Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní

(+ video) Původní zpráva hovořila, že bude mít nejsilnější Challenger přes 600 koní, nakonec se stádo rozrostlo na šílených 716.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní

2.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Původní zpráva hovořila, že bude mít nejsilnější Challenger přes 600 koní, nakonec se stádo rozrostlo na šílených 716.

Americká automobilka Dodge nám před nedávnem představila modernizovaný sedan Charger a inovované kupé Challenger, které se budou prodávat jakožto modelové roky 2015. V nabídce dvoudveřového modelu však chyběl dříve též avizovaný vrchol, verze SRT Hellcat. O té se vědělo, že s pomocí 6,2litrového osmiválce Hemi nabídne „přes 600 koní“.

Jenomže teď je tu podrobné odhalení technických údajů, které ukazuje, že tvůrci spíše měli uvádět „přes sedm set koní“. O to větší překvapení ovšem výsledná číslovka 716 přináší. Nejsilnější Hemi historie bude s pomocí kompresoru produkovat také 880 Nm, a jak je vidět z uvolněných fotografií a videa, budoucí majitelé „pekelné kočky“ budou měnit zadní pneumatiky doslova „častěji než si vůbec umějí představit“.

Nový výtvor s tímto výkonem překonává i takové supersporty, jako je například Lamborghini Aventador, ba co víc - může si směle vyšlápnout i na SRT Viper nebo nejnovější Chevrolet Corvette Z06. Tohle bude opravdu zajímavá bestie a je jasné, že se bude také pyšnit s přehledem nejnižší cenovkou. Tipujeme, že právě novinka bude jasně nejlevnější sedmisetkoňovou bestií na celém světě.

Všechen výkon bude putovat na zadní kola prostřednictvím nové osmistupňové automatické převodovky, která je od té ve slabších modernizovaných Challengerů odlišná. Zatímco ty dostaly skříň 8HP70, top verze SRT Hellcat se pochlubí řešením s názvem 8HP90, z něhož můžeme taktéž tipovat výrobce ZF. Podle automobilky je připravená na veškerý točivý moment posíleného motoru.

Pokud by se ale majitelé báli, že nemohou Hellcat půjčit méně zkušeným řidičům, nemusejí si už s takovým problémem déle lámat hlavu. Dodge k tomuto vozu nabídne stejně jako Ford u Mustangu Boss 302 dvojici klíčů, které rozhodnou o tom, jaký výkon budete mít po nastartování k dispozici. V případě černého klíčku se jedná o stádo 507 koní, zatímco s červeným ztratí vůz veškeré zábrany a bude servírovat plnou forsáž.

Na dotaz, zda by se tenhle motor v dílnách SRT nemohl nastěhovat i pod kapotu Viperu odpovídají konstruktéři záporně, neboť by to prý pro zástavbové rozměry nebylo vůbec jednoduché. Konečné ceny nejsilnějšího Challengeru budou spolu s dalšími podrobnostmi odhaleny v průběhu příštího měsíce. Jak ale můžete vidět, v interiéru se mohou fandové těšit na nový multimediální systém a přistrojový štít, které čítají nespočet možností zobrazení všemožných informací.


Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 1 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 01Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 2 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 02Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 3 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 03Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 4 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 04Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 5 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 05Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 6 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 06Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 7 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 07Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 8 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 08Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 9 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 09Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 10 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 10Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 11 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 11Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 12 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 12Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 13 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 13Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 14 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 14Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 15 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 15Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 16 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 16Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 17 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 17

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 18 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 18Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 19 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 19Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 20 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 20Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 21 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 21

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 22 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 22Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 23 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 23Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 24 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 24Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 25 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 25Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 26 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 26Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 27 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 27Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 28 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 28Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 29 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 29Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 30 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 30Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 31 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 31Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 32 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 32Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 33 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 33Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 34 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 34Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 35 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 35

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 36 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 36Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 37 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 37Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 38 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 38Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 39 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 39Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 40 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 40Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 41 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 41Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 42 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 42

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 43 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 43Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 44 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 44Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 45 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 45Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 46 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 46Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 47 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 47Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 48 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 48Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 49 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 49Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 50 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 50Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 51 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 51Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 52 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 52Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 53 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 53Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 54 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 54Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 55 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 55Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 56 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 56Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 57 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 57Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 58 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 58

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 59 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 59Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 60 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 60Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 61 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 61Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 62 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 62Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 63 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 63Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 64 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 64Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 65 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 65Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 66 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 66Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 67 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 67Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 68 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 68Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 69 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 69Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 70 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 70Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 71 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 71Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 72 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 72Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 73 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 73Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní - 74 - Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 oficial 74
Bestiální Dodge Challenger SRT Hellcat vládne výkonem 716 koní a točivým momentem 880 Nm. Díky kompresoru je tohle Hemi na vrcholu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.