Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dealer objevil v nejnovějších Corvette šifry odkazující na ty, bez nichž by stěží vznikly
1.10.2020 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle nemluví o tom, co vedlo ke vzniku toho či onoho modelu a typicky vidí jen svou práci z posledních let. Chevrolet je ale zjevně pyšný na to, že Corvette s motorem uprostřed by nevznikla nebýt Zory Arkuse-Duntova.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o americké sporťáky, nejspíše vám neuniklo, že Chevrolet Corvette by nebyl tak úspěšným a schopným vozem, kdyby nebylo Zory Arkuse-Duntova. Americký technik belgického původu sice za zrodem legendy jako takové nestojí, nicméně i tak dostal přezdívku „Otec Corvette“. Když ji totiž poprvé uviděl vystavenou v New Yorku, byl více než potěšen tím, co spatřil. Nicméně technikou byl zklamán, proto napsal do Chevroletu s tím, že by na voze rád pracoval. A rovnou přidal i návrh, jak zvýšit maximálku.
Na automobilku to udělalo velký dojem, zakrátko již byl Arkus-Duntov na její výplatní listině. V roce 1955 tak napomáhal zakomponování osmiválcového motoru, se kterým o rok později dosáhl na Daytona Beach rekordní rychlosti 240 km/h. V roce 1957 byl jmenován ředitelem divize sportovních variant a pod jeho vedením práce na vylepšení Corvette pokračovaly. Jedna věc se mu ale nepodařila. Arkus-Duntov sice u Chevroletu měl velké slovo a prosadil řadu variant, v jedné věci ale uspěl až dlouho po své smrti.
Jde o přesun motoru zpod přední kapoty za kabinu. Arkus-Duntov přišel během kariéry u GM s mnoha prototypy, nicméně teprve před pár lety se Chevrolet rozhodl, že Corvette se dočká největší změny od příchodu zmiňovaného osmiválce. Osmá generace tak již disponuje motorem uprostřed a právě autora této myšlenky se automobilka rozhodla uctít. Pozoruhodné je, že tak neudělala hned zkraje, odkaz na Arkuse-Duntova na produkčních autech objevil až nyní největší dealer těchto aut u posledních vyrobených modelů.
Na čelním skle se tak objevila grafika zachycující slavného konstruktéra z profilu a k ní i logo „Team Corvette”. Obojí je vcelku nenápadné a z pohledu řidiče téměř či zcela neviditelné a neslouží jen jako odkaz na samotného Zoru. GM už dříve přiznal, že jeho podobizna a logo týmu vyvíjejícího Corvette byly používány v průběhu tajného vývoje vozu jako identifikace pro vstup do míst, kam se mohla dostat právě jen hrstka lidí na C8 pracující. Automobilka tak zjevně chtěla dopřát i svým zákazníkům trochu pocitu výjimečnosti.
Jak se tedy zdá, GM si je kořenů Corvette dobře vědom a je schopen s nimi dále marketingově pracovat. Nemělo by to však být jediné memento legendárního technika. V zákulisí se stále mluví o ostré variantě Corvette C8, která by se dočkala pojmenování Zora. Pokud dojde na jeho realizaci, čekejme těžký kalibr, jinak by se Arkus-Duntov musel otáčet v hrobě.


Zora Arkus-Duntov vypiplal z Corvette opravdovou sportovní ikonu a snil o variantě s motorem uprostřed. Foto: General Motors
Nová, právě takto koncipovaná Vette tedy odkazuje právě na něj, vedle toho má na čelním skle i logo týmu, který ji vyvíjel. Pomocí obou emblémů se pak při vývoji také identifikoval. Foto: Dave Salvatore, Kerbeck
Zdroj: Corvette Blogger
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejčtenější články
Nová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
22.4.2025Francouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
22.4.2025Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
22.4.2025Pokus Audi odvrátit další pád působí ještě zoufaleji, než se dosud zdálo. První AUDI má vzhled, který budou milovat jen jeho tvůrci
23.4.2025Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
23.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva