Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia spřáhne automat Easy-R jen s motorem TCe 90, cena se zvýší o 16 tisíc
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S robotizovaným manuálem Easy-R se budou nabízet modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Jejich spotřebu to neovlivní.
Rumunská automobilka proslula zejména kombinací nízkých cen a nemalého množství muziky, které její vozy za dané částky nabízejí. O luxusní prvky sice v modelech Dacie nazavadíte, to ovšem cílové klientele nevadí. Pro ni je důležitá zejména spolehlivost, kterou značka překvapivě docela překypuje, alespoň podle všemožných nezávislých anket. Rumuni ovšem již několikráte naznačili, že u reputace nízkonákladové značky nehodlají setrvat věčně, pročež nám za pár let nabídnou autonomní řízení i vlastní hybrid.
Než se tak ovšem stane, budeme si muset vystačit s odlišným „výkřikem techniky“. A sice s robotizovaným manuálem Easy-R, se kterým bude možné prozatím pořídit modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Společným jmenovatelem ve všech třech případech je 0,9litrový benzinový tříválec TCe, který produkuje 90 koní a 135 Nm točivého momentu, jiná pohonná jednotka prozatím s automatickou převodovkou nabízena není.
O jízdní dynamice momentálně není nic známo, více si ovšem můžeme říci o spotřebě. Ta se u celé trojice pohybuje mezi 4,9 a 5,1 litry na sto kilometrů, což plně reflektuje hodnoty ryze manuální převodovky. Jemné odchylky sice najdeme v městském či mimoměstském cyklu, ty jsou však v řádu jedné či dvou desetin. Navíc jde o žíznivost normovanou, nikoliv skutečnou, v jejímž případě se nejspíše mezi převodovkami najde zásadnější rozdíl.
Po stránce cenové lze očekávat u variant s robotizovaným manuálem navýšení o 600 Eur (cca 16 300 Kč), automatizované Sandero tedy nejspíše bude na českém trhu startovat okolo 254 tisíc korun. Za variantu Stepway zaplatíte o dalších čtyřiadvacet tisíc korun více, Logan MCV by pak mohl být nabízen za nějakých 273 900 Kč. Zda je ale náš odhad více než trefný, to zjistíme v řádu týdnů po aktualizaci tuzemského ceníku.
Nyní tak jen dodáme, že převodovka Easy-R prošla řádným testováním, kdy po silnicích bylo najeto 120 tisíc kilometrů, na testovací stolici pak robotizovaný manuál strávil další 130 000 hodin. To sice není zrovna málo, zároveň však nejde o enormní dobu a množství km. To ale není až tak překvapivé, přece jen jde o převzatý komponent Renaultu, který na něm již odpracoval své.


Robotizovaný manuál Easy-R navýší cenu modelů Dacie o 16 300 Kč, spotřeba ale zůstane stejná jako u ručně řazené skříně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
30.6.2025Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
30.6.2025Ironie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
30.6.2025Legendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
30.6.2025Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
30.6.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom