Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní

Italové po půl století vzkřísí dnes skoro neznámou značku Ermini. Placka 686 dostane karbon-hliníkovou konstrukci a dvoulitr Renaultu s 300 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní

1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové po půl století vzkřísí dnes skoro neznámou značku Ermini. Placka 686 dostane karbon-hliníkovou konstrukci a dvoulitr Renaultu s 300 koňmi.

Jedna z téměř zapomenutých a přesto pořád nesmírně exkluzivních italských značek jménem Ermini, která psala historii tak slavných závodů jako byly Mille Miglia nebo Targa Florio, se možná po padesáti letech vrátí zpátky. Společnost založil konstruktér a závodník Pasquale Ermini, ve své době zdatný soupeř továrních pilotů vozů značek Alfa Romeo nebo Ferrari a známý také tím, že žádný z jeho strojů nevypadal stejně.

O vzkříšení značky Ermini vyrábějící své vozy do roku 1962 se možná postará jeden z jejich bývalých konkurentů - další italská firma Osella Squadra Corse, známá spíše jen pod jménem Osella.

Bližší detaily chybí, objevují se však informace, že o design dvoumístného stroje se postaral Giulio Cappellini, šéf stejnojmenného stylistického studia patřícího pod designový kolos Poltrona Frau. Konstrukce vozu bude založena na kombinaci hliníku (oblíbeném materiálu Erminiho, který z něj navrhl dvouvačkové hlavy pro motory Fiat) a karbonu pomáhající udržet hmotnost na hranici 686 kg. Odtud pochází také pracovní označení Ermini 686, které se ale může ještě změnit.

Podvozek sestavený z dvojitých lichoběžníkových ramen má být doplněný tlumiči věhlasné švédské značky Ohlins a o pohon polozávodní placky se má postarat přeplňovaný dvoulitr Renault F4RT-RS, který třeba v modelu Mégane RS disponuje výkonem 265 koní. Zde se mluví o přeladění na 300 koní, jež se postarají o akceleraci z nuly na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost 270 km/h.

Hotový vůz prozatím zcela jistě ještě neexistuje, na jedné ze sociálních sítí se však již objevily fotografie dokončeného monokoku a šasi, a tak je patrně už jen otázkou času, kdy první Ermini vyjede po padesáti letech na první testovací jízdu. Jinou otázkou ovšem je, zda bude prvním krokem k návratu ke slávě, nebo marným pokusem o vysvobození ze zapomnění jako třeba v případě rovněž italského De Tomasa.


Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 1 - Ermini 686 2013 01Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 2 - Ermini 686 2013 02Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 3 - Ermini 686 2013 03Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 4 - Ermini 686 2013 04Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 5 - Ermini 686 2013 05Ermini 686 2013: další slavná italská značka chce znovu na výsluní - 6 - Ermini 686 2013 06
Uprostřed umístěný dvoulitr Renaultu s turbodmychadlem bude mít kolem 300 koní

Zdroj: Autoblog.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.