Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další německý automobilový gigant ohlásil masivní propouštění, dopadne i na Čechy
20.11.2019 | Petr Prokopec
Práce v automobilovém průmyslu se do budoucna nejeví být zrovna bezpečným přístavem. Tlak na elektrifikaci aut vede k propouštění.
Svět se mění po všech stránkách a automobilový segment není výjimkou. Momentálně tu máme hlavně přechod k elektrifikaci, která sice nebude zdaleka tak rychlá, jak někteří avizují (Navigant Research předpokládá, že v roce 2030 budou elektromobily stále tvořit jen 15 % všech prodaných aut), už teď ale tlačí automobilky do kouta.
Důvodem je, že elektrická auta zkrátka prodávat musí, různými způsoby to vyžaduje Evropa, Amerika i Čína. A protože s touto nutností nic neudělají, stejně jako si nevymodlí levnější akumulátory, které tvoří největší část ceny elektrických aut, musí úspory hledat jinde. To vede k tlaku na efektivitu a minimalizaci drahé, lidské pracovní síly.
Dalším důvodem je jiná konstrukce elektromobilů, která si logicky žádá odlišný přístup k brzdám, převodovkám a dalším komponentům. Mnoho z nich navíc již nebude třeba, což též zaměstnanosti nepřeje. Řada lidí tak skončí na dlažbě a pokud to považujete za zbytečné strašení, oficiální avízo německého gigantu Continental vás vyvede z omylu.
Německá firma je nejen výrobcem pneumatik, ale i dodavatelem mnoha dalších automobilových komponentů. Firma nyní oznámila, že v reakci na nástup přísnějších emisních limitů EU, které vedou ke všemu výše zmíněnému, propustí po celém světě 6 000 lidí. Např. v německém Rodingu, kde Continental vyrábí hydraulické díly pro benzinové a dieselové motory, mělo přijít o práci zhruba 520 lidí. Samotná továrna pak má být do roku 2024 zcela uzavřena.
Během příštích pěti let bude propuštěno také 720 lidí v Newport News ve Virginii, kde se pro změnu vyrábí hydraulické komponenty pouze pro benzinové motory. Do roku 2028 pak má být ukončena výroba dílů pro benzinové agregáty v italské Pise, což vyústí ve ztrátu 750 pracovních míst. A během stejného období chce Continental propustit 850 lidí v Limbach-Oberfrohně a dalších 2 200 zaměstnanců v Babenhausenu.
To je však nejspíše jen začátek, neboť německá společnost již začala mluvit o ukončení činnosti své továrny ve španělském Rubi, kde se vyrábí systémy analogových displejů. Zde by padáka mělo dostat zhruba 760 lidí. To jsme na oněch šesti tisících lidech, ani to ale nemá být konečný účet.
Agentura Reuters na základě informací z Continentalu zmiňuje, že celkově má být propuštěno 20 tisíc lidí a škrty se mají dotknout i závodů v České republice. Těch tu má Continental hned několik, k tomu tu provozuje i výzkumné a vývojové centrum. V ČR je vyráběna automobilová elektronika, řídicí jednotky motorů a převodovek, senzory, dveřní moduly, klíčky, brzdové posilovače, elektrické vakuové pumpy, moduly pro recirkulaci výfukových plynů, vysokotlaká dieselová a benzinová čerpadla a další díly, jejichž odbyt má v příštích letech klesat.
Je třeba dodat, že ač odchod 20 tisíc lidí bude znamenat opravdu masivní propouštění, firma na všech kontinentech zaměstnává přes 240 tisíc lidí, takže nejde ani o 10procentní pokles stavů. Zlí jazykové navíc tvrdí, že mírný a pozvolný příklon k elektrifikaci nemá s kroky firmy mnoho co do činění a jde pouze o snahy o celkové zefektivnění činnosti společnosti, kterým momentálně v očekávaní horších časů prochází řada velkých firem. Podobné změny oznámil i Mercedes a podle analytiků má jít jen o první vlaštovky. Politické tlaky zejména v Evropě jsou enormní a firmám nedávají prostor jakkoli plýtvat.



Continental oznámil, že v důsledku elektrifikace a digitalizace propustí spoustu lidí. Oficiálně zmiňuje 6 tisíc lidí, zdroje z automobilky ale hovoří o tom, že následovat je bude dalších 14 tisíc
Zdroje: Continental, Reuters
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
před 2 hodinamiTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
před 4 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před 5 hodinamiBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 7 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB