Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dříve nejprodávanější zahraniční auto Ruska se znovu začalo vyrábět, sankce zastavily produkci jen na 4 měsíce
18.12.2022 | Petr Miler
Zdá se, že na návratu automobilového Ruska alespoň blíže předválečnému stavu se nebudou podílet jen Číňané. Vládnout pravděpodobně budou a z nastalé situace nejspíš vytěží víc než ostatní, ani Korejci se ale nechtějí zcela vzdát svých držav.
Na většině evropských trhů s auty léta dominovaly hatchbacky a kombíky, v posledních letech jsou to hlavně SUV, kterým ale na záda stále dýchají hatchbacky. Část evropských zemí, zejména těch východních, si ale stále libuje v sedanech. Pro nás je to pochopitelné, tříprostorová karoserie má své výhody a nezaměnitelnou eleganci, zrovna v Česku ale většina lidí slyší na vnitřní prostor a jeho využitelnost. A na tomto poli jsou vozy s výklopnou zádí nedostižné.
Rusko patří mezi ty země, které fandí sedanům. Třeba i všechny nejprodávanější Lady jsou malé sedany, a tak byl dlouhá léta nejprodávanějším zahraničním modelem též sedan. Šlo o Hyundai Solaris, které si ještě loni vybralo přes 60 tisíc Rusů. A to byly spíše dozvuky někdejší slávy (i v této zemi začala vládnout SUV), neboť ještě v roce 2015 byly prodeje tohoto Hyundai téměř dvojnásobné (přes 115 tisíc aut).
Šlo v podstatě o ruskou specialitu, která se v této zemi i vyráběla, letošní dění ale její místní produkci učinili utrum. Solaris se tak prodává jen ze zásob a bude rád, když letos pokoří metu 20 tisíc prodaných vozů. Příští rok ale může být znovu lépe - Solaris se totiž vrací do výroby a k dispozici bude jako nový i v Rusku.
Obnovení produkce přímo v zemi bylo nereálné, Hyundai ale má továrnu také ve vedlejším Kazachstánu (Hyundai Trans Kazakhstan), která dříve montovala Solarisy z ruských součástek. Fungovala ze zásob až do července, poté zdroje vyschly, Korejci ale zapracovali a dokázali na tomto místě výrobu rozjet znovu díky komponentům z Číny, Koreje, Indie a částečně stále od dodavatelů z Ruska. Voila, Solaris je po pouhých čtyřech měsících zase zpět.
Říkat si tak nebude, přejme u nás známější jméno Accent, auto ale bude pořád jedno a to samé. K dispozici bude pouze ve výbavě Business s motorem 1,6 o výkonu 123 koní a automatickou převodovkou. Výbavové prvky zahrnují mj. dvojici airbagů, vyhřívání předních sedadel a zrcátek, klimatizaci nebo multimédia s pětipalcovou obrazovkou. Auto už se dá i koupit, jaká je cena? 9,9 milionu tenge (to je kazašská měna), tedy v přepočtu asi 483 tisíc Kč. Žádná láce, na rubly to ale dělá 1,4 milionu a odhaduje se, že v Rusku bude auto k mání oficiálně okolo 1,6 milionu rublů (cca 564 tisíc Kč), což by z něj na současné ruské poměry udělalo zajímavou nabídku.
Pokud se válka bude táhnout dál a dál, jsme přesvědčeni, že cestu kolem sankcí si najde stále více výrobců. Rusové prostě auta kupují znovu víc a kde je poptávka, bude i nabídka. Pro automobilky nedává smysl odolávat jí z politických důvodů - auta, která lidé chtějí, se do země stejně dostanou, akorát bez nich...





Hyundai Solaris bylo v Rusku hitem, vyrábělo se tam a bylo takřka lokální specialitou. Na jaře výroba ustala a dosud se prodává ze zásob. Foto: Hyundai
Nyní se vrací jako Hyundai Accent z kazašské továrny Hyundai. Ta dříve žila z dílů z Ruska, nyní ale bude vyrábět samostatně díky dílům z Koreje, Číny a Indie, vývoz do Ruska je pak formalitou. Foto: Hyundai
Zdroj: Kolesa.kz
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS Superbike pokračuje v Mostě 10:00
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
Nejnovější články
Ford v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 2 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 6 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva