro změnu nastěhovaly spoilery, zatímco 19palcové ráfky disponují mobilními klapkami otevíranými odstředivou silou. Kombo s nimi pak tvoří pneumatiky Tall&Narrow o rozměru 155/70 s nízkým valivým odporem.

Prodloužen byl rovněž zadní spoiler, přičemž nechybí ani difuzor či vzduchové clony Air Curtain v podbězích kol. Zpětná zrcátka pak nahradily kamery, zlepšen byl i tvar podvozku. Aerodynamika díky tomu doznala zlepšení o 20 procent, což v kombinaci se zmiňovanou redukcí hmotnosti a hybridnímu ústrojí mělo srazit kombinovanou spotřebu na pouhé 2 l/100 km.

Že asi nepůjde o zcela reálný údaj, to již nemusíme dodávat. Mnohem zásadnější otázkou ovšem je, kdy a v jaké podobě se Citroën C4 Cactus Airflow 2L dostane do výroby. A také, za jakou cenu bude k mání - v tomto směru totiž již standardní verze dokazuje, že Francouzi mají i sebevědomí.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 1 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 01Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 2 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 02Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 3 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 03Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 4 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 04Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 5 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 05Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 6 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 06Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 7 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 07Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 8 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 08Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 9 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 09Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 10 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 10Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 11 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 11Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 12 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 12Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 13 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 13Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 14 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 14Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 15 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 15Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 16 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 16Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 17 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 17Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 18 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 18Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 19 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 19Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 20 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 20Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 21 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 21Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 22 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 22Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 23 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 23Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 24 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 24Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 25 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 25Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 26 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 26Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 27 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 27Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 28 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 28Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 29 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 29Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 30 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 30Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 31 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 31Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 32 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 32Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 33 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 33Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 34 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 34Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 35 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 35Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch - 36 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 36
Citroën C4 Cactus Airflow 2L se pyšní lepší aerodynamikou a nižší hmotností než standardní model. Kromě toho úprav doznala i pohonná jednotka

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.