Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo
13.2.2024 | Petr Prokopec
To, nač se díváte, není nový Lexus, ale čínské auto, které myšlenku prémiové divize japonské Toyoty dotáhlo ještě „dál”. Novinka od GAC bude brzy k mání i na starém kontinentu.
Není žádným tajemstvím, že se čínským značkám v Evropě daří stále víc. Patrné je to všude, nejvíce ale v Risku, kde loni získaly 47procentní podíl na trhu, pochopitelně i díky sankcím, které aktivity automobilek jako Škoda, Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, Kia či Toyota v zemi více či méně neutralizovaly. Ekonomická opatření zavedená mezinárodními mocnostmi ovšem nepřiměly Kreml k ukončení invaze na Ukrajině a ani tamnímu publiku nesebraly touhu koupit si nový vůz. Jen zákazníky odvály od zavedených značek k těm, z nichž mnohé před pár lety ještě neexistovaly či se věnovaly něčemu zcela jinému.
Taková automobilka GAC patří k těm déle fungujícím, založena byla již v roce 1955. Ovšem ještě před nějakými patnácti lety produkovala zhruba jen půl milionu aut ročně, což je na trh s více než miliardou lidí malé číslo. Od té doby šel nicméně výrobce nahoru, ostatně stejně jako jeho konkurenti. Mimo jiné i za pomoci Evropy, kam aktuálně míří minivan M8 druhé generace. Ta byla v Číně odhalena již před dvěma lety, a to pod značkou Trumpchi, která se dříve soustředila na sedany. Momentálně nicméně téměř celé její portfolio tvoří SUV a právě MPV.
M8 na první pohled působí jako Lexus LM, což asi nebude náhoda - první generace japonského minivanu se ukázala již v roce 2019 a byla určena právě pro Čínu. Rusové se mohou těšit na venkovní design vycházející z verze Master Edition odhalené loni, které se oproti základu liší jak tvarem čelní masky, tak i světlomety. Tyto nuance nicméně nemají vliv na rozměry vozu, na délku mu tak vždy naměříme 5 212 milimetrů, na šířku 1 893 mm, na výšku 1 823 mm a v rámci rozvoru 3 070 mm.
Blíže i našim končinám se toto MPV dostane zatím jen s jediným motorem, a sice s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten nicméně oproti Říši středu poskytuje místo 252 pouze 231 koní. Jejich přenos dopředu pak bude mít osmistupňový automat. Zrovna závratnou dynamiku tedy nelze očekávat, o tu ale u MPV obvykle nejde. Podstatný je interiér, který má v tomto případě ubytovat až sedm cestujících včetně řidiče. Standardem pak bude klimatizace, přední či boční airbagy nebo panoramatická střecha.
V Číně je provedení Master Edition považováno za luxusní, osazené je tedy třeba koženým čalouněním či elektricky ovládanými křesly s podnožkami ve druhé řadě. Kolik se toho nakonec dostane na starý kontinent, je v tomto ohledu otázkou, stejně jako je zatím neznámá cena. V Číně auto startuje na 179 800 CNY, což je jako obvykle relativní láce - za asi 586 tisíc Kč v Evropě dnes nic podobného zdaleka nekoupíte. Dá se ale čekat, že „mimočínské” ceny budou vyšší.





Do Evropy míří nové MPV M8, přičemž vzhledově bude odpovídat čínské verzi Master Edition, která... Foto: GAC



...se oproti základu liší jinou maskou a světlomety. Uvnitř pak oba modely již necílí tak nízko jako předchozí generace. Foto: GAC
Zdroj: GAC
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejnovější články
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
před 2 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před 3 hodinami
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
včera
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Živá témata na fóru
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cyklistické vlákno 11.11. 08:22 - HondaMan
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
