Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eterniti Hemera: Brity laděný Cayenne za 4,6 milionu směřuje do Číny
14.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka se sídlem v Londýně odhaluje plány. Chce se na trh dostat dříve než SUV Bentley a Maserati a má spadeno především na čínskou klientelu.
Lehké vzrušení kolem „nové“ londýnské značky Eterniti velmi rychle opadlo poté, co vyšlo najevo, že jejich model Hemera je ve skutečnosti pouze tuningem Porsche Cayenne, byť pořádným. Reálné fotografie vozu navíc prozradily, že ani s originálním designem to není natolik horké, jak skici původně slibovaly.
Firma se nicméně své rétoriky nevzdává a jeden z hlavních inženýrů Eterniti pro britský Autocar odvážně poznamenal, že jejich luxusní SUV se „vypořádá s M5“. Ačkoli se pod kapotou objeví vyladěný vidlicový osmiválec 4,8 biturbo z modelu Turbo S o výkonu více než 600 koní, asi nejsme sami, kdo by se na to rád podíval. Jedním z lidí, kteří měli možnost svézt se poprvé v testovacím prototypu na okruhu ve Warwickshire, je ambasador značky a bývalý pilot F1 Johny Herbert. „Johny řekl, že nezná SUV, které by se dokázalo pohybovat podobným způsobem,“ obhajuje svůj produkt Alastair Macqueen, bývalý inženýr Jaguaru. „Bezprostřednost Hemery je fantastická. Sportovní SUV může znít jako protimluv, ale jsem přesvědčený, že můžeme dosáhnout toho, co jsme slíbili,“ dodává.
Vedení firmy uvádí, že Hemera je z osmdesáti procent dokončena a poslední fáze testování a ladění se účastní tři vozy. U dvou aut se pracuje s exteriérovými a interiérovými doplňky, třetí funguje jako mula, se kterou Macqueen denně jezdí do práce, případně na okruhy. Díky úpravám na podvozku se podle tvrzení konstruktérů podařilo významně snížit těžiště a nemalé změny proběhly rovněž v kabině. Vyjmutím původní lavice a montáží nových sportovních sedadel ukotvených více dozadu a nahoru se pro kolena cestujících vzadu uvolnilo 120 mm v podélném směru. Pochopitelně se kvůli tomu zmenšil objem zavazadlového prostoru, nicméně lidé od Eterniti nepředpokládají, že by jejich Porsche bylo využíváno na delší cesty. A rozhodně ani v terénu. Hemera dostane ráfky s průměrem 23 palců a nízkoprofilové pneumatiky, které se do bahna asi příliš nehodí.
„Jízda by neměla připomínat cestování v limuzíně, ale Hemera by se měla pohybovat spíše jako sportovní sedan,“ tvrdí Macqueen a dodává: „Bude na to dostatečně stabilní. Rádi bychom náš vůz nabídli těm, kteří se občas rádi posadí dozadu a nechají se svézt svým řidičem, na druhou stranu ale nemají problém usednout za volant a protáhnout svůj stroj po silnicích, když na to zrovna mají chuť.“ Jeden se neubrání dojmu, že pan Macqueen občas čte tiskové zprávy z Crewe, sídla Bentley.
Eterniti Hemera bude oficiálně představeno na dubnovém autosalonu v Pekingu, čímž se na trh dostane významně dříve než Maserati Kubang/Cinqueporte nebo SUV od Bentley. V první roce má být vyrobeno osmdesát aut, přičemž až 90 procent produkce má být směrováno do Číny a o zbytek se podělí Rusko, Evropa a Blízký východ. Základní cena má být „vyšší než 150 tisíc liber“, tedy asi 4,6 milionu korun.


Britský Cayenne stavěný pod dohledem ex-pilota F1 má namířeno do Číny - až 90 procent zákazníků by mělo být odsud
Srovnáním se staršími fotografiemi je zřejmé, že na designu se pořád pracuje
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 9 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 2 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 4 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 5 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 7 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch