Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS4: malý crossover pro náročné
1.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Citroën pokračuje ve zbrojení pro pařížský autosalon, jeho dalším trumfem bude premiéra modelu DS4. Malý vzrůstem, velký možnostmi, tak by se dal charakterizovat tento vůz nižší střední třídy. Kde jinde si můžete nechat dodat celokožený interiér včetně obšití palubní desky?
Nový Citroën DS4 je po DS3 druhým členem řady DS, která má být výkladní skříní automobilky. Je založen na modelu C4, k jehož praktičnosti přidává, zvýšenou světlou výšku, mnoho „show” vizuálních prvků a možnost exkluzivní výbavy. Poprvé byl představen v Ženevě v podobě konceptu DS High Rider a už tehdy vyvolal vlnu zájmu.
Základním rozdílem mezi konceptem a produkční verzí je počet dveří. V reálu budou mít i zadní sedadla vlastní dveře, přesto je tento fakt poněkud maskován tím, že jejich kliky jsou skryty. Spolu s profile střechy a horní linkou bočních oken tak horní část karoserie působí „kupé” dojmem. Na druhou stranu ponton karoserie včetně vysoké přídě a vyšší světlé výšky patří spíše do kategorie SUV a DS4 tak jasně míří do stejných vod jako třeba BMW X6 či Acura ZDX.
Design kabiny DS4 se od C4 v zásadě neliší, jen výběr materiálů je z oblasti vozů minimálně o třídu vyšší. Navíc bude možno kabinu výrazně individualizovat. Jak už jsem naznačil výše, jedná se o docela unikátní nabídku, výběr z pěti druhů kůže včetně dvoubarevných kombinací není v kompaktní třídě zrovna standardem. Nejvyšší úroveň výbavy dokonce bude mít kůží obšitou i horní část palubní desky a dveřní panely, ovšem už od té základní si majitel bude užívat panoramatického čelního skla.
Nový Citroën bude 4,27 m dlouhý, 1,81 m široký a 1,53 m vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, o 20 mm širší a 40 mm vyšší než C4. I kufr je s objemem 370 l o 38 l menší.
Při uvedení na trh bude v nabídce pět motorů, dva dieselové, 110 koňová 1.6 HDi, kterou bude možno zakoupit se stop/start a systémem rekuperace kinetiské energie, a dvoulitr o výkonu 160 k. Další tři motory budou benzínové „jednašestky” vyvinuté ve spolupráci s BMW. První je atmosférická verze o výkonu 120 k, další dvě jsou přeplňované turbodmychadlem a mají výkon 155 resp. 200 koní. Všechny motory bude možno spojit buď s manuální nebo automotickou převodovkou. Ta druhá je robotizovaný manuál EGS, obě jsou šestistupňové.
Oficiální premiéra DS4 je naplánována do Paříže, příchod na trh pak na začítek příštího roku.































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1