Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km

Hybridní technika DS5 má za sebou softwarovou revizi snižující ve spojení s novými pneumatikami papírovou průměrnou spotřebu na 3,5 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km

9.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní technika DS5 má za sebou softwarovou revizi snižující ve spojení s novými pneumatikami papírovou průměrnou spotřebu na 3,5 l/100 km.

V polovině září nás Peugeot upozornil na využití skrytých rezerv hybridního pohonu v crossoveru 3008 Hybrid4. Úpravou řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s nižším valivým odporem se Francouzům podařilo snížit průměrnou papírovou spotřebu z 3,8 až 4,1 l (podle výbavy) na 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů.

Protože je v rámci koncernu PSA technika Hybrid4 sdílena také značkou Citroën, bylo pouze otázkou času, kdy se totožné modifikace objeví také u jeho modelu DS5. Stejně jako v Peugeotu, také zde pracuje dvoulitrové HDi o výkonu 163 koní roztáčející kola přední nápravy a elektromotor s výkonem 37 koní zajišťující pohon zadní nápravy. Automobilka říká, že změny v programu pomohly zefektivnit využití energie získané z rekuperace brzděním a jízdou na volnoběh a vylepšit způsob distribuce takto získané energie z akumulátorů zpět na elektromotor.

Co nám zde chybí, jsou údaje o přesné spotřebě, místo nich nám Citroën předkládá pouze průměrné hodnoty emisí oxidu uhličitého. Rovněž u DS5 úspora závisí na výbavě a použitých kolech. U modelu DS5 Design (v ČR se neprodává) to dělá snížení CO2 z 99 na 91 g na 1 km, což by mělo představovat vylepšení z 3,8 na 3,5 litru na 100 kilometrů. V případě lépe vybavených a těžších DS5 Style a Sport Citroën udává redukci ze 107 na 102 g/km a to by měl být ekvivalent 3,9 litru nafty.

Citroën kromě toho tvrdí, že volbou menších sedmnáctipalcových kol je možné dostat se u verzí Style a Sport až na 91 g/km, tedy 3,5 l/100 km, každopádně hraní si s desetinkami litrů je nutné brát s ohledem na praxi se značnou rezervou, ostatně stejně jako celou změnu S ohledem na zvrácenost dnešní doby je totiž více než pravděpodobné, že faktická efektivita celého ústrojí se nezměnila a byla pouze lépe ušita na míru evropskému testu normované spotřeby. Právě od ní se určování emisí CO2 a odvozených pokut za „nadlimitní hodnoty” odvíjí a automobilky při konstrukci nových aut pomalu nemyslí na nic jiného.

Milé každopádně od Citroënu, že ceny vozu zůstávají původní, pár faktických změn se na autě přece jen odehrálo.


Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 1 - Citroen DS5 test 01Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 2 - Citroen DS5 test 02Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 3 - Citroen DS5 test 03Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 4 - Citroen DS5 test 04Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 5 - Citroen DS5 test 05Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 6 - Citroen DS5 test 06Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 7 - Citroen DS5 test 09Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 8 - Citroen DS5 test 10Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km - 9 - Citroen DS5 test 11
Citroën tvrdí, že DS5 Hybrid4 je nyní schopné jezdit v průměru za 3,5 l/100 km

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.