Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny

Britská značka se sídlem v Londýně odhaluje plány. Chce se na trh dostat dříve než SUV Bentley a Maserati a má spadeno především na čínskou klientelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny

14.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka se sídlem v Londýně odhaluje plány. Chce se na trh dostat dříve než SUV Bentley a Maserati a má spadeno především na čínskou klientelu.

Lehké vzrušení kolem „nové“ londýnské značky Eterniti velmi rychle opadlo poté, co vyšlo najevo, že jejich model Hemera je ve skutečnosti pouze tuningem Porsche Cayenne, byť pořádným. Reálné fotografie vozu navíc prozradily, že ani s originálním designem to není natolik horké, jak skici původně slibovaly.

Firma se nicméně své rétoriky nevzdává a jeden z hlavních inženýrů Eterniti pro britský Autocar odvážně poznamenal, že jejich luxusní SUV se „vypořádá s M5“. Ačkoli se pod kapotou objeví vyladěný vidlicový osmiválec 4,8 biturbo z modelu Turbo S o výkonu více než 600 koní, asi nejsme sami, kdo by se na to rád podíval. Jedním z lidí, kteří měli možnost svézt se poprvé v testovacím prototypu na okruhu ve Warwickshire, je ambasador značky a bývalý pilot F1 Johny Herbert. „Johny řekl, že nezná SUV, které by se dokázalo pohybovat podobným způsobem,“ obhajuje svůj produkt Alastair Macqueen, bývalý inženýr Jaguaru. „Bezprostřednost Hemery je fantastická. Sportovní SUV může znít jako protimluv, ale jsem přesvědčený, že můžeme dosáhnout toho, co jsme slíbili,“ dodává.

Vedení firmy uvádí, že Hemera je z osmdesáti procent dokončena a poslední fáze testování a ladění se účastní tři vozy. U dvou aut se pracuje s exteriérovými a interiérovými doplňky, třetí funguje jako mula, se kterou Macqueen denně jezdí do práce, případně na okruhy. Díky úpravám na podvozku se podle tvrzení konstruktérů podařilo významně snížit těžiště a nemalé změny proběhly rovněž v kabině. Vyjmutím původní lavice a montáží nových sportovních sedadel ukotvených více dozadu a nahoru se pro kolena cestujících vzadu uvolnilo 120 mm v podélném směru. Pochopitelně se kvůli tomu zmenšil objem zavazadlového prostoru, nicméně lidé od Eterniti nepředpokládají, že by jejich Porsche bylo využíváno na delší cesty. A rozhodně ani v terénu. Hemera dostane ráfky s průměrem 23 palců a nízkoprofilové pneumatiky, které se do bahna asi příliš nehodí.

„Jízda by neměla připomínat cestování v limuzíně, ale Hemera by se měla pohybovat spíše jako sportovní sedan,“ tvrdí Macqueen a dodává: „Bude na to dostatečně stabilní. Rádi bychom náš vůz nabídli těm, kteří se občas rádi posadí dozadu a nechají se svézt svým řidičem, na druhou stranu ale nemají problém usednout za volant a protáhnout svůj stroj po silnicích, když na to zrovna mají chuť.“ Jeden se neubrání dojmu, že pan Macqueen občas čte tiskové zprávy z Crewe, sídla Bentley.

Eterniti Hemera bude oficiálně představeno na dubnovém autosalonu v Pekingu, čímž se na trh dostane významně dříve než Maserati Kubang/Cinqueporte nebo SUV od Bentley. V první roce má být vyrobeno osmdesát aut, přičemž až 90 procent produkce má být směrováno do Číny a o zbytek se podělí Rusko, Evropa a Blízký východ. Základní cena má být „vyšší než 150 tisíc liber“, tedy asi 4,6 milionu korun.


Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 1 - Eterniti Hemera nove 01Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 2 - Eterniti Hemera nove 02
Britský Cayenne stavěný pod dohledem ex-pilota F1 má namířeno do Číny - až 90 procent zákazníků by mělo být odsud

Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 3 - Eterniti Hemera zive 01Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 4 - Eterniti Hemera zive 02Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 5 - Eterniti Hemera zive 03Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 6 - Eterniti Hemera zive 06Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 7 - Eterniti Hemera zive 07Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny - 8 - Eterniti Hemera zive 08
Srovnáním se staršími fotografiemi je zřejmé, že na designu se pořád pracuje

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše