Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.
Americká firma Equus Automotive pustila do světa svůj poslední model Equus Bass 770 a pro milovníky ať už starých, či moderních muscle cars je to v podstatě ráj na zemi. Je tedy nutno říct, že design není moc originální - kombinuje původní Ford Mustang Fastback se špetkou Challengeru a Chargeru od Dodge, ale i tak vypadá zajímavě.
Pod slupkou z hliníku a karbonu je šasí, které kombinuje trubkový rám s hliníkovou vanou a vypadá tak trochu jako kostra závodního auta, než něco, co má jezdit po silnicích. Torzní tuhost je pochopitelně velmi dobrá a celé auto váží 1 651 kg, což s délkou 4 927 mm a šířkou 1 934 mm není až tak moc.
Osmiválcový motor pochází od Chevroletu a kompresor z objemu 6,2 litru (tedy 8 x 770 ccm, asi pochopíte, proč to zmiňujeme) doluje 640 koní a 819 Nm. Tato síla putuje na zadní kola přes dvouspojkovou manuální převodovku o šesti stupních, umístěnou vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Ke zrychlení na stovku Bassu stačí 3,4 s a zvládne až 320 km/h.
Z této rychlosti vás zastaví brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu. O kvalitní filtrování nerovností se stará odpružení Magnetic Selective Ride Control. Samozřejmostí jsou také stabilizační systémy, kontrola trakce a ABS.
Interiér pojme čtyři cestující, ale ti vzadu nejspíš nebudou nadšeni prostorem. I oni však budou obklopeni kvalitní kůží. Výbava zahrnuje navigaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, audiosystém apod. Zajímavá je však přístrojová deska - čísla na dvou hlavních budících jsou vyfrézovaná přímo do hliníkových prstenců.
Pokud si říkáte, že tohle všechno musí taky mít patřičně vysokou cenovku, pak máte pravdu - Equus chce za Bass 770 čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,7 milionu korun. Pokud byste si ale přáli svůj Bass mít luxusnější nebo naopak extra odlehčený, třeba kvůli závodění, designér Equus Automotive vám sestaví auto přesně podle vašeho přání. Tady cena začíná u 300 tisíc dolarů, tedy asi 5,6 milionu korun, a fantazii se meze nekladou. V každém případě dostanete něco, co na silnici v rukou někoho jiného jen tak nepotkáte...



















Equus Bass 770: silueta Mustangu a 640 koní pod kapotou. Není to ale zadarmo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
