Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia v ČR prodává nové nejluxusnější modely, Duster s výbavou pojí i neobvyklé motory
5.5.2019 | Petr Prokopec
Je to pochopitelně luxus na poměry Dacie, takže nečekejte nic jako masážní ventilovaná sedadla. Na druhou stranu, kdo jiný vám prodá vrchol své nabídky a nechce za to ani půl milionu?
Dacia má za sebou velice úspěšný rok. Loni celosvětově prodala 700 798 nových aut, tedy o 7 procent více než předloni. Lídrem je hatchback Sandero, ovšem jen globálním pohledem. Pokud se budeme zabývat pouze Evropou, kde mají Rumuni na kontě rekordních 511 622 registrací (+10,3 %), pak na příčku nejvyšší vystoupal Duster. Letošní globální data zatím nejsou známa, v případě Evropy ale značka po každý uplynulý měsíc prodala více aut než v předchozím roce. A Duster je znovu na vrcholu.
Jen u zmíněných dvou modelů ale nezůstaneme, neboť Dacia v České republice prodává vyrukovala s novou limitovanou úroveň výbavy, kterou lze spojit s libovolným modelem z nabídky. Tentokrát zamířila luxusním směrem a nabízí takto v rámci své nabídky nová vrcholná provedení. Jak už to ale u Dacie bývá, vrchol tu znamená něco trochu odlišného než u jiných značek.
Automobilka v závislosti na trzích nazývá své vrcholy Ultimate nebo TechRoad, přičemž u nás jsou k dispozici pod druhým zmíněným označením. Zákazníci se mohou rozhodnout pro dvě nové barvy Fusion Red a Highland Grey, se kterými je možné spojit řadu unikátních designových prvků. Zvenčí se jedná hlavně o zpětná zrcátka či grafické polepy boků, kromě toho dorazila také specifická litá kola. Pro Duster je připravena 17palcová velikost, zbytek modelů si musí vystačit se šestnáctkami.
Za dalšími novinkami je třeba vyrazit do kabiny, kde se úprav dočkaly dveřní panely, výdechy klimatizace, čalounění či koberečky. Stejně jako v rámci exteriéru i v tomto případě hrají prim červený a šedivý odstín, tentokráte ale již došlo na jejich kombinaci. Rozšířena pak byla i základní výbava, do níž se nastěhovala třeba automatická klimatizace, multimediální systém Media Nav Evolution či zpětná kamera. To je skutečně pozoruhodný standard na vozy často nejlevnější značky na trhu.
Zmínit můžeme i ceny, které se navzdory vrcholným specifikacím jednotlivých vozů drží dost nízko. V případě Dacie Sandero startují na částce 293 900 Kč v kombinaci s benzinovým tříválcem (90 koní), za 1,5litrový diesel (95 koní) pak dáte dokonce 346 900 Kč. To je oproti základní variantě téměř dvojnásobek. U Loganu MCV stojí totéž 303 900 Kč resp. 356 900 Kč, Lodgy startuje se 102koňovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru na 316 900 Kč, 115koňový diesel 1,5 pak vysaje z vaší peněženky 401 900 Kč. Nás ale v tuto chvíli nejvíce zajímá Duster.
Nejde jen o to, že je to nejžádanější model, kromě nové úrovně výbavy je totiž k dispozici také s novým přeplňovaným motorem od Renaultu s neobvyklým 1,3litrovým objemem. Pohonná jednotka nabídne 130 či 150 koní, přičemž rumunské SUV s ní zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 191, respektive 200 km/h. Na měření sprintů na stovku pak sice zatím ještě nedošlo, kilometr s pevným startem ale novinka zdolá za 32,1 resp. 31 sekund. V rámci spotřeby paliva byste se však pokaždé měli pohybovat v průměru okolo 6 litrů na sto kilometrů. Tedy v případě aktuálně nabízených předokolek - v létě bude nová jednotka k mání také v kombinaci s pohonem 4x4.
Duster s novým motorem a 130 koňmi je k mání od 370 900 Kč, objednat jej totiž již od úrovně výbavy Comfort. Silnější varianta pak startuje se stupněm Prestige na sumě 412 900 Kč, za specifické provedení TechRoad pak dáte s novou jedna-trojkou 402 900 Kč, respektive 417 900 Kč. S atmosférickou jedna-šestkou je nová edice k mání od 354 900 Kč. Ani nejvyšší specifikace Dusteru se tak cenou neblíží hranici 500 tisíc Kč, pozoruhodné.























Nová limitovaná edice TechRoad je k dispozici v červeném...
...nebo šedém odstínu. Interiéry se ale již neliší při užití jakéhokoliv laku
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
včeraŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Indonésii bez Ogury včera 15:11
- Mandalika: Ruedův první mečbol včera 14:47
- Největší soupeři Valentina Rossiho, Marc Marquez mezi ně nepatří včera 10:00
- Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou 1.10.2025
- Další zastávkou je Mandalika 1.10.2025
Nejčtenější články
Poslední pokus VW protlačit elektromobily působí hodně zoufale, jeho úspěchu nevěříme ani v nejmenším
4.9.2025Škoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
4.9.2025Fiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
4.9.2025Rusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
4.9.2025Tesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
4.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva