Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq

V invazi na evropský kontinent pokračují i letos čínské automobilky. Nejnovějším přírůstkem v jejich nabídce na západ od čínských hranic je Chery Tiggo 8 s novou technikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq

13.2.2020 | Petr Prokopec

Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V invazi na evropský kontinent pokračují i letos čínské automobilky. Nejnovějším přírůstkem v jejich nabídce na západ od čínských hranic je Chery Tiggo 8 s novou technikou.

Tak, jako se v Číně angažují tradiční automobilky ze Západu, se čínští výrobci snaží obsadit Rusko. To s Říší středu v podstatě sdílí emisní regulace, asijští výrobci proto své produkty mohou bez zásadních úprav prodávat hned na dvou významných trzích. Pošilhávají ovšem také po těch dalších, i proto jsou čínská auta vyvíjena dle evropských bezpečnostních standardů. To víceméně prozatím stačí, neboť plný útok na starý svět začne až s příchodem elektrifikovaných motorů.

Začíná být jasné, proč Čína nechce na Evropu zaútočit ryze spalovacími motory. Ty sice dostaly malý objem i turbodmychadlo dle evropského střihu a mnohdy disponují i vyšším výkonem než jejich zavedená konkurence. Nicméně dle zahraničního tisku je problémem přenos těchto koní na silnici. Důkazem je kupříkladu Chery Tiggo 8, které se loni dočkalo faceliftu. Souběžně s ním pak dorazila i nová přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 197 koní.

To už je slušný výkon, ovšem dle recenzí je motor pod dvěma tisíci otáček víceméně netečný. Tomu navíc nenapomáhá ani převodovka, neboť sedmistupňový dvouspojkový automat je pomalý. Pokud tedy toužíte po rychlé akceleraci, Tiggo osazené takřka dvousetkoňovým stádem vám to neumožní. Místo toho je spíše zrozené na poklidnou jízdu. To by možná nevadilo, kdyby však jeho cena oproti stejně koncipovanému základu nevzrostla o polovinu.

Právě to má byt důvod, proč Tiggo 8 míří do Evropy, konkrétně do Ruska se sice objemnější, ovšem méně výkonnou jednotkou. Na tamním trhu bude vůz od letoška nabízen pouze s přeplňovaným dvoulitrem, který již nějakou chvíli trůní také v čínské nabídce. Měnit se přitom nebude ani výkon 170 koní, ani převodovka CVT, jízdní dynamika tedy počítá se sprintem na stovku za zhruba 10 sekund a maximálkou 180 km/h. Volba pohonu předních kol pak má vést k méně než osmilitrové spotřebě.

Cena vozu v této specifikaci by měla začínat na 1,3 milionu rublů (cca 465 tisíc korun), což z vozu udělá nejdražší model značky Chery v evropském prodeji. Z našeho úhlu pohledu však jde o naprostou láci, zvláště když jde o větší SUV, než jakým je Škoda Kodiaq. Tiggo 8 měří 4 700 milimetrů na délku, 1 860 mm na šířku, 1 705 mm na výšku a 2 710 mm v rámci rozvoru. A nepřekvapivě i vybavenější, v základu má vůz to, co Kodiaq ve svých nejvyšších výchozích specifikacích.

Jak jsme již zmínili, jedinou možností pro Rusko je pohon předních kol. Nicméně i tak se dá počítat se slušnými schopnostmi v terénu, neboť světlá výška narostla na 190 mm a nájezdové úhly činí 20 stupňů vpředu a 23 stupňů vzadu. Zmínit pak můžeme ještě modulární platformu TX1, na které Chery spolupracovalo s britskými značkami Jaguar a Land Rover, s nimiž má uzavřené partnerství. I to poukazuje na konkurenceschopnost vozu.

Ve finále se podíváme do zavazadelníku, kam lze naložit 193 litrů. To rozhodně není obří porce, v takovém případě však zůstává vzpřímeno všech sedm standardních sedadel. Potvrzeny tak nejsou zvěsti o unikátní pětimístné konfiguraci, jíž by dostalo právě pouze Rusko. Místo toho zůstávají ve hře tři řady sedadel, kdy sklopení té nejzazší vede k 892litrovému objemu, v případě obou je pak možné počítat s 1 932 l. To již nadělá vrásky i zmíněné Škodě Kodiaq, zvláště když plně vybavené Tiggo 8 bude stát tolik, co „medvěd“ v základu.


Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 1 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 01Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 2 - Chery Tiggo 8 2020 nova sada 07Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 3 - Chery Tiggo 8 2020 nova sada 08Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 4 - Chery Tiggo 8 2020 nova sada 10Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 5 - Chery Tiggo 8 2020 nova sada 11Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 6 - Chery Tiggo 8 2020 nova sada 09Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 7 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 02Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 8 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 03Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 9 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 04Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 10 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 05Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 11 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 06Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq - 12 - Chery Tiggo 8 2020 Evropa nove 07
Chery Tiggo 8 se zakrátko začne prodávat na ruském cenu, přičemž plná výbava a 170 koní vyjdou na zhruba 480 tisíc korun. To je z českého úhlu pohledu nabídka více než lákavá, prozatím si však na čínské SUV musíme nechat zajít chuť

Zdroj: Chery

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše