Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia spřáhne automat Easy-R jen s motorem TCe 90, cena se zvýší o 16 tisíc
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S robotizovaným manuálem Easy-R se budou nabízet modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Jejich spotřebu to neovlivní.
Rumunská automobilka proslula zejména kombinací nízkých cen a nemalého množství muziky, které její vozy za dané částky nabízejí. O luxusní prvky sice v modelech Dacie nazavadíte, to ovšem cílové klientele nevadí. Pro ni je důležitá zejména spolehlivost, kterou značka překvapivě docela překypuje, alespoň podle všemožných nezávislých anket. Rumuni ovšem již několikráte naznačili, že u reputace nízkonákladové značky nehodlají setrvat věčně, pročež nám za pár let nabídnou autonomní řízení i vlastní hybrid.
Než se tak ovšem stane, budeme si muset vystačit s odlišným „výkřikem techniky“. A sice s robotizovaným manuálem Easy-R, se kterým bude možné prozatím pořídit modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Společným jmenovatelem ve všech třech případech je 0,9litrový benzinový tříválec TCe, který produkuje 90 koní a 135 Nm točivého momentu, jiná pohonná jednotka prozatím s automatickou převodovkou nabízena není.
O jízdní dynamice momentálně není nic známo, více si ovšem můžeme říci o spotřebě. Ta se u celé trojice pohybuje mezi 4,9 a 5,1 litry na sto kilometrů, což plně reflektuje hodnoty ryze manuální převodovky. Jemné odchylky sice najdeme v městském či mimoměstském cyklu, ty jsou však v řádu jedné či dvou desetin. Navíc jde o žíznivost normovanou, nikoliv skutečnou, v jejímž případě se nejspíše mezi převodovkami najde zásadnější rozdíl.
Po stránce cenové lze očekávat u variant s robotizovaným manuálem navýšení o 600 Eur (cca 16 300 Kč), automatizované Sandero tedy nejspíše bude na českém trhu startovat okolo 254 tisíc korun. Za variantu Stepway zaplatíte o dalších čtyřiadvacet tisíc korun více, Logan MCV by pak mohl být nabízen za nějakých 273 900 Kč. Zda je ale náš odhad více než trefný, to zjistíme v řádu týdnů po aktualizaci tuzemského ceníku.
Nyní tak jen dodáme, že převodovka Easy-R prošla řádným testováním, kdy po silnicích bylo najeto 120 tisíc kilometrů, na testovací stolici pak robotizovaný manuál strávil další 130 000 hodin. To sice není zrovna málo, zároveň však nejde o enormní dobu a množství km. To ale není až tak překvapivé, přece jen jde o převzatý komponent Renaultu, který na něm již odpracoval své.


Robotizovaný manuál Easy-R navýší cenu modelů Dacie o 16 300 Kč, spotřeba ale zůstane stejná jako u ručně řazené skříně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před hodinouNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 3 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 4 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- IT poradna 06.16. 13:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam