Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dealer objevil v nejnovějších Corvette šifry odkazující na ty, bez nichž by stěží vznikly
1.10.2020 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle nemluví o tom, co vedlo ke vzniku toho či onoho modelu a typicky vidí jen svou práci z posledních let. Chevrolet je ale zjevně pyšný na to, že Corvette s motorem uprostřed by nevznikla nebýt Zory Arkuse-Duntova.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o americké sporťáky, nejspíše vám neuniklo, že Chevrolet Corvette by nebyl tak úspěšným a schopným vozem, kdyby nebylo Zory Arkuse-Duntova. Americký technik belgického původu sice za zrodem legendy jako takové nestojí, nicméně i tak dostal přezdívku „Otec Corvette“. Když ji totiž poprvé uviděl vystavenou v New Yorku, byl více než potěšen tím, co spatřil. Nicméně technikou byl zklamán, proto napsal do Chevroletu s tím, že by na voze rád pracoval. A rovnou přidal i návrh, jak zvýšit maximálku.
Na automobilku to udělalo velký dojem, zakrátko již byl Arkus-Duntov na její výplatní listině. V roce 1955 tak napomáhal zakomponování osmiválcového motoru, se kterým o rok později dosáhl na Daytona Beach rekordní rychlosti 240 km/h. V roce 1957 byl jmenován ředitelem divize sportovních variant a pod jeho vedením práce na vylepšení Corvette pokračovaly. Jedna věc se mu ale nepodařila. Arkus-Duntov sice u Chevroletu měl velké slovo a prosadil řadu variant, v jedné věci ale uspěl až dlouho po své smrti.
Jde o přesun motoru zpod přední kapoty za kabinu. Arkus-Duntov přišel během kariéry u GM s mnoha prototypy, nicméně teprve před pár lety se Chevrolet rozhodl, že Corvette se dočká největší změny od příchodu zmiňovaného osmiválce. Osmá generace tak již disponuje motorem uprostřed a právě autora této myšlenky se automobilka rozhodla uctít. Pozoruhodné je, že tak neudělala hned zkraje, odkaz na Arkuse-Duntova na produkčních autech objevil až nyní největší dealer těchto aut u posledních vyrobených modelů.
Na čelním skle se tak objevila grafika zachycující slavného konstruktéra z profilu a k ní i logo „Team Corvette”. Obojí je vcelku nenápadné a z pohledu řidiče téměř či zcela neviditelné a neslouží jen jako odkaz na samotného Zoru. GM už dříve přiznal, že jeho podobizna a logo týmu vyvíjejícího Corvette byly používány v průběhu tajného vývoje vozu jako identifikace pro vstup do míst, kam se mohla dostat právě jen hrstka lidí na C8 pracující. Automobilka tak zjevně chtěla dopřát i svým zákazníkům trochu pocitu výjimečnosti.
Jak se tedy zdá, GM si je kořenů Corvette dobře vědom a je schopen s nimi dále marketingově pracovat. Nemělo by to však být jediné memento legendárního technika. V zákulisí se stále mluví o ostré variantě Corvette C8, která by se dočkala pojmenování Zora. Pokud dojde na jeho realizaci, čekejme těžký kalibr, jinak by se Arkus-Duntov musel otáčet v hrobě.


Zora Arkus-Duntov vypiplal z Corvette opravdovou sportovní ikonu a snil o variantě s motorem uprostřed. Foto: General Motors
Nová, právě takto koncipovaná Vette tedy odkazuje právě na něj, vedle toho má na čelním skle i logo týmu, který ji vyvíjel. Pomocí obou emblémů se pak při vývoji také identifikoval. Foto: Dave Salvatore, Kerbeck
Zdroj: Corvette Blogger
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 6 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
dnesCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před 3 hodinamiRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 4 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 6 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 7 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva