Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc
3.1.2020 | Petr Prokopec
Dlouho se zdálo, že značky jako Dacia budou muset nutně zůstat stranou současného vývoje a auta poháněná jinak než spalovacími motory vynechat. Rumuni ale nakonec našli cestu, jak elektromobily nabídnout levně a přijdou s nimi dříve, než se čekalo.
Obliba rumunské Dacie roste každým dnem. V březnu loňského roku prodala pouze na starém kontinentu prodáno téměř 59 tisíc aut, což je firemní rekord. Daleko za ním navíc nezůstaly ani červnové registrace a jeden každý měsíc roku 2019 byl lepší, než ten o rok dřívější. Dacia tak za loňský rok prodala o půl milionu více aut než před patnácti lety, kdy se s Renaultem vrátila mezi živé. Netřeba přitom dodávat, že za tím stojí hlavně nízká cena jejích aut.
Právě tento faktor je ale pro příští léta v ohrožení, neboť Evropa zavádí zásadní zpřísnění limitů spotřeby resp. emisí CO2. To znamená, že pod kapotu se musí nastěhovat buď mnohem komplexnější pohonné jednotky a nikoliv pouze ty spalovací, nebo se výrobce musí smířit s vysokými pokutami odváděnými EU. Ani jedna z možností se neslučuje s oněmi nízkými cenami, jak ale prozradil evropský šéf Renaultu Philippe Buros, Dacia má plán.
„Hlavním prodejním argumentem Dacie je hodnota za peníze a za tím stojí skutečnost, že Dacia užívá technologii Renaultu, jen se zpožděním. Dacia si tudíž vezme vše, co má Renault v rámci elektrifikace, neboť budeme muset značku elektrifikovat, ať již ryzími elektromobily nebo hybridy. Je pravdou, že nyní Dacia nemá žádný elektromobil v prodeji, ale takových značek je v Evropě mnoho. Myslím ovšem, že elektrickou cestou bude muset jít každý, neboť jde o stěžejní trend,“ říká Buros.
Rumunská automobilka tedy nebude muset vyvíjet vlastní technologie, nýbrž ji převezme od mateřské firmy. I přes ono proklamované zpoždění se dá předpokládat, že ceny stoupnou nad stávající úroveň, ovšem pořád budou mnohem nižší než u veškeré myslitelné konkurence.
Dacia na to půjde tak, že opatří svým logem už existující Renault City K-ZE, který se prodává v Číně a jenž by měl dorazit do Evropy s cenou nižší než 15 tisíc Eur (cca 380 tisíc Kč). To je hodně na Dacii, ale málo na elektrické cokoli. Buros kromě toho dodal, že zákazníci Dacie jsou méně nároční než klientela Renaultu, pročež jim stačí dostat se z místa A na místo B v klimatizovaném prostředí. Nepotřebují k tomu třeba autonomní techniku, což napomůže udržet ceny nízko. A automobilce hraje do karet i měnící se skladba zákazníků.
„Když Dacia začala růst, většina zákazníků ve Francii žila v zemědělských částech země, ale dnes mnoho našich kupců žije ve městech, jako je Paříž. Chtějí tedy elektrickou Dacii. Ale chtějí takovou, která je levnější než elektrický Renault,“ popisuje dále situaci Buros. Přitom dodává, že elektrifikací by se Dacia mohla dostat na úroveň Škody.
Další vývoj tedy bude zajímavý, přičemž nutnost elektrifikace u všech evropských automobilek nakonec povede k tomu, že Dacie sice budou dražší, oproti zbytku ale zachovají svůj cenový odstup. Tedy alespoň Buros s tím najisto počítá. Kdy? Manažer dodává, že elektrifikace Dacie „proběhne během dvou nebo tří let“. To je opravdu velmi krátká doba, původně se mluvilo o citelně pozdějších datech.
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 1 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 2 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 3 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 4 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 5 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 6 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 7 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 8 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 9 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 10 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 11 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dacie opravdu nabídne v Evropě pod 380 tisíc auto, za které jiní chtějí mnohem víc - 12 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Přepracování čínského Renaultu City K-ZE má Dacii skutečně umožní nabídnout elektrifikaci levně. Tedy alespoň relativně
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- Onboard videa 07.27. 09:47 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha