Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fabia je moc drahá a Fiesta končí, jejich soupeře od Hyundai v novém tak nejspíš čekají žně
12.5.2023 | Petr Prokopec
Většina automobilek nad menšími a dostupnými vozy pod tlakem evropských regulací láme hůl, Hyundai jim ale slibuje věrnost. Modelu i20 tak nadělilo facelift, který není až tak zásadní, auto po něm ale vypadá přitažlivě. A především i díky němu zůstane dál v prodeji.
Současné provedení Hyundai i20 startuje na 309 990 Kč. To za současného stavu věcí není špatná nabídka, ostatně na konkurenční Škodu Fabia si musíte připravit o 60 tisíc korun víc. Mladoboleslavský hatchback přitom v té chvíli pohání tříválec 1,0 MPI naladěný na 80 koní. Ten korejský sice rovněž pohání atmosférická jednotka, jde nicméně o čtyřválcovou jedna-dvojku disponující 84 koňmi. A protože Hyundai má kratší dodací lhůty, pomalu neexistuje racionální důvod, proč byste měli dát přednost Škodě.
Korejci se navíc neplánují z této třídy stáhnout, a tak modelu i20 nadělili facelift. Vizuální modernizace je skutečně umírněná, neboť vpředu se jedná pouze o přepracovaný nárazník či jinou grafiku světel. Kromě toho bylo logo značky přesunuto z čelní masky na kapotu. Zamířit tedy můžeme na záď, kde taktéž došlo na lehké přepracování vnitřku lamp. Zmínit lze ještě nový design 16- a 17palcových litých kol, u základních ocelových patnáctek a jejich poklic nicméně vše zůstává při starém.
Automobilka ovšem paletu barev obohatila o nový odstín Lucid Lime, který si můžete prohlédnout ve fotogalerii. A právě díky němu působí vylepšené i20 mnohem výrazněji než předchůdce či zmíněná Fabia. Zákazníci si navíc budou moci zvolit podobnou specifikaci také uvnitř, načež mohou z limetkově zelenou počítat také v případě ozdobných švů či dekorů na dveřních panelech a palubce. Součástí paketu je v takové chvíli i sportovně laděné čalounění sedadel.
Co se pak samotných změn v kabině týče, základní úrovně výbavy mohou nově počítat s 4,2palcovým displejem zasazeným do přístrojového štítu. Zákazníci nicméně stejně jako dříve mohou sáhnout i po příplatkovém 10,25palcovém digitálním kokpitu a stejně velké obrazovce multimédií. Ta jsou kompatibilní s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Dále můžeme zmínit bezdrátové dobíjení mobilů či možnost modernizace přes internet.
Hyundai zapracovalo rovněž na bezpečnostních systémech, načež třeba jízdní asistent mající předcházet nárazům nově zahrnuje i detekci cyklistů. Otázkou je nicméně motorový prostor. Automobilka totiž oznámila, že faceliftované provedení bude zpočátku k mání pouze s přeplňovaným litrovým tříválcem, jenž za pomoci 48voltového mild-hybridního systému posílá na přední kola 100 či 120 koní. O jejich přenos se pak může postarat manuální či automatická převodovka.
Mild-hybridní technologií dosud byla osazena pouze silnější verze motoru, která v kombinaci s výše položenou úrovní výbavy Smart startovala na 459 990 Kč. Jsme tedy opravdu zvědavi, s jakou cenovou politikou Korejci nově přijdou, na detaily si ale musíme počkat. Výroba odstartuje až ve třetím kvartálu letošního roku a automobilka dodává, že následovat mají další motorizace, tedy snad i ona jedna-dvojka.
I kdyby se nicméně Korejci rozhodli, že nově budou kráčet už jen tříválcovou cestou, jejich naděje na úspěch to asi nezhatí. Faceliftované Hyundai i20 by totiž stále mělo startovat pod Škodou Fabia. Od léta navíc bude mít o konkurenta méně, neboť Ford končí s výrobou Fiesty. A jelikož stejným směrem míří většina velkých automobilek, může se i20 setkat se stále větším zájmem už proto, že hodlá být jedním z posledních aut svého druhu, která v Evropě zhasnou.










Nejviditelnějším prvkem modernizace i20 je stoprocentně nový barevný odstín Lucid Lime. Mimo to ovšem hatchback dostal třeba jiný přední nárazník, měnila se i grafika světel. Podstatné je ale nakonec hlavně to, že bude žít dál, což může tvrdit stále menší počet jeho soupeřů. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
