Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo
13.2.2024 | Petr Prokopec
To, nač se díváte, není nový Lexus, ale čínské auto, které myšlenku prémiové divize japonské Toyoty dotáhlo ještě „dál”. Novinka od GAC bude brzy k mání i na starém kontinentu.
Není žádným tajemstvím, že se čínským značkám v Evropě daří stále víc. Patrné je to všude, nejvíce ale v Risku, kde loni získaly 47procentní podíl na trhu, pochopitelně i díky sankcím, které aktivity automobilek jako Škoda, Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, Kia či Toyota v zemi více či méně neutralizovaly. Ekonomická opatření zavedená mezinárodními mocnostmi ovšem nepřiměly Kreml k ukončení invaze na Ukrajině a ani tamnímu publiku nesebraly touhu koupit si nový vůz. Jen zákazníky odvály od zavedených značek k těm, z nichž mnohé před pár lety ještě neexistovaly či se věnovaly něčemu zcela jinému.
Taková automobilka GAC patří k těm déle fungujícím, založena byla již v roce 1955. Ovšem ještě před nějakými patnácti lety produkovala zhruba jen půl milionu aut ročně, což je na trh s více než miliardou lidí malé číslo. Od té doby šel nicméně výrobce nahoru, ostatně stejně jako jeho konkurenti. Mimo jiné i za pomoci Evropy, kam aktuálně míří minivan M8 druhé generace. Ta byla v Číně odhalena již před dvěma lety, a to pod značkou Trumpchi, která se dříve soustředila na sedany. Momentálně nicméně téměř celé její portfolio tvoří SUV a právě MPV.
M8 na první pohled působí jako Lexus LM, což asi nebude náhoda - první generace japonského minivanu se ukázala již v roce 2019 a byla určena právě pro Čínu. Rusové se mohou těšit na venkovní design vycházející z verze Master Edition odhalené loni, které se oproti základu liší jak tvarem čelní masky, tak i světlomety. Tyto nuance nicméně nemají vliv na rozměry vozu, na délku mu tak vždy naměříme 5 212 milimetrů, na šířku 1 893 mm, na výšku 1 823 mm a v rámci rozvoru 3 070 mm.
Blíže i našim končinám se toto MPV dostane zatím jen s jediným motorem, a sice s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten nicméně oproti Říši středu poskytuje místo 252 pouze 231 koní. Jejich přenos dopředu pak bude mít osmistupňový automat. Zrovna závratnou dynamiku tedy nelze očekávat, o tu ale u MPV obvykle nejde. Podstatný je interiér, který má v tomto případě ubytovat až sedm cestujících včetně řidiče. Standardem pak bude klimatizace, přední či boční airbagy nebo panoramatická střecha.
V Číně je provedení Master Edition považováno za luxusní, osazené je tedy třeba koženým čalouněním či elektricky ovládanými křesly s podnožkami ve druhé řadě. Kolik se toho nakonec dostane na starý kontinent, je v tomto ohledu otázkou, stejně jako je zatím neznámá cena. V Číně auto startuje na 179 800 CNY, což je jako obvykle relativní láce - za asi 586 tisíc Kč v Evropě dnes nic podobného zdaleka nekoupíte. Dá se ale čekat, že „mimočínské” ceny budou vyšší.





Do Evropy míří nové MPV M8, přičemž vzhledově bude odpovídat čínské verzi Master Edition, která... Foto: GAC
...se oproti základu liší jinou maskou a světlomety. Uvnitř pak oba modely již necílí tak nízko jako předchozí generace. Foto: GAC
Zdroj: GAC
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 27 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva