Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně

Většina automobilek nad menšími a dostupnými vozy pod tlakem evropských regulací láme hůl, Hyundai jim ale slibuje věrnost. Modelu i20 tak nadělilo facelift, který není až tak zásadní, auto po něm ale vypadá přitažlivě. A především i díky němu zůstane dál v prodeji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně

12.5.2023 | Petr Prokopec

Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně

/

Foto: Hyundai

Většina automobilek nad menšími a dostupnými vozy pod tlakem evropských regulací láme hůl, Hyundai jim ale slibuje věrnost. Modelu i20 tak nadělilo facelift, který není až tak zásadní, auto po něm ale vypadá přitažlivě. A především i díky němu zůstane dál v prodeji.

Současné provedení Hyundai i20 startuje na 309 990 Kč. To za současného stavu věcí není špatná nabídka, ostatně na konkurenční Škodu Fabia si musíte připravit o 60 tisíc korun víc. Mladoboleslavský hatchback přitom v té chvíli pohání tříválec 1,0 MPI naladěný na 80 koní. Ten korejský sice rovněž pohání atmosférická jednotka, jde nicméně o čtyřválcovou jedna-dvojku disponující 84 koňmi. A protože Hyundai má kratší dodací lhůty, pomalu neexistuje racionální důvod, proč byste měli dát přednost Škodě.

Korejci se navíc neplánují z této třídy stáhnout, a tak modelu i20 nadělili facelift. Vizuální modernizace je skutečně umírněná, neboť vpředu se jedná pouze o přepracovaný nárazník či jinou grafiku světel. Kromě toho bylo logo značky přesunuto z čelní masky na kapotu. Zamířit tedy můžeme na záď, kde taktéž došlo na lehké přepracování vnitřku lamp. Zmínit lze ještě nový design 16- a 17palcových litých kol, u základních ocelových patnáctek a jejich poklic nicméně vše zůstává při starém.

Automobilka ovšem paletu barev obohatila o nový odstín Lucid Lime, který si můžete prohlédnout ve fotogalerii. A právě díky němu působí vylepšené i20 mnohem výrazněji než předchůdce či zmíněná Fabia. Zákazníci si navíc budou moci zvolit podobnou specifikaci také uvnitř, načež mohou z limetkově zelenou počítat také v případě ozdobných švů či dekorů na dveřních panelech a palubce. Součástí paketu je v takové chvíli i sportovně laděné čalounění sedadel.

Co se pak samotných změn v kabině týče, základní úrovně výbavy mohou nově počítat s 4,2palcovým displejem zasazeným do přístrojového štítu. Zákazníci nicméně stejně jako dříve mohou sáhnout i po příplatkovém 10,25palcovém digitálním kokpitu a stejně velké obrazovce multimédií. Ta jsou kompatibilní s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Dále můžeme zmínit bezdrátové dobíjení mobilů či možnost modernizace přes internet.

Hyundai zapracovalo rovněž na bezpečnostních systémech, načež třeba jízdní asistent mající předcházet nárazům nově zahrnuje i detekci cyklistů. Otázkou je nicméně motorový prostor. Automobilka totiž oznámila, že faceliftované provedení bude zpočátku k mání pouze s přeplňovaným litrovým tříválcem, jenž za pomoci 48voltového mild-hybridního systému posílá na přední kola 100 či 120 koní. O jejich přenos se pak může postarat manuální či automatická převodovka.

Mild-hybridní technologií dosud byla osazena pouze silnější verze motoru, která v kombinaci s výše položenou úrovní výbavy Smart startovala na 459 990 Kč. Jsme tedy opravdu zvědavi, s jakou cenovou politikou Korejci nově přijdou, na detaily si ale musíme počkat. Výroba odstartuje až ve třetím kvartálu letošního roku a automobilka dodává, že následovat mají další motorizace, tedy snad i ona jedna-dvojka.

I kdyby se nicméně Korejci rozhodli, že nově budou kráčet už jen tříválcovou cestou, jejich naděje na úspěch to asi nezhatí. Faceliftované Hyundai i20 by totiž stále mělo startovat pod Škodou Fabia. Od léta navíc bude mít o konkurenta méně, neboť Ford končí s výrobou Fiesty. A jelikož stejným směrem míří většina velkých automobilek, může se i20 setkat se stále větším zájmem už proto, že hodlá být jedním z posledních aut svého druhu, která v Evropě zhasnou.


Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 1 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 01Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 2 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 02Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 3 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 03Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 4 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 04Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 5 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 05Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 6 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 06Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 7 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 07Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 8 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 08Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 9 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 09Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně - 10 - Hyundai i20 2023 facelift prvni foto 10
Nejviditelnějším prvkem modernizace i20 je stoprocentně nový barevný odstín Lucid Lime. Mimo to ovšem hatchback dostal třeba jiný přední nárazník, měnila se i grafika světel. Podstatné je ale nakonec hlavně to, že bude žít dál, což může tvrdit stále menší počet jeho soupeřů. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše