Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.
Pátek není zrovna dnem, kdy by se většina lidí přetrhla. Představuje pro ně jakousi malou sobotu a s ní spojený relax. Pro marketingová oddělení automobilek je ale zrovna ten dnešní pátek opravdu horečnatým dnem. Na světlo světa totiž vylézá jedna podstatná novinka za druhou. Představit jsme si tak již mohli nové BMW M4 Cabrio, které se ukáže za dva týdny v New Yorku. Jen o pár dní později bude zahájen autosalon v Pekingu, kde hodlá pro změnu debutovat Citroën DS 5LS R.
Ačkoliv se zatím jedná o koncept, do série s největší pravděpodobností dorazí vše, co vidíte na oficiální fotkách. Zvenčí zaujme speciální anodisovaný lak Carmine Red, který doplňují šedé pruhy v matném provedení, maska vyvedená v tmavém chromu nebo 20palcová litá kola. Mimo to jsou všudypřítomná loga „R“, přičemž dravý design jen podtrhuje snížení podvozku o 15 milimetrů oproti standardnímu provedení.
Změnami se pyšní i interiér, kde některé části volantu, středového tunelu a dveřních madel zdobí uhlíková vlákna. Těm dělá společnost čalounění, jež kombinuje kůži s Alcantarou a vygravírovanými logy DS. Nechybí pádla pod volantem, s nimiž ovládáte sekvenční převodovku napojenou na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon přitom narostl na 300 koní, točivý moment pak činí 400 Nm.
O jízdní dynamice se Citroën již nezmiňuje, stejně jako není jisté, zda pohonná jednotka dorazí do výroby právě v tomto naladění. Automobilka ovšem dodává, že nové „eRko“ určené stejně jako standardní model pouze čínskému publiku má odkazovat na program WRC. Dá se tedy předpokládat, že i produkční verze by mohla přijít s vyšším než standardním počtem koní pod kapotou.
Na další konkrétní informace si budeme muset ještě nějaké dva týdny počkat, stejně jako bude asi zajímavá cena modelu. Pokud by šel do prodeje ve stávajícím provedení, pak dozajista bude stát více než 1,5 milionu korun. Citroën totiž kromě výše uvedených změn upravil také šasí a brzdy, přičemž dodává, že veškerý karbon, který vidíte, je pravý.













Citroën DS 5LS R do Evropy nedorazí. V jeho případě přitom absence opravdu litujeme, působivý je totiž vzhled i výkon pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 2 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 6 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 18:21 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch