Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: Porsche 911 s faceliftem dostane jen turba, atmosféru pouze GT3
17.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Zuffenhausenu chystá další revoluci. Kromě Porsche GT3 hodlá všechny verze modelu 911 osadit přeplňovanými motory.
Jsou tomu zhruba dva měsíce, co jsme poprvé naznačili, že Porsche 911 by mohlo přesedlat na přeplňované pohonné jednotky. A to nikoliv pouze ve verzi podle toho pojmenované, turbomotor by dostal každý model s výjimkou GT3. Za danou informací přitom stáli kolegové z britského magazínu Total 911, kteří se na kultovní model ze Zuffenhausenu specializují. I přesto jsme nad takový mkrokem mohli pochybovat, bohužel se ale nejsíš stane skutečností - nově máme k dispozici další informační pramen říkající totéž.
Za aktuálním potvrzením stojí německý novinář Georg Kacher, který je i díky svým „bokovkám“ na postu PR manažera Bugatti s německým koncernem VW Group více než obeznámen. A jelikož Porsche již nějaký ten pátek pod křídla Volkswagenu spadá, je logické, že se Kacher dostal i k datům, jež jsou spojena s faceliftem modelové řady 991. Aktuálně sice nenaznačuje, že by mělo dojít k přejmenování na 992, jak tvrdili Britové, ve zbytku věcí se však již s kolegy z Total 911 shoduje.
Abychom nehovořili jen obecně, můžeme se zaměřit na podrobnosti. Tak tedy, základní Carrera by měla dostat namísto 3,4litrového atmosférického šestiválce pouze 2,9litrovou pohonnou jednotku. Turbodmychadla by ovšem měla pokles objemu kompenzovat měrou dostatečnou, na zadní kola totiž zamíří 400 koní, čili stejná porce, jakou dnes produkuje 3,8litrová pohonná jednotka v modelu Carrera S.
Také tento agregát samozřejmě dozná změn, v rámci objemu ovšem zůstane na svém. Profitovat bude „pouze“ z turbodmychadel, která mu mají dodat výkon nějakých 500 koní, spíše však až 530. Důvodem je samozřejmě příchod Mercedesu-AMG GT, který ve své potentnější formě S produkuje 510 koní. Tato síla by přitom evoluci atmosférického šestiválce zastínila, proto zřejmě Porsche sáhlo po přeplňování.
S ohledem na tento fakt je však otázkou, s jakým výkonem dorazí Porsche 911 Turbo, dosud jediný model, který nelpěl na atmosférickém plnění. Stávající generace totiž produkuje koní 520, v případě verze S pak na všechna čtyři kola putuje dokonce 560 koní. Nástupce by tedy měl zamířit někam k šesti stovkám, čímž by se přiblížil modelu GT2 RS z generace 997. Ten na zadní kola směřoval 620 koní.
Díky tomu se o osud tohoto extrémisty můžeme začít oprávněně obávat, slabou útěchou nám tak může být snad jen nastíněný osud Porsche 911 GT3. To by totiž kromě atmosférického motoru mělo dorazit s hmotností sníženou o pár desítek kilogramů, což by kompenzovalo absenci přeplňování. Dá se ovšem skoro vsadit na fakt, že manuál se již s tímto modelem nevrátí, jakkoli vyloučené to stále není.
Nic bližšího již ke smutné budoucnosti legendární ikony nemůžeme dodat, snad kromě toho, že do prodeje se přeplňované novinky mají dostat na sklonku příštího roku. Debutovat tak zřejmě budou až spíše na podzim ve Frankfurtu než v březnu v Ženevě.



Co se ještě před dvěma měsící zdálo být nereálné, je dnes smutnou pravdou. Facelift Porsche 911 skutečně přinese přeplňované motory
Zdroje: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva