Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS: nástupce „Fantomasovy“ limuzíny je venku, míří jen do Číny
20.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka počítá jen s benzinovými motory, které v nejvyšší výbavě doplní semi-anilinová kůže, masážní strojky nebo osvěžovač vzduchu.
Řada DS představuje pro francouzskou automobilku zlatý důl. A žíla očividně nemá konce, kvůli čemuž se u Citroënu pustili do dalšího kutání. Před pár dny se tak objevila produkční verze modelu DS3 Racing Cabrio, nyní zde pro změnu máme vlajkovou loď DS 5LS. I její produkci však doprovází jistá omezení. První zmíněný vůz vznikne v omezeném počtu 400 exemplářů, druhý je určen striktně pro čínský trh. Ačkoliv automobilka nevylučuje, že posléze by se Citroën DS 5LS mohl podívat také do dalších asijských zemí.
Teritoriální příslušnost ostatně potvrzuje i alokování samotné výroby. Novinka s délkou 4,7 metru, šířkou 1,84 m a výškou 1,5 m totiž bude montována v továrně v Shenzenu. S rozvorem 2,71 metru má přitom zastínit veškerou konkurenci v daném segmentu, o což se ostatně Citroën bude snažit také luxusem v kabině. Než ovšem do interiéru nakoukneme, je třeba zmínit zajímavý prvek čelní masky. Nová „křídla DS“ totiž mají odkazovat na legendární „Fantomasovu“ limuzínu. Tedy model DS z roku 1955.
Za touto novou přídí, jejíž vzhled mají posléze adoptovat další modely z řady DS, se bude zpočátku skrývat jen trojice benzinových motorů. Základem se stane atmosférický čtyřválec 1,6 VTi o výkonu 136 koní, jež bude na přední kola přenášet manuální převodovka. Výše postavené pak budou přeplňované jednotky THP produkující 160 nebo 200 koní. Jejich přenos si pro změnu vezme na starosti šestistupňový automat.
Uvnitř francouzská automobilka nabídne čtyři stupně výbavy, z nichž první počítá s látkovým čalouněním, druhé a třetí je vyhrazena černá kůže. Hlavní pozornost však budí úroveň 4, kde již najdeme semi-anilinové kožené čalounění. A to nikoliv pouze na sedadlech, ale také na dveřních panelech či palubní desce, což jsou finesy, které byly donedávna vyhrazeny pouze prémiovému segmentu.
Z dalších prvků výbavy nechybí dřevěné obklady, metalické doplňky či osvěžovač vzduchu, který je zrovna v Číně s ohledem na tamní smog nutností. Dále pak vrcholná výbava zahrnuje audio systém Denon, masážní strojky v předních sedadlech, bezklíčový vstup a startování, dotykový monitor spojený s přehrávačem DVD, monitoring slepých úhlů či zadní sedadla, jež se dají sklopit v úhlu až 29 stupňů.
To je v rámci nového modelu víceméně vše, francouzská expanze tím ovšem nekončí. V průběhu příštího roku by totiž Citroën chtěl na čínském trhu představit první SUV řady DS, ke kterému se o 12 měsíců později přidá ještě vrcholná limuzína, kterou předznamenával koncept Numero 9. Není proto divu, že prodeje značky v Číně mají narůst na 200 000 exemplářů ročně.






Nový Citroën DS 5LS má svým vzhledem odkazovat na legendární „Fantomasovu“ limuzínu
Navzdory zaměření na Čínu se vůz odhalil v pařížském Caroussel du Louvre
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha