Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrická naděje Fordu selhala v losím testu, dalece nestačí ani na svůj benzinový vzor
29.9.2021 | Petr Prokopec
Někteří rádi malují elektrická auta jako ta, která jsou díky nízkému těžišti danému těžkou baterií v podlaze lépe ovladatelná. Podle výsledků losích testů Fordu Mustang Mach-E to tak ale rozhodně nevypadá.
Z losího testu se v poslední době stala pomalu pohroma moderních aut. Tedy alespoň soudě dle výsledků, kterých dosahují ve Španělsku pod taktovkou km77. Mimo to se náhlému vyhýbacímu manévru věnuje také švédský magazín Teknikens Värld, jehož někdejší šéfredaktor Robert Collin celý test před třiceti lety vymyslel. Později převrátil na střechu Mercedes-Benz třídy A, z čehož německá automobilka neměla zrovna klidné spaní a následně povolala do servisů 130 tisíc aut kvůli instalaci ESP.
Stabilizační kontrola je ale dnes u aut, která se prodávají na evropských trzích, součástí povinné standardní výbavy. Logicky by tedy nové vozy měly test absolvovat bez ztráty květinky, to se však neděje. Přesné důvody jsou otázkou, v úvahu jich připadá celá řada - zejména pak vysoká hmotnosti v kombinaci s pneumatikami myslícími stále více na minimalizaci valivého odporu či špatně zkalibrované ESP. Právě to má trápit i Ford Mustang Mach-E, který Švédové nejnověji otestovali. A po něm mezi kužely poslali i Teslu Model Y a Hyundai Ioniq 5.
Zástupce modrého oválu test zvládl absolvovat pouze v rychlosti 68 km/h, vyšší tempo nebylo kvůli rozevláté zádi možné. V případě testu, za kterým stáli Španělé, Mustang Mach-E dosáhl až na 71 km/h, to je ale oproti u minimu v podobě 77 km/h též mizérie. V obou případech testeři uváděli jako důvod nevyzpytatelného chování špatnou stabilizační kontrolu.
Dodejme, že při švédském testu zvládla Tesla Model Y totéž v rychlosti 75 km/h, Hyundai se dostalo alespoň na 72 km/h. Pro modrý ovál to není zrovna dobrá vizitka, zvláště když se nabízí srovnání Mach-E s klasickým Fordem Mustang. Ten Španělé otestovali v jeho stávající generaci a z benzinového kupé dostali 77 km/h. Americká legenda tedy test splnila, nový model, s nímž Ford spojuje tolik naděje pro budoucnost, zdaleka nikoli.
Ford Mustang Mach-E se v losím testu moc nepředvedl, dalece zaostal za přijatelným minimem. Foto: Ford
Zdroj: Teknikens Värld, km77.com@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz