Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl

Rozmach SUV v nabídce Škody zašel už tak daleko, že vedle standardních modelů nabízí specifické typy nejen pro Čínu, ale brzy také pro Indii. Vision In je předobrazem prvního takového, na rozdíl od většiny ostatních bude aspoň levný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl

8.1.2020 | Petr Prokopec

Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozmach SUV v nabídce Škody zašel už tak daleko, že vedle standardních modelů nabízí specifické typy nejen pro Čínu, ale brzy také pro Indii. Vision In je předobrazem prvního takového, na rozdíl od většiny ostatních bude aspoň levný.

Již za necelý měsíc se dočkáme odhalení předobrazu dalšího nového modelu mladoboleslavské automobilky. Škoda Vision In však nebude určena evropskému publiku, místo toho bude stát v čele opětovného útoku na indický trh. Na sériovou verzi s budeme muset ještě počkat, ale vzhledem k tomu, že s její výrobou chce značka začne ještě v průběhu letošního roku, nelze předpokládat, že se od studie razantně vzdálí. Už jen proto, že odpovídá stylu, jakého se dočkala třeba evropská Škoda Kamiq.

Ve srovnání s „kamzíkem“ dostala novinka do vínku robustnější vizáž, nicméně nejspíše ta bude cestou do produkce poněkud zjemněna. Ostatně oficiální ilustrace v tomto ohledu vždy poněkud přehánějí. Dá se tedy předpokládat, že indické SUV dorazí do showroomů s méně agresivními ochrannými pláty podvozku vpředu i vzadu. Sériový model pak jistě nebude mít ani tak výraznou masku chladiče, tvar dvoudílných světlometů by ovšem nejspíše zachován být mohl.

Je přitom jisté, že novinka se bude snažit do jisté míry klamat tělem. Vůz totiž chce být nejlevnějším z českých SUV, a bude tedy stát na mejlacinějśí verzi modulární platformy MQB s přídomkem A0, u které nelze očekávat pohon všech kol. Škoda přitom pod přední kapotu hodlá usadit hlavně přeplňovaný litrový tříválec, který si bude rozumět s přísnějšími indickými emisními regulemi lépe než dosud preferovaná atmosférická jedna-šestka. Zda ovšem dorazí také 1,5litrový turbodiesel, je v tuto chvíli ve hvězdách.

Stejně tak se můžeme ptát, jak bude novinka pojmenována. V tomto ohledu je sazkou na jistotu víceméně jen začátek názvu na „K“ a konec na „Q“, aby byly dodrženy firemní tradice. Možností ovšem klidně může být i označení Kamiq, které Škoda již užívá pro dvě zcela odlišná SUV v Evropě a v Číně. Do téže řeky by tedy mohla vkročit i potřetí, zvláště když daný model se na indickém trhu neprodává. Mimo to ovšem v zemi není k dispozici ani Karoq.

Studie Vision In se přitom s délkou 4,26 metru řadí přesně mezi tyto dva vozy a upřednostňuje hlavně cestující před jejich zavazadly. Kromě dostatečného prostoru v obou řadách sedadel navíc kabina nabídne digitální přístrojový štít a volně stojící středový displej, se kterým bude spárována nejnovější generace multimediálních systémů. S požadavky na stále větší konektivitu je totiž spojena i indická expanze automobilky.

Více si řekneme nejpozději 5. Února, kdy bude Vision In odhaleno na Auto Expo v Novém Dillí. Produkční SUV pak bude následováno ještě spřízněným sedanem, přičemž oba vozy dostanou také sourozence s logem Volkswagenu. Ve všech případech se ovšem počítá pouze s prodejem na indickém trhu, který pro koncern VW zatím představuje nevytěžený potenciál.


Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl - 1 - Skoda Vision IN 2020 exterier ilustrace 01Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl - 2 - Skoda Vision IN 2020 exterier ilustrace 02
Škoda oficiálně vypustila do světa ilustrace exteriéru nové studie Vision IN

Nové levné SUV Škody se poprvé ukázalo i zvenčí, s nízkou cenou spojí robustní styl - 3 - Skoda Vision IN 2020 exterier ilustrace 03
Pohled na kabinu jsme si mohli poprvé dopřát již před několika týdny

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.