Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 | Petr Prokopec
Co dělá muscle car skutečným muscle carem? Motor s osmi válci, plnotučným zvukem a schopnost dělat burnouty na počkání? Pokud teď zuřivě přikyvujete v souhlasu, pak pro vás máme špatnou zprávu: Nový Dodge Charger nemá nic z toho.
Definicí muscle cars jsme se v poslední době zabývali již mnohokrát, hlavně pak v souvislosti s novou generací ikonického modelu Charger. Dnes již bývalý šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares totiž i automobilce Dodge naplánoval urychlený přechod na elektrický pohon, jenže zrovna s ním by žádný rozumný člověk typické muscle cars nespojoval ani náhodou. Spojené jsou totiž s osmiválci, které zde nahrazuje elektromotor, a jejich řevem, který jde jen simuluje zvukový generátor. A jakkoli první recenze auta nejsou vyloženě negativní, nadšení z nich taktéž nesrší.
Dodge prostě stvořil auto, možná i dobré auto, Charger s přívlastkem Daytona ale měl být dobrým muscle carem. A s tím bude s výše popsanými parametry stěží. Na kontě ale ještě víc přešlapů proti zažitým pořádkům, na což první testy též poukazují. A jedním z nich je nemožnost dělat tradiční burnouty, tedy pálit zadní gumy primárně pro radost, jak podotýkají lidé z InsideEVs.
Auto je totiž k mání pouze se dvěma elektromotory, z nichž každý má na povel jednu nápravu. Místo klasické zadokolky tedy dorazí čtyřkolka, která navíc bude k mání pouze s automatem. Již tyto okolnosti zákaznickou skupinu do nějaké míry protřídí, ale to ještě není ten největší problém. S pohonem všech kol souvisí jiný, tedy neschopnost protáčet zadní kola na místě za jejich mohutného kouře. Možná je to hloupé divadlo, ale pro některé je to zkrátka radost. Na tu ale mohou majitelé elektrické verze zapomenout, jakkoli oficiální fotky (viz i ty přiložené) naznačovaly opak.
Proč tomu tak je? Pokud jste obeznámeni s termíny spojenými s kategorií muscle cars, nejspíš víte, co je to „Line Lock“. Pro nezasvěcené dodáme, že v podstatě dáte pokyn předním brzdovým destičkám, aby sevřely kotouče do kleští. Poté je možné šlápnout na plynový pedál a roztočit zadní kola, zatímco ta přední zůstávají na místě. Něčím podobným měl být osazen i Charger Daytona, což ostatně automobilka zmiňuje i na svém webu.
Jak ovšem zjistil během testu magazín Motor Trend, nový elektromobil „burnout nezvládá. Bez ohledu na to, co jsme zkoušeli, elektrický Charger tvrdošíjně odmítal veškerou naši snahu dát světu najevo svůj příchod skrze kouřové signály. Jistě by něčeho takového byl schopen s funkcí Line Lock, ovšem Dodge ji poněkud nevysvětlitelně zapomněl naprogramovat.“ Což může znít jen jako opomenutí u předprodukčních prototypů.
Z toho důvodu se lidé z InsideEVs zeptali přímo Stellantisu, zda lze u sériových aut počítat s nápravou. Odpověď se však milovníkům muscle cars líbit nebude, neboť daná funkce skutečně bude ve vozech chybět. Proč, nevíme, asi to není dost ekologické nebo je to naopak techniku auta týrající praktika.
Jasně, jde o drobnost, detail, zkrátka „blbost“. Jenže u auta tohoto typu se jedná o funkci, kterou nadšenci prostě chtějí mít, i kdyby jí využili párkrát za život. Tady ale zas někdo nepochopil, co a pro koho vlastně dělá. Anebo to pochopit nechtěl, obojí je pro dnešní automobilový svět typické a vede k tomu, že lidé ztrácejí o automobilové novinky zájem. Že se to děje úplně zbytečně, asi nemusíme dodávat.



Vyrobit kouř elektrický Charger na prvních oficiálních fotkách dovedl, soudě podle okolností i jen s pomocí zadních kol. Sériové provedení ale k takovému chování přinutit nelze. A není to omyl. Foto: Dodge
Zdroje: InsideEVs, Motor Trend
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva