Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen DS5: další francouzská bohyně je na světě
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po modelech DS3 a DS4 přichází Citroen s dosud největším modelem ze své nové řady - DS5. Snaží se být něčím více než jen luxusnější C5, daří se mu to?
Citroën dále pracuje na budování image své nové řady DS. Ta si bere jméno od zřejmě nejslavnějšího Citroënu vůbec, původní limuzíny DS, chcete-li déesse nebo česky bohyně. Cílem automobilky je využít existující techniky k vytvoření jakési paralelní řady modelů, které se budou orientovat na náročnější klientelu. Jak jsme již mohli vidět v případě modelu DS3 a zejména pak větším DS4, nejde na to Citroën jen pouhým „přestrojením” existujících modelů, ale spíše vytvořením nově pojatých vozů, které jsou na těch stávajících jen volně založené. A stejným způsobem vznikla i nová DS5, kterou automobilka právě představila před veřejným debutem v čínské Šanghaji.
Jak již název naznačuje, DS5 je dosud největším Citroënem řady DS. S délkou 4,52 metru, výškou 1,5 metru a šířkou 1,85 metru je větší než DS4, ale zároveň menší než C5, tedy alespoň na délku a šířku. Na výšku je naopak o něco vyšší, což naznačuje charakter vozu - více než klasický sedanem nebo kombi je jakýmsi crossoverem, křížencem na pomezí hatchbacku a SUV.



Na pohled vůz nezapře své kořeny v někdejším konceptu C-Sportlounge, stejně dobře jej ale můžeme označit jako „přerostlou DS4”. Vůz si prakticky odpouští větší designové výstřelky a zejména mnoha svými detaily se drží právě toho, s čím přišla DS4. Ve výsledku jde tak o jakýsi mix obou zmíněných aut - z C-Sportlounge si bere hlavně svůj základní tvar, z DS4 řešení drobnějších částí.
I interiér lze stručně popsat jako typický pro modely s písmeny DS v názvu, když k jakési bachratější základní architektuře přidává řadu kvalitních materiálů jako dřevo, hliník a kůži. A ostatně i sedadla Bracelet jsou poněkud zvláštní, když připomenou spíše vaši domácí pohovku než „sicny” automobilu. Za zmínku stojí i fakt, že se DS5 bude chlubit objemným zavazadelníkem o kapacitě až 465 litrů.
O technice vozu zatím nevíme vše, jisté ale je, že se DS5 stane prvním Citroënem, který využije pohonu Hybrid4. Ten sestává z naftového motoru uloženého v přídi a dvou elektromotorů, jenž si našly místo v zadních kolech. Výsledkem je celkový výkon 200 koní, schopnost provozu na čistě elektrický pohon (mělo by se tedy jednat o tzv. plug-in hybrid), spotřeba odpovídající emisím CO2 ve výši 99 g/km a pohon všech kol i přes absenci kardanu a diferenciálu, který se u konvenčního auta o pohon zadní osy stará. Úplné technické parametry přinese buď šanghajský debut, nebo pozdější upřesnění - Hybrid4 jistě nebud jediným pohonem v nabídce.
Dále víme jen tolik, že francouzská novinka se dostane do prodejů ještě před koncem letošního roku a na přiložených snímcích si můžeme prohlédnout již její produkční provedení s šedou barvou karoserie a 20" koly.
Další podrobnosti vám samozřejmě přineseme v momentě, kdy vejdou ve známost.
Citroën DS5 na oficiálních snímcích...
...a na videu ze světové premiéry v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva