Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval
19.7.2020 | Petr Miler
Skoro neuplyne týdne, aby Mercedes neoznámil, že doposavad očekávané negativní dopady tlaku EU na rozmach elektromobility a koronavirové krize budou ještě horší. Ani tento týden není výjimkou.
Naposledy včera jsme shrnovali negativní dopady koronavirové krize na automobilový průmysl. Je jich řada a mezi nimi i nejvyšší kvartální ztráta Daimleru, mateřské firmy Mercedesu, ve výši 45 miliard korun. Není to zdaleka první špatná zpráva, která v poslední době ze Stuttgartu přišla. A není ani ani poslední.
Jen o týden dříve šéf automobilky přiznal, že firma je v horším stavu, než očekával, a tak ohlásil drastické snížení platů. Kdo by čekal, že něco takového zabrání propouštění, mýlil by se. Tedy, části vyhazovů jistě zabrání, ale všem zdaleka ne a stačit nebude ani dříve ohlášená redukce stavů.
Nejprve německý Handelsblatt přišel s odvoláním na své zdroje uvnitř firmy s tvrzením, že dříve ohlášené propuštění 10 až 15 tisíc zaměstnanců z asi 300 tisíc lidí, kteří dnes pro Daimler pracují, nebude dostačující. Podle onoho zdroje by tak mělo letos dojít k úspoře 2 miliard Eur namísto plánovaných 1,4 miliardy (53 miliard místo 37 miliard Kč). A pročištěna by měla být i nabídka modelů.
Nic konkrétnější Handelsblatt nezjistil, na oficiální informaci jsme ale nemuseli dlouho čekat. Na otázku na agentury DPA, zda propuštění 10 až 15 tisíc lidí potvrzené teprve minulý týden, bude dostačující, personální šéf Daimleru Wilfried Porth řekl: „Nové číslo je rozhodně vyšší než tato dvě.” Nic dalšího neuvedl, z toho si ale můžeme jen udělat představu, co se asi tak v Daimleru děje - „rozhodně vyšší” nezní jako 20 místo 15. A pokud takový člověk není konkrétní, pravděpodobně v tuto chvíli ani sama neví, jak daleko bude muset zajít.
Úspory ale neskončí jen u zaměstnanců. Automobilka bude muset omezit výrobu v některých továrnách a vyšoupnout z nabídky část modelů. Třída A sedan, třída B, CLA Shooting Brake to mají mít spočítané a zásadní čistka mezi dvoudvířky dnes čítajícími třídy C, E a S Coupe a Cabrio, které mohou být nahrazeny jedním či dvěma modely (mimo jiné novým SL) se zdá být též nevyhnutelnou. U Mercedesu bude ještě „veselo”, ale taková je dnes zkrátka doba, bohužel.






Daimler nebude jen propouštět, musí také podstatně pročistit nabídku modelů -dvoudvířka včetně třídy S Coupe jsou vysloveně na ráně. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 2 hodinamiEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.01. 21:30 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral