Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.
Pátek není zrovna dnem, kdy by se většina lidí přetrhla. Představuje pro ně jakousi malou sobotu a s ní spojený relax. Pro marketingová oddělení automobilek je ale zrovna ten dnešní pátek opravdu horečnatým dnem. Na světlo světa totiž vylézá jedna podstatná novinka za druhou. Představit jsme si tak již mohli nové BMW M4 Cabrio, které se ukáže za dva týdny v New Yorku. Jen o pár dní později bude zahájen autosalon v Pekingu, kde hodlá pro změnu debutovat Citroën DS 5LS R.
Ačkoliv se zatím jedná o koncept, do série s největší pravděpodobností dorazí vše, co vidíte na oficiální fotkách. Zvenčí zaujme speciální anodisovaný lak Carmine Red, který doplňují šedé pruhy v matném provedení, maska vyvedená v tmavém chromu nebo 20palcová litá kola. Mimo to jsou všudypřítomná loga „R“, přičemž dravý design jen podtrhuje snížení podvozku o 15 milimetrů oproti standardnímu provedení.
Změnami se pyšní i interiér, kde některé části volantu, středového tunelu a dveřních madel zdobí uhlíková vlákna. Těm dělá společnost čalounění, jež kombinuje kůži s Alcantarou a vygravírovanými logy DS. Nechybí pádla pod volantem, s nimiž ovládáte sekvenční převodovku napojenou na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon přitom narostl na 300 koní, točivý moment pak činí 400 Nm.
O jízdní dynamice se Citroën již nezmiňuje, stejně jako není jisté, zda pohonná jednotka dorazí do výroby právě v tomto naladění. Automobilka ovšem dodává, že nové „eRko“ určené stejně jako standardní model pouze čínskému publiku má odkazovat na program WRC. Dá se tedy předpokládat, že i produkční verze by mohla přijít s vyšším než standardním počtem koní pod kapotou.
Na další konkrétní informace si budeme muset ještě nějaké dva týdny počkat, stejně jako bude asi zajímavá cena modelu. Pokud by šel do prodeje ve stávajícím provedení, pak dozajista bude stát více než 1,5 milionu korun. Citroën totiž kromě výše uvedených změn upravil také šasí a brzdy, přičemž dodává, že veškerý karbon, který vidíte, je pravý.
Citroën DS 5LS R do Evropy nedorazí. V jeho případě přitom absence opravdu litujeme, působivý je totiž vzhled i výkon pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 7 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
dnes - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejnovější články
- Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
před 6 hodinami - Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 7 hodinami - Cadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 9 hodinami - Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 10 hodinami - Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 19:31 - PepaSFI
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 06.17. 17:48 - Volfik
- Škoda Auto obecně 06.17. 17:03 - pavproch
- BMW F20 120D Problém s motorem. 06.17. 15:55 - Shr3k
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB