Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroëny DS už nebudou Citroëny. Značka se oddělí a půjde po krku Audi
13.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový šéf PSA věří, že téměř z ničeho postaví svébytnou prémiovou značku. DS bude samostatné už příští rok.
Francouzský koncern PSA neprožívá v poslední době zrovna tučná léta a na záchranu si povolal Carlose Tavarese, bývalého vysokého manažera konkurenční aliance Renault-Nissan. Ten zatím proslul tím, co už vyrábět nechce a co také nepustí do výroby, není to ale jeho jediný recept na návrat koncernu Peugeot-Citroën na výsluní. Chce také více útočit na city zákazníků firemní techniku prodávat zákazníkům za vyšší ceny pod rouškou „prémiové image”.
Na tuto cestu se nevydal sám, Citroëny jako DS3, DS4 a DS5 vznikly už před jeho příchodem. Je to ale právě Tavares, který věří, že přesně tudy vede cesta k vyšším ziskům, a tak nepřekvapí, že po ní chce kráčet dále s ještě větší rychlostí než dosud.
Velké plány ale - z hlediska uvěřitelnosti - nespřádá zrovna v ideální chvíli. Odbyt Citroënů DS jde ve starých odbytištích dolů a nahoru jej táhne jen Čína. Za Velkou zdí je ale DS samostatnou značkou, a možná právě proto chce Tavares „déeskům” totéž provést i jinde.
Další krok je přímo spojen s konceptem Divine DS, který se plně odhalí na autosalonu v Paříži. Jeho pojetí reprezentuje nejen nový designový směr DS, ale také doprovodí značku k samostatné existenci na trhu. Již v roce 2015 nebudou Citroëny DS Citroëny, budou to prostě DS a to v honbě za jasným cílem - postavit francouzské Audi.
„Od roku 2015 bude DS odděleno od Citroënu. Nemusíme mít oddělené platformy a dokonce ani samostatné dealery, ale budeme mít oddělené výrobní a vývojové standardy,” prozradil ambiciózní Carlos T. britskému Autocaru. Jeho cíl je jasný: „DS může být rivalem Audi okolo roku 2020. Novinky ve vývoji jsou nesmírně vzrušující, ale nevstoupíme do prémiových vod, pokud nebudeme s Němci bojovat stejnými zbraněmi, které používají oni,” dodal Tavares s tím, že Audi chce dotáhnout po stránce image, nikoli prodejů. V tomto případě jde prý o běh na delší trať - možná i na 20 nebo 30 let.
Změna pozice DS ve struktuře Citroënu i navenek ale není tím jediným, co jsme se dozvěděli. Ze současných tří modelů se má nabídka firmy rozrůst na šest typů, které budou zahrnovat i velký sedan či SUV. Samotný Divine DS prý nenastiňuje žádné konkrétní auto, ale opravdu jen nový designový styl.
Uvidíme, s jakou reakcí trhu se Tavares v příštím roce setká. My se jistě nebudeme zlobit, pokud dnes stále téměř neohrožení Němci dostanou seriozního konkurenta, až čas ale ukáže, zda jím DS skutečně dokáže být.


































Studie DS Divine pro Paříž 2014 nakonec nenaznačuje jen nový design, doprovodí značku DS k amosatatnosti
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 8 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 10 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 11 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva