Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní

Dlouho se mluvilo o tom, že byť nástupce Chironu nakonec přijde se spalovacím a nikoli elektrickým pohonem, jeho srdcem bude o poznání tuctovější motor, než je dnešní W16. Nakonec to tak být nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní

23.2.2024 | Petr Prokopec

Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní

/

Foto: Bugatti

Dlouho se mluvilo o tom, že byť nástupce Chironu nakonec přijde se spalovacím a nikoli elektrickým pohonem, jeho srdcem bude o poznání tuctovější motor, než je dnešní W16. Nakonec to tak být nemá.

V polovině letošního roku, konkrétně 20. června, bychom se měli dočkat zcela nového Bugatti. Movitá klientela nicméně nástupce modelů Veyron a Chiron již měla vidět loni na soukromé akci. Detaily z ní pak postupně začínají prosakovat na povrch skrze média jako The Supercar Blog, přičemž ty asi nejzásadnější se týkají motoru. Podle všeho totiž vůz bude znovu pohánět šestnáctiválec. Nepůjde nicméně o dosavadní jednotku W16, nýbrž o klasičtější vidlicový agregát. Tedy takový, který má po osmi válcích v každé ze dvou řad.

Jednotka bude disponovat atmosférickým plněním, což má umožnit její vytočení až do devíti tisíc otáček. Za vývojem spalovací části má stát Cosworth, který podobnou cestou již vyrukoval s ukřičenými dvanáctiválci, jenž následně zamířily do Astonu Martin Valkyrie a GMA T.50. V tomto případě nicméně bude agregát o 8,3litrovém objemu doplněn třemi elektromotory, za které je zodpovědný Rimac. Ty mají suplovat stávající čtyři turba.

Soustava by měla produkovat 1 800 koní, z čehož tisícovka připadá na šestnáctiválec a zbytek na elektrickou část pohonu. O bateriích či hmotnosti se již zdroje nezmiňují, pročež je otázkou, jak na tom bude dynamika. Ne při první akceleraci s plně nabitým paketem, ale třeba při třetím čtvrtém startu z pevného místa, kdy se kapacita akumulátoru přiblíží nule. V té chvíli totiž hrozí, že novinka bude pomalejší než Veyron, neboť sebou bude vláčet „mrtvou hmotnost“.

Možná i proto se Bugatti snaží z chystaného vozu udělat spíše sběratelský artikl či investiční zboží, ne až tak auto, které by lidé používali. Zatímco Veyron dorazil ve 450 kusech a Chiron dokonce v pětisetkusové edici, k čemuž je třeba připočíst také separované Divo, Bolide či Mistral, třetí novodobý model značky prý bude k mání pouze ve 250 exemplářích. Pořídit si jej pak budou moci jen vlastníci Veyronu či Chironu, což má dále upevnit i jejich hodnotu.

Co se vzhledu týče, vpředu máme počítat s novou interpretací slavné podkovy, jak Bugatti tituluje specifickou čelní masku vozu. Zezadu pak má novinka připomínat McLaren P1. Kde ovšem dojde k opravdu zásadnímu posunu, to je interiér. Ten se měl nechat inspirovat Pagani, pročež prý bude působit spíše jako velmi drahý švýcarský chronograf než jako chytré hodinky od Applu. V tomto ohledu se přitom mluví i o „průhledné“ palubní desce.

Tak jako tak se tedy zdá, že letos v létě dorazí velmi zajímavá automobilová novinka. S ohledem na velmi omezenou výrobu je pak prakticky jisté, že pod 100 miliony korun nebude startovat ani náhodou. Navzdory tomu ale nejspíše veškerá produkce v době odhalení bude již vyprodána, přestože na zahájení výroby dojde až někdy v roce 2026.


Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní - 1 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 01Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní - 2 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 02Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní - 3 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 03
Kdo by kdy řekl, že Chiron, který vznikl v pěti set kusech, bude považován za velkosériovou produkci. Příští novinka automobilky z Molsheimu totiž má být k mání pouze v 250 exemplářích. Foto: Bugatti

Zdroje: The Supercar Blog, Autoblog.nl

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše