Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Charger Redline a Chrysler 200 Super S: detroitské dárky divize Mopar
2.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Chrysler rozšiřuje nabídku paketů pro modely 200 a Charger. Zdalipak se do Evropy něco dostane pod značkou Lancia?
Mopar je zkratka pro Motor Parts a jinak též termín užívaný jednou z velmi vyhledávaných divizí koncernu Chrysler zabývající se servisem, úpravami a (jak název napovídá) náhradními díly, a to nejen na motory. Jinak řečeno, pokud máte i ty nejšílenější nápady, jak upravit svůj Dodge, starý Plymouth, Jeep či Chrysler jakéhokoli data výroby pomocí originálních komponentů, obvykle stačí podívat se do příslušného regálu a najdete to tam.
A teď k něčemu konkrétnějšímu. Chrysler plánuje na blížící se NAIAS v Detroitu představit na základě sedanu 200 verzi Mopar s názvem Super S. Seznam úprav obsahuje nový přední spoiler, matně chromované rámečky mlhovek a podobným způsobem upravený povrch lemu masky chladiče. V černé mřížce je pak zapuštěné logo. Na bocích se dále objevily nástavce prahů a z profilu nejlépe vyniknou i nová 18" kola s matně šedivým eloxem. Záď dvoustovky byla dozdobena spoilerem, černým plastem v nárazníku připomínající svým tvarem difuzor a dvojící samostatných koncovek výfuku.
To vše je součástí tzv. Stage One. Dvojka zahrnuje modifikované tlumiče, snížené pružiny, kit sání a jinou poslední část výfukového systému za katalyzátorem. Kompletní výbavu lze objednávat pro vůz modelového roku 2012 jak pro 2,4litrový čtyřválec o výkonu 175 koní, tak i šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, výkonu 287 koní a točivém momentu 353 newtonmetrů.
Podobnou péči teď ale můžete věnovat také úpravám automobilu, u kterého jsou komponenty Mopar historicky poněkud více doma. V Detroitu se kromě Chrysleru 200 objeví pod hlavičkou Motor Parts ještě Dodge Charger Redline. Možnosti utrácet budou i zde rozděleny do tří balíčků. Stage I se týká výlučně vzhledu a tentokrát dostanete černá 20" kola, matně černou vinylovou střechu a nějaké věci z karbonu, hliníku, nerezu a pár nálepek a dalších ozdob vzdávajících hold původnímu Chargeru z roku 1970.
U Stage II to začíná být zajímavější pro všechny, kteří davají přednost jízdě před naleštěnou karoserií. Charger Redline ve druhé fázi dostane upravený výfukový systém, odolnější brzdové obložení a v motorovém prostoru se navíc objevuje rozpěra zlepšující tuhost přední části karoserie.
Skutečné možnosti Chrysleru ale odaluje až Stage III. Verze Redline vychází z Chargeru R/T vybaveného litinovým osmiválcem HEMI o objemu 5,7 litru a výkonu 370 hp. Mopar vám nicméně nacpe pod kapotu celohliníkové sedmilitrové HEMI Gen III High Output 426 (objem v krychlových palcích) s výkonem 590 hp, tedy asi 598 koní. Ručně stavěná jednotka má kovanou klikovou hřídel, zesílené ocelové ojnice, zakázkové hliníkové písty a ostřejší nasávací i výfukové vačky.
Mopar kromě tradičního továrního tuningu nabízí třeba možnost vybavit vůz elektronickým sledováním, aplikace do chytrých telefónů informující o stavu automobilu, diagnostikou, wi-fi připojením, ale třeba i takovými specialitami, jako je přestavba sériového automobilu na závodní dragster osazený desetiválcem o objemu přes 8,2 litru.
A co takto vyladěné vozy dovedou? To uvidíme již za pár dní v Detroitu. Tedy spíše nám to tam lidé z Chrysleru poví, že by po výstavišti s právě představenými novinkami jezdili, očekávat nelze...



Hemi 5,7 vám Mopar vymění za sedmilitrový osmiválec o výkonu téměř 600 koní
Pro dvoustovku má Mopar dva balíčky - stylistický a podvozkový, který obsahuje také upravený výfukový systém
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva