Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso 2016: facelift přinesl novou příď i více koní
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Francouzská MPV dostala sjednocenou tvář, širší výbavu uvnitř či benzinový motor o výkonu 130 koní a šestistupňový automat.
Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso jsou na trhu již třetím rokem. Francouzská automobilka se proto svá MPV rozhodla modernizovat, a to po stránce vizuální i mechanické. My se nejprve zaměříme na vzhled, v jehož případě lze zmínit lehce přepracovanou čelní masku nebo přeprofilovaný nárazník. Vůbec poprvé v historii obou vozů jsou tyto partie shodné bez ohledu na pětimístnou či sedmimístnou verzi.
Dalšími novinkami jsou zadní světlomety s 3D efektem, jenž najdeme ve standardní výbavě, nebo nová 17palcová litá kola s diamantovým řezem. Ta jsou stejně jako černá dvouodstínová střecha určena pro verzi C4 Picasso, zatímco Grand C4 Picasso počítá se „stříbrným“ střešním obloukem a třemi novými barvami karoserie.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde mohou cestující profitovat z nového systému Connect Nav, který počítá s třídimenzionální, dotykově ovládanou navigaci či hlasovým ovládáním. Skrze sedmipalcovou obrazovku je přitom mnohem snadnější ovládání 12palcového displeje s vysokým rozlišením, mimo to je možné skrze vůz posílat SMS zprávy či e-maily.
Dále tu máme bezdotykové otevírání víka zavazadlového prostoru skrze „kopanec“ pod nárazník, výčet bezpečnostní výbavy pak zahrnuje adaptivní tempomat, aktivní monitoring jízdních pruhů, detekci únavy řidiče nebo detekci aut ve slepém úhlu. Kromě toho nechybí ani rozpoznávání dopravního značení a doporučení týkající se rychlosti.
V motorovém prostoru se nově objevuje 1,2litrový benzinový motor PureTech o výkonu 130 koní, který je párován s šestistupňovou automatickou převodovkou. Je však otázkou, zda se tato pohonná jednotka objeví také u nás, neboť na tuzemském trhu absentuje už 110koňová verze tohoto přeplňovaného motoru.
Momentálně je tak možné v českých luzích a hájích vybírat pouze mezi dieselovými motory BlueHDi, jejichž skladba se s příchodem faceliftu nemění. Ceny však nejspíše narostou, a to velmi pravděpodobně o 38 tisíc korun u modelu C4 Picasso, respektive o 55 000 Kč u provedení Grand C4 Picasso.






































Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso se dočkaly nové sjednocující přídě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejčtenější články
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
26.11.2025
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
26.11.2025
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
26.11.2025
Audi se vysmálo zákazníkům. Říká, že jim naslouchá v momentě, kdy po letech marných nářků točí hodinové filmy o chybách jeho aut
27.11.2025
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
27.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
