Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dříve nejprodávanější zahraniční auto Ruska se znovu začalo vyrábět, sankce zastavily produkci jen na 4 měsíce
18.12.2022 | Petr Miler
Zdá se, že na návratu automobilového Ruska alespoň blíže předválečnému stavu se nebudou podílet jen Číňané. Vládnout pravděpodobně budou a z nastalé situace nejspíš vytěží víc než ostatní, ani Korejci se ale nechtějí zcela vzdát svých držav.
Na většině evropských trhů s auty léta dominovaly hatchbacky a kombíky, v posledních letech jsou to hlavně SUV, kterým ale na záda stále dýchají hatchbacky. Část evropských zemí, zejména těch východních, si ale stále libuje v sedanech. Pro nás je to pochopitelné, tříprostorová karoserie má své výhody a nezaměnitelnou eleganci, zrovna v Česku ale většina lidí slyší na vnitřní prostor a jeho využitelnost. A na tomto poli jsou vozy s výklopnou zádí nedostižné.
Rusko patří mezi ty země, které fandí sedanům. Třeba i všechny nejprodávanější Lady jsou malé sedany, a tak byl dlouhá léta nejprodávanějším zahraničním modelem též sedan. Šlo o Hyundai Solaris, které si ještě loni vybralo přes 60 tisíc Rusů. A to byly spíše dozvuky někdejší slávy (i v této zemi začala vládnout SUV), neboť ještě v roce 2015 byly prodeje tohoto Hyundai téměř dvojnásobné (přes 115 tisíc aut).
Šlo v podstatě o ruskou specialitu, která se v této zemi i vyráběla, letošní dění ale její místní produkci učinili utrum. Solaris se tak prodává jen ze zásob a bude rád, když letos pokoří metu 20 tisíc prodaných vozů. Příští rok ale může být znovu lépe - Solaris se totiž vrací do výroby a k dispozici bude jako nový i v Rusku.
Obnovení produkce přímo v zemi bylo nereálné, Hyundai ale má továrnu také ve vedlejším Kazachstánu (Hyundai Trans Kazakhstan), která dříve montovala Solarisy z ruských součástek. Fungovala ze zásob až do července, poté zdroje vyschly, Korejci ale zapracovali a dokázali na tomto místě výrobu rozjet znovu díky komponentům z Číny, Koreje, Indie a částečně stále od dodavatelů z Ruska. Voila, Solaris je po pouhých čtyřech měsících zase zpět.
Říkat si tak nebude, přejme u nás známější jméno Accent, auto ale bude pořád jedno a to samé. K dispozici bude pouze ve výbavě Business s motorem 1,6 o výkonu 123 koní a automatickou převodovkou. Výbavové prvky zahrnují mj. dvojici airbagů, vyhřívání předních sedadel a zrcátek, klimatizaci nebo multimédia s pětipalcovou obrazovkou. Auto už se dá i koupit, jaká je cena? 9,9 milionu tenge (to je kazašská měna), tedy v přepočtu asi 483 tisíc Kč. Žádná láce, na rubly to ale dělá 1,4 milionu a odhaduje se, že v Rusku bude auto k mání oficiálně okolo 1,6 milionu rublů (cca 564 tisíc Kč), což by z něj na současné ruské poměry udělalo zajímavou nabídku.
Pokud se válka bude táhnout dál a dál, jsme přesvědčeni, že cestu kolem sankcí si najde stále více výrobců. Rusové prostě auta kupují znovu víc a kde je poptávka, bude i nabídka. Pro automobilky nedává smysl odolávat jí z politických důvodů - auta, která lidé chtějí, se do země stejně dostanou, akorát bez nich...





Hyundai Solaris bylo v Rusku hitem, vyrábělo se tam a bylo takřka lokální specialitou. Na jaře výroba ustala a dosud se prodává ze zásob. Foto: Hyundai
Nyní se vrací jako Hyundai Accent z kazašské továrny Hyundai. Ta dříve žila z dílů z Ruska, nyní ale bude vyrábět samostatně díky dílům z Koreje, Číny a Indie, vývoz do Ruska je pak formalitou. Foto: Hyundai
Zdroj: Kolesa.kz
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva