Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evanta DB4 GT Zagato Evocation: replika trochu jinak
30.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Původní Aston Martin DB4 GT Zagato je automobilová smetánka pro ty nejbohatší. Pokud po něm ale moc toužíte, dá se k němu dostat i levněji.
Automobilové pokušení může mít různé podoby. Pokud bychom ale vymezili okruh možností na majitele novodobého Astonu Martin DB7, patrně to největší pro ně připravila britská manufaktura Evanta. Za neznámou částku přestavuje sedmičku vyráběnou v letech 1994 až 2004 na repliku extrémně vzácného DB4 GT Zagato.
DB4 GT karosovaná italským studiem byla prvním ze zatím čtyř aut postavených ve spolupráci Astonu a Zagata. Poprvé byl vůz představen v roce 1960 na londýnské Motor Show. Zpod odlehčené karoserie dával o sobě hlasitě vědět atmosférický řadový šestiválec o objemu 3 670 cm3 o výkonu 318 koní, který ve spojení se čtyřstupňovou manuální převodovkou zvládal akceleraci na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlost 246 km/h. Tehdy úžasné hodnoty.
Do roku 1963 vzniklo pouze 19 aut, ale automobilka v roce 1991 povolila produkci dalších čtyř strojů na původních šasi (zařazených do série nazvané Sanction II) a posléze v roce 2000 ještě dvě auta přestavěná ze standardních DB4 (Sanction III). Každopádně ani těch šest dodatečně vyrobených DB4 GT Zagato nedokázalo uspokojit poptávku. Dnes tyto stroje nejdou v aukcích pod milion dolarů (Evanta uvádí 3 až 4 miliony liber za kus) a verze Sanction II byla vydražena za 1,9 milionu dolarů. Není divu, že některé firmy hledají možnosti, jak právě na slávě DB4 Z vydělat.
Evanta Motor Company je jednou z nich a nabízí zajímavé řešení uchovávající pod staronovou karoserií techniku Astonu Martin. Je to ve své podstatě pouhá replika, od těch hanebných jakou je třeba přestavba Hondy Civic na Bugatti Veyron se ale v mnohém liší - už tím, že pro ni musíte obětovat model DB7 Vantage. Jde ale o nejrozšířenější vůz britské značky (celkový počet kupé a kabrioletů se zastavil na čísle 7 000) a i když není zadarmo, pořídíte jej stále zásadně levněji než ono historické Zetko.
Výsledkem je stroj nazvaný DB4 GT Zagato Evocation a srovnání jeho fotek s historickým vzorem ukáže, že se designově nejedná o naprosto přesnou kopii. Každopádně pod kapotou má dvojnásobný počet válců. Šestilitrová jednotka V12 dává 426 koní a 540 newtonmetrů a součástí výbavy zůstává klimatizace nebo airbagy. Evanta čalouní interiér červenou kůží a karoserii vyztuží závodní klecí. Přístrojový panel pochází z DB7, ale palubní deska nebo sedačky jsou podle možností dobové, podobně jako šestnáctipalcová kola.
Samozřejmě líbit se to všem asi nebude a nejen někteří majitelé Astonů to můžou považovat za automobilovou svatokrádež. Na druhou stranu nikdo nikoho ke konverzi nenutí a je třeba uznat, že na rozdíl od typických replik má tahle svou úroveň. Kolik si Evanta za přestavbu řekne, to zatím nevíme, méně než miliony dolarů to ale bude zcela určitě.

















Evanta zkrátí rozvor DB7 na původních 2 362 mm, karoserii vyrobí z karbon-kevlaru a přestaví vám nejen verzi s V12, ale také menším řadovým šestiválcem
Pro srovnání původní Aston Martin DB4 GT Zagato
A pro úplnost snímky vlastně nedávného Astonu DB7 Vantage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva