Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia spřáhne automat Easy-R jen s motorem TCe 90, cena se zvýší o 16 tisíc
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S robotizovaným manuálem Easy-R se budou nabízet modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Jejich spotřebu to neovlivní.
Rumunská automobilka proslula zejména kombinací nízkých cen a nemalého množství muziky, které její vozy za dané částky nabízejí. O luxusní prvky sice v modelech Dacie nazavadíte, to ovšem cílové klientele nevadí. Pro ni je důležitá zejména spolehlivost, kterou značka překvapivě docela překypuje, alespoň podle všemožných nezávislých anket. Rumuni ovšem již několikráte naznačili, že u reputace nízkonákladové značky nehodlají setrvat věčně, pročež nám za pár let nabídnou autonomní řízení i vlastní hybrid.
Než se tak ovšem stane, budeme si muset vystačit s odlišným „výkřikem techniky“. A sice s robotizovaným manuálem Easy-R, se kterým bude možné prozatím pořídit modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Společným jmenovatelem ve všech třech případech je 0,9litrový benzinový tříválec TCe, který produkuje 90 koní a 135 Nm točivého momentu, jiná pohonná jednotka prozatím s automatickou převodovkou nabízena není.
O jízdní dynamice momentálně není nic známo, více si ovšem můžeme říci o spotřebě. Ta se u celé trojice pohybuje mezi 4,9 a 5,1 litry na sto kilometrů, což plně reflektuje hodnoty ryze manuální převodovky. Jemné odchylky sice najdeme v městském či mimoměstském cyklu, ty jsou však v řádu jedné či dvou desetin. Navíc jde o žíznivost normovanou, nikoliv skutečnou, v jejímž případě se nejspíše mezi převodovkami najde zásadnější rozdíl.
Po stránce cenové lze očekávat u variant s robotizovaným manuálem navýšení o 600 Eur (cca 16 300 Kč), automatizované Sandero tedy nejspíše bude na českém trhu startovat okolo 254 tisíc korun. Za variantu Stepway zaplatíte o dalších čtyřiadvacet tisíc korun více, Logan MCV by pak mohl být nabízen za nějakých 273 900 Kč. Zda je ale náš odhad více než trefný, to zjistíme v řádu týdnů po aktualizaci tuzemského ceníku.
Nyní tak jen dodáme, že převodovka Easy-R prošla řádným testováním, kdy po silnicích bylo najeto 120 tisíc kilometrů, na testovací stolici pak robotizovaný manuál strávil další 130 000 hodin. To sice není zrovna málo, zároveň však nejde o enormní dobu a množství km. To ale není až tak překvapivé, přece jen jde o převzatý komponent Renaultu, který na něm již odpracoval své.


Robotizovaný manuál Easy-R navýší cenu modelů Dacie o 16 300 Kč, spotřeba ale zůstane stejná jako u ručně řazené skříně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
