Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepší Tesla konečně vyzvala v precizním klání elektrické Porsche, výsledek je jasný
22.8.2020 | Petr Miler
Není to poprvé, co tahle dvě auta vidíme nastoupit proti sobě, všechna předchozí klání ale měla nějaké vady. Kolegové z Carwow srovnali Teslu Model S s Porsche Taycan, jak se má.
Tesla je opředena řadou mýtů a pověra, které mají mnozí tendenci brát jako fakt. Tou nejčastější je, že má obrovský náskok ve vývoji elektrických technologií, který by ostatní stahovali léta a dnes jsou kvůli němu zcela nekonkurenceschopní. Realita je jiná. Byť je třeba uznat, že Tesla udělala z elektrických aut líbivé vozy plné výkonu a dynamiky, nepřišla s ničím převratným, co by ostatní nebyli schopni během relativně krátké doby vyvinout též.
Jediný důvod, proč to nedělají, je fakt, že výroba elektrických aut, zvlášť pak podobného ražení, pro ně nemá ekonomický smysl. Zejména akumulátory jsou dnes tak drahé, že se na elektromobilech za konkurenceschopné ceny nedá vydělat, nebo je za reálné ceny nelze prodat. Tesla je jinde jen díky přerozdělovaným penězům, které více než eliminují její provozní ztráty z peněz obvykle jiných automobilek.
Některým je ale zjevně i tak trapné snášet úšklebky nad tím, že Tesla umí něco, co oni ne. Nejvíce tomu tak je v případě Porsche, které se rozhodlo během relativně krátké doby postavit elektrického konkurenta Tesly Model S a ukázat, že umí nejen to, co Američané, ale umí i více. Ačkoli je jeho Taycan na trhu už pěknou chvíli a opakovaně ukázal, že dokáže spoustu věcí, o které Teslám ani nezdá - za vše má rychlejší dobíjení, dokáže udržovat vysokou rychlost na Autobahnu, může opakovaně maximálně zrychlovat bez jakýchkoli příprav či zvládnout i náročné ježdění po okruhu -, víru zejména nadšených „teslistů” to nezlomilo.
Model S totiž dosud nebyl věrohodně poražen v přímém souboji v akceleraci na čtvrtmíli, což je jedna z věcí, kterou tato Tesla umí opravdu bravurně. Viděli jsme pár klání, ale buď na obou stranách nebyly nejlepší verze, pochybovalo se o nastavení Tesly, nabití baterek, nezávislosti testujících... Vždy se něco našlo. Nyní se ale ke slovu přihlásil Mat Watson z Carwow, který udělal přesně to, co mohli jiní udělat už dříve.
Vzal Teslu Model S Raven v absolutně vrcholné verzi s nejnovějším software včetně „sprintovacího” režimu Cheetah Stance a postavil ji znovu proti absolutně nejlepšími Taycanu Turbo S. Obě auta vzal na letiště v tom správném stavu, dal vždy oběma soupeřům šanci opakovat klání, zkusil akceleraci z místa, z jízdy, brzdění a... Tesla si ani neškrtla.
Nemá smysl chodit dlouze kolem horké kaše, ani špičkový Model S neměl na nejlepší Taycan ve sprintu z místa, kdy prohrál celkem jednoznačně (ač ve výsledku o 0,1 sekundy), a to i v momentě, kdy Mat s Teslou trochu ulil start. Pružné zrychlení přineslo lepší okamžitou reakci Tesly, ale později znovu jasnou nadvládu Porsche. A při brzdění, které Tesle nikdy nedošlo, byl rozdíl při deceleraci z o něco více než 110 km/h (přesně 70 mph, 112 km/h) o více jak jednu délku auta.
Asi jen největší teslí fanatici se budou přít o tom, že Model S byl jednoznačně překonán, a to je třeba dodat, že je výkonnější i lehčí a vítězství Porsche tedy není dávno nějakou přemotorovaností, ale vyšší efektivitou, tedy prostě a jednoduše technickým náskokem. Dodejme k tomu, že Němci navíc opravdu nemají problém s kvalitou montáže, tady je to naopak Tesla, kdo má co dohánět.


























Přes všechno, co se o Teslách říká, nemá dynamicky Tesla Model S proti Porsche Taycan S jedinou šanci. A to je lehčí i výkonnější, tedy v prvé řadě méně efektivní. Foto: carwow@Youtube
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejnovější články
Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
před 11 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
včeraHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
včeraMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva