Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky

Doslovným dodržením definice se stále koukáme na automobil, i když má svou podobou a stylem řízení blíže motorce. Chce spojit výhody obou světů, máme ale pocit, že se stará spíš o spojení jejich nevýhod.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky

20.2.2020 | Mirek Mazal

Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Doslovným dodržením definice se stále koukáme na automobil, i když má svou podobou a stylem řízení blíže motorce. Chce spojit výhody obou světů, máme ale pocit, že se stará spíš o spojení jejich nevýhod.

Francouzská firma Lazareth vyrábí netradičně pojaté automobily a motocykly. Zvláště v případě těch druhých pouští uzdu fantazii a vytváří zcela nevídané stroje. Možná ještě máte v paměti příšeru zvanou LM 847, jejíž dominantou byl osmiválec původem od Maserati. Současně jsme na ní obdivovali zcela unikátní podvozek používající po dvou kolech na každé straně stroje. Poslední výtvor označený LM 410 používá v principu stejné řešení, jen motor je poněkud přízemnější a celý stroj má být díky tomu použitelnější pro běžné ježdění.

Mezi koleny jezdce se tentokrát nachází litrový čtyřválec vypůjčený z Yamahy R1. Maximální výkon 200 koní (147 kW) je stejný jako u japonského superbiku vyráběného už od roku 1998. „LM 410 je mnohem konvenčnější. Navrhli jsme jej, aby byl lehčí, snáze ovladatelný a přístupný širší skupině zákazníků,“ vysvětluje výrobce.

Stroj plně homologovaný pro silniční provoz využívá pohyblivé nápravy umožňují náklony do zatáček. Ohebné mechanismy se po zastavení uzamknou a LM 410 zůstane stát vzpřímeně. Čtyři ráfky s velkými paprsky připomínají automobilová kola a kromě praktického hlediska přinášejí i pořádnou porci exkluzivity.

Futuristický hybrid vzbuzuje pozornost, proto si Francouzi troufají říct o sebevědomou sumu minimálně 100 tisíc Eur (2,6 milionu Kč) za kus. Bude vyrobeno jen 10 exemplářů, než přijde další francouzský pokus spojit výhody automobilů a motocyklů.

Přesně o to se LM 410 snaží, nejsme si ale jisti, zda uspívá. Výhodou motorky je malá fyzická velikost a z ní vyplývající mrštnost, skladnost a nakonec i kombinace dynamiky a ceny. Auta naopak přes vyšší cenu i velikost a relativně horší dynamiku i agilitu nabízí nesrovnatelně více komfortu, zejména pak možnost jezdit bez jakékoli přípravy za každého počasí. V Lazaretrhu tak jde spatřovat spojení výhod i nevýhod obojího, při ceně odpovídající už výjimečnému autu ale vidíme zkrátka spíše to druhé.


Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 1 - Lazareth LM 410 auto i motorka 01Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 2 - Lazareth LM 410 auto i motorka 02Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 3 - Lazareth LM 410 auto i motorka 03Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 4 - Lazareth LM 410 auto i motorka 04Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 5 - Lazareth LM 410 auto i motorka 05Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 6 - Lazareth LM 410 auto i motorka 06Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 7 - Lazareth LM 410 auto i motorka 07Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 8 - Lazareth LM 410 auto i motorka 08Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 9 - Lazareth LM 410 auto i motorka 09Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 10 - Lazareth LM 410 auto i motorka 10Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 11 - Lazareth LM 410 auto i motorka 11Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky - 12 - Lazareth LM 410 auto i motorka 12
Lazareth LM 410 je kříženec auta a motorky. Není levný, ale má přines spojení výhod obojího, podle nás dělá opak

Zdroj: Lazareth

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše