Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen Grand C4 Picasso 2013: boubelatý Robocop nafocen bez maskování
23.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani sedmimístná verze nové C4 Picasso se neodhalí tak, jak si Citroën představoval. Podařilo se ji nafotit v předstihu bez špetky kamufláže.
Nedá se říci, že by cestu nejnovějšího Picassa na světlo boží provázely pro Citroën šťastné okolnosti. Už koncept vozu nazvaný Technospace byl odhalen předčasně a také o jeho sériové verzi později uniklo vše předem. Tato novinka se zatím ani nestačila pořádně propracovat do prodeje a už tu máme další předčasné odhalení - ve Španělsku, poblíž Viascón Cotobade, se totiž jednomu ze čtenářů magazínu Autofácil podařilo nafotit delší, sedmimístnou verzi při její přepravě kamionem.
Bude se dozajista znovu jmenovat Grand C4 Picasso a Citroën si zase může jen sám za to, že auto bylo odhaleno neplánovaně - přece nešlo předpokládat, že si bílého vozu tak jako tak neobvyklých tvarů nikdo nevšimne. Všiml, navíc v momentě, kdy kamion stál, a tak si francouzskou novinku můžeme prohlédnout ze všech stran a dokonce i zevnitř.
Jistě nepřekvapí, že jedinou podstatnou odlišnost najdeme na zádi, která se změnila možná více, než jsme čekali. Nejenže je delší, nový je také tvar střechy a auto dostalo i kompletně odlišné koncové světlomety, které namísto obdelníkových tvarů sázejí na jakési „škodovácké” Céčko. V návaznosti na to je pochopitelně jiné také řešení zadních bočních skel a jejich přechod v záď i zbytek zádi samotné - všimněte si třeba přesunu umístění registrační značky níže a vytvoření ještě větší jednolité plochy mezi světly.
Zbytek vozu je ve srovnání s krátkou verzí zjevně totožný. Spolehnout se tak můžeme na zachování tváře „plechového fízla” i interiéru s uprostřed umístěným přístrojovým panelem. Také ten se zdá být stejný, odlišně řešený ale dozajista bude prostor pro cestující vzadu, tam bohužel s pomocí prvních snímků nevidíme vůbec.
Další informace jsou dílem převzaté specifikace kratšího provedení, dílem spekulace. Mezi ty druhé patří předpokládaná délka 4,6 metru a zavazadlový prostor o objemu 600 litrů při využití pouze pětice sedadel, který na 200 litrů zmenší zapojení dalších dvou do akce. Mezi více než pravděpodobné informace se pak řadí použití nové platformy EMP2 a pohonu s pomocí benzinových motorů 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155 resp. dieselových 1,6 HDi 90 a 115 s adekvátními výkony v koních.
Autofácil konstatuje, že auto by se mělo dostat do prodeje v druhé polovině roku 2014, ale to je buď překlep, nebo nesmysl. Když dnes automobilka takto převáží zjevně hotové auto, je prakticky jisté, že jej v prodeji uvidíme nejpozději na přelomu letošního a příštího roku, cena by se pak měla odvíjet od zatím neznámého ceníku nové C4 Picasso s příplatkem mezi 30 a 40 tisíci Kč.







Kompletně nemaskovaný Citroën Grand C4 Picasso nové generace odhalil hlavně svou boubelatější záď
Zdroj: Autofácil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva