Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem

Chrysler rozšiřuje nabídku speciálních verzí Challengeru o provedení R/T Redline s osmiválcem 5,7 HEMI a vyladěným podvozkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem

4.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chrysler rozšiřuje nabídku speciálních verzí Challengeru o provedení R/T Redline s osmiválcem 5,7 HEMI a vyladěným podvozkem.

Loni v březnu představila automobilka Chrysler speciální verzi modelu Challenger nazvanou Rallye Redline. Ačkoli měla pod kapotou pouze výchozí vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 309 koní, zbytek tak docela základní nebyl. Vůz dostal o 42 procent tvrdší přední tlumiče a o 22 procent tužší ty zadní. Konstruktéři dále vyměnili oba stabilizátory (průměr narostl z 27 na 30 mm vpředu a z 16 na 20 mm vzadu), použili kratší stálý převod v diferenciálu a překalibrovali rovněž řízení - odpor posilovače stoupl o 20 procent a převod byl „zrychlen“ o 25 procent. Původní nezůstaly ani brzdy. Za dvacetipalcovými koly se objevily zvětšené kotouče o průměru 345 mm vpředu a 320 mm vzadu.

Ačkoli ani tyto změny z Challengeru „auto na rallye“ asi neudělaly a rovněž standardní pětistupňový automat nepůsobil dvakrát sportovně, posun v ovladatelnosti ne zrovna nejlehčího Dodge (1 739 kg) byl natolik zajímavý, že se mohli zájemci právem ptát, proč nemít něco podobného s výkonnějším motorem. Odpověď na sebe nechala chvíli čekat, je ovšem kladná.

Italsko-americký koncern představí Challenger R/T Redline společně s modelem Mopar '13 Dart už za pár dní na autosalonu v Chicagu. Místo šestiválce má mezi předními koly klasickou V8 s litinovým blokem a hliníkovými hlavami HEMI 5,7, který produkuje 380 koní a 556 newtonmetrů, přičemž řidič má možnost volby mezi šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem s řazením pomocí pádel pod volantem.

Verze R/T Redline bude v prodeji s jedním ze čtyř laků karoserie: Billet Silver, Granite Crystal, Bright White a Pitch Black. Všechny dostanou červené pruhy odstínu Redline Red, dvacetipalcová kola Black Chrome s rudým proužkem (a pneumatikami Goodyear Eagle F1 o rozměru 245/45 R20, pokud majitel přiobjedná paket Super Track), snížený a upravený podvozek, hlubší spoiler pod předním nárazníkem a pak také mírně zušlechtěný interiér. Konkrétně lepší sedačky, které za příplatek oblečete do jemnější kůže a ve spojení s automatem také novou páku voliče ve tvaru písmena T, kovové pedály a dálkové startování.

Cena modifikací, které Dodge nabídne jako paket R/T Redline bude k mání u prodejců od dubna za docela zajímavou částku 1 995 dolarů (něco přes 37 tisíc Kč). Na samotný Challenger vám pak bude stačit dalších 31 tisíc USD, v Americe...


Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 1 - Dodge Challenger RT Redline 2013 01Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 2 - Dodge Challenger RT Redline 2013 02Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 3 - Dodge Challenger RT Redline 2013 03Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 4 - Dodge Challenger RT Redline 2013 04Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 5 - Dodge Challenger RT Redline 2013 05Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 6 - Dodge Challenger RT Redline 2013 06Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 7 - Dodge Challenger RT Redline 2013 07Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 8 - Dodge Challenger RT Redline 2013 08Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 9 - Dodge Challenger RT Redline 2013 09Dodge Challenger R/T Redline 2013: ostřejší ladění teď i s osmiválcem - 10 - Dodge Challenger RT Redline 2013 10
Model R/T s 5,7 HEMI se ve Spojených státech prodává od 31 tisíc dolarů, v přepočtu cirka 590 tisíc

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.