Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval

Skoro neuplyne týdne, aby Mercedes neoznámil, že doposavad očekávané negativní dopady tlaku EU na rozmach elektromobility a koronavirové krize budou ještě horší. Ani tento týden není výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval

19.7.2020 | Petr Miler

Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval

/

Foto: Matti Blume, Wikimedia Commons, CC ASA 4.0

Skoro neuplyne týdne, aby Mercedes neoznámil, že doposavad očekávané negativní dopady tlaku EU na rozmach elektromobility a koronavirové krize budou ještě horší. Ani tento týden není výjimkou.

Naposledy včera jsme shrnovali negativní dopady koronavirové krize na automobilový průmysl. Je jich řada a mezi nimi i nejvyšší kvartální ztráta Daimleru, mateřské firmy Mercedesu, ve výši 45 miliard korun. Není to zdaleka první špatná zpráva, která v poslední době ze Stuttgartu přišla. A není ani ani poslední.

Jen o týden dříve šéf automobilky přiznal, že firma je v horším stavu, než očekával, a tak ohlásil drastické snížení platů. Kdo by čekal, že něco takového zabrání propouštění, mýlil by se. Tedy, části vyhazovů jistě zabrání, ale všem zdaleka ne a stačit nebude ani dříve ohlášená redukce stavů.

Nejprve německý Handelsblatt přišel s odvoláním na své zdroje uvnitř firmy s tvrzením, že dříve ohlášené propuštění 10 až 15 tisíc zaměstnanců z asi 300 tisíc lidí, kteří dnes pro Daimler pracují, nebude dostačující. Podle onoho zdroje by tak mělo letos dojít k úspoře 2 miliard Eur namísto plánovaných 1,4 miliardy (53 miliard místo 37 miliard Kč). A pročištěna by měla být i nabídka modelů.

Nic konkrétnější Handelsblatt nezjistil, na oficiální informaci jsme ale nemuseli dlouho čekat. Na otázku na agentury DPA, zda propuštění 10 až 15 tisíc lidí potvrzené teprve minulý týden, bude dostačující, personální šéf Daimleru Wilfried Porth řekl: „Nové číslo je rozhodně vyšší než tato dvě.” Nic dalšího neuvedl, z toho si ale můžeme jen udělat představu, co se asi tak v Daimleru děje - „rozhodně vyšší” nezní jako 20 místo 15. A pokud takový člověk není konkrétní, pravděpodobně v tuto chvíli ani sama neví, jak daleko bude muset zajít.

Úspory ale neskončí jen u zaměstnanců. Automobilka bude muset omezit výrobu v některých továrnách a vyšoupnout z nabídky část modelů. Třída A sedan, třída B, CLA Shooting Brake to mají mít spočítané a zásadní čistka mezi dvoudvířky dnes čítajícími třídy C, E a S Coupe a Cabrio, které mohou být nahrazeny jedním či dvěma modely (mimo jiné novým SL) se zdá být též nevyhnutelnou. U Mercedesu bude ještě „veselo”, ale taková je dnes zkrátka doba, bohužel.


Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 1 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 01Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 2 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 02Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 3 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 03Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 4 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 04Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 5 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 06Daimler je ve stále větší bryndě, musí propustit ještě víc lidí, než dosud plánoval - 6 - Mercedes-Benz S-Coupe S-Cabrio 2019 avizo konce 10
Daimler nebude jen propouštět, musí také podstatně pročistit nabídku modelů -dvoudvířka včetně třídy S Coupe jsou vysloveně na ráně. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Handelsblatt

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše