Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou

Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou

13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.

První sériově vyráběná diesel-elektrická pohonná jednotka namontovaná v osobním automobilu měla podle jejího tvůrce své skryté rezervy. Necelý rok po uvedení modelu 3008 do prodeje se proto Peugeot rozhodl využít je a v podobě technologického faceliftu vypustit na silnici. Formální premiéra vozu je naplánována pro Paříž, na stránkách českého zastoupení PSA však papírově úspornější modelový rok 2012 už najdete.

Viditelné změny na autě nehledejte, abyste modifikované provedení rozpoznali, musíte se ptát, nebo podívat do tabulek technických parametrů a v nich hledat až někde na konci u hodnot spotřeby. Výkonově zůstává 3008 Hybrid4 na svém. Nabídne vám 163 koní a 300 newtonmetrů z dvoulitrového HDi pohánějícího přední nápravu a těch samých 37 koní a 200 newtonmetrů určených pro kola zadní nápravy z elektromotoru.

Výhoda podle Peugeotu dlí ve snížení papírové průměrné spotřeby z 3,8 nebo 4,1 litru (podle výbavy) na současných 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů. Jak budou vypadat reálná čísla, je pochopitelně jiná, do záznamu o průměrných emisích CO2 ale bude moci hybridní 3008 přispět hodnotami 91 až 99 g oxidu uhličitého na kilometr.

Peugeot uvádí, že ke zlepšení došlo updatem řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a také výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s extrémně nízkým valivým odporem. Zdali bude mít tato náhrada znatelný vliv třeba také na komfort a celkovou kvalitu jízdy, to se Peugeot nepochlubil. Každopádně ceny se nemění a 3008 Hybrid4 dále startuje na ne zrovna levných 799 900 Kč.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou - 1 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 01Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou - 2 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 02Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou - 3 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 03Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou - 4 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 04Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou - 5 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 05
Nový software a jiné pneumatiky stačily Peugeotu na papírovou redukci průměrné spotřeby z 3,8 na 3,5 litru

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše