Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.
Stylistické studio DC Design existuje pod vedení Dilipa Chhabria od roku 1993 a nebýt jeho schopnosti protlačit své šíleně výstřední koncepty na ženevský autosalon, pravděpodobně bychom o této společnosti mnoho nevěděli. Opak je ale pravdou, takže se po modelu DC Avanti můžete pokochat, jak by vypadaly sportovní crossovery, kdyby automobilovému průmyslu vévodila Indie a ne Německo.
Nový prototyp nazvaný Tornado zčásti vychází z dva roky starého dvoudveřového konceptu Imperator. Podle tvůrce má ztělesňovat supersport křížený s SUV, což podle siluety vypadá jako nesmysl. Asi ale jen do chvíle, než si podle kol uvědomíte jeho velikost - Tornado s uspořádáním sedadel 2+2 jezdí na osmadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25 R28.
Netušíme, jestli je modrý mastodont pojízdný, ale pokud jsme to správně pochopili, DC Tornado by mělo mít uprostřed umístěný naftový dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 litru, který má v sérii 500 koní a 1 000 newtonmetrů. Pro potřeby tohoto stroje byly obě veličiny navýšené o pětadvacet procent a to by znamenalo, že všechna čtyři kola jsou prostřednictvím sekvenční převodovky roztáčené výkonem 625 koní a nejvyšším točivým momentem 1 250 newtonmetrů.
Designové studio říká, že jejich koncept se čtyřmi individuálními sedadly nastavitelnými pomocí vzduchových polštářů má veškeré ovládání - včetně řízení a brzd - vyřešené „po drátech“, anebo též drive-by-wire. Podle zpracování kabiny s multimediálním rozhraním nazvaným „iDCdrive“ a též exteriérových detailů bychom to ale tipovali spíše na hezké přání autorů než skutečný, provozuschopný automobil. Díky bohu...










Proporce vozu poněkud maskují, že Tornado stojí na kolech o průměru 28 palců
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
Nejčtenější články
Spása pro staromilce: Automobilka, která letos ukázala nejsilnější silniční motor V12 historie, chystá i vlastní desetiválec
28.7.2025Řešení, na které vsadilo tolik výrobců aut, nachází u lidí stále menší zastání, navíc po celém světě
28.7.2025Za docela obyčejné auto koupené za statisíce někdo rychle inkasoval 3,8 milionu Kč, a to s ním i jezdil
28.7.2025Diesely 10 let po svém predikovaném skonu dál vládnou bazarům. Ukazují, jak moc výrobci ztrácí kontakt s realitou
28.7.2025Audi dál doplácí na svou sázku na mrtvého koně, tlačení elektromobilů znamená stále menší prodeje i drastický propad zisků
29.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva