Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ex-šéfdesignér Škody po pár měsících končí u Rolls-Roycu, důvody jsou nejasné
4.10.2019 | Petr Prokopec
Hvězdná kariéra autora většiny moderních škodovek je rázem u konce. Zlí jazykové tvrdí, že Rolls-Roycy na něj byly moc velké sousto, jiní, že se vrací do Škody. Pravda ale může být i jinde.
Na počátku roku 2017 mladoboleslavská automobilka oznámila, že v jejích řadách končí šéfdesignér Jozef Kabaň. To ve výsledku nebylo až tak překvapivé, neboť krátce předtím spatřil světlo světa facelift Škody Octavia. A ten budí rozporuplné reakce dodnes. Jakkoliv tedy nikdy nebylo přímo potvrzeno, že za odchodem stojí dvojité čelní světlomety, všeobecně se mluvilo o tom, že modernizace originálnímu, ale často příliš svéhlavému designérovi zlomila vaz. Kabaň se ale dlouho trápit nemusel, neboť záhy nastoupil do BMW.
V Mnichově se však Kabaň dlouho neohřál, ačkoliv ještě loni na podzim prohlašoval, že se již chystá na zcela novou generaci vrcholné řady 7. Tu měl dle spekulací skutečně i načrtnout, dokonce celou sám, a to takovým způsobem, že vedení se posadilo na zadek a Kabaně rázem povýšilo na post šéfdesignéra Rolls-Roycu. Na tomto tvrzení se nám ale pár věcí nezdálo, neboť jakkoliv je britská značka v automobilové hierarchii výše než BMW, v rámci samotné korporace šlo spíše o sestup.
Pokud by tedy Mnichov byl s Kabaněm natolik spokojený, jak se zmiňovalo, asi by jej „neuklidil“ k automobilce, která představuje tak pět novinek za jednu dekádu. Místo toho se tedy zdálo, že mezi designérem a BMW zavládla zlá krev. Tato možnost se nyní zdá pravděpodobnější, neboť Kabaň po pouhém půlroce u Rolls-Roycu na postu šéfdesignéra končí. Jeho odchod je navíc okamžitý, přičemž dle krátkého tiskového prohlášení automobilky se rozhodl vydat hledat nové příležitosti.
„Ačkoliv Jozef byl u Rolls-Roycu jen po velmi krátkou dobu, děkujeme mu za jeho přispění. A přejeme vše nejlepší do budoucnosti,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös. Nic dalšího již oficiálně nezaznělo a je tedy otázkou, co se přesně stalo a co se ještě stane.
Zlí jazykové tvrdí, že Rolls-Royce byl na dlouholetého šéfdesignéra Škody příliš velkým soustem, ale to se nám nezdá - nesmíme zapomínat, že Kabaň již v počátcích své kariéry navrhl Bugatti Veyron, oproti němuž je i jakýkoli Rolls-Royce tuctové zboží. Další pak říkají, že Škoda vzala na milost jeho nebo on vzal na milost Škodu a vrátí se do České republiky. Ani na to bychom si ale nevsadili.
Alternativní možností číslo jedna je Čína. Kabaňův předchůdce u BMW Giles Taylor byl totiž zlákán čínskou automobilkou Hongqi, přičemž stejným směrem by mohl zamířit i autor moderních škodovek. Možné ale také je, že designér se vydá přesně tou cestou jako řada jeho někdejších kolegů u VW Group. Ty pro změnu zlákali hlavně Korejci, jenž přitom mají aktuálně volný flek. Šéfdesignér luxusní značky Genesis a mimo jiné autor Bugatti Chiron Saša Selipanov totiž odešel ke Koenigseggu a Genesis potřebuje někoho kreativního. Tím Kabaň bezesporu je.
Tím by nastoupil k automobilce, která je pro Škodu na českém trhu zásadním nepřítelem. Pokud tedy rozchod s Mladou Boleslaví nebyl zcela přátelský, musel by se Kabaň při usednutí do nového křesla více než škodolibě usmívat. Uvidíme ale, co se ještě stane, jisté je snad jen jedno - pokud Kabaň skončil u Rolls-Roycu z vlastní vůle, jistě tak učinil kvůli lepší alternativě, o níž se teprve dozvíme.





Jozef Kabaň se dlouho neohřál ani v Mnichově, ani u Rolls-Royce. Kam nyní míří, zatím není jisté
Zdroj: Rolls-Royce, Archiv Autoforum
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 5 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 6 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 8 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub