Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift VW Amarok podrobně. Interiér změnil k nepoznání, ceny méně
25.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace německého pick-upu je ještě výraznější, než se zdálo. Až teď víme i to, jak rychle ve vrcholné formě zvládne stovku či na kolik přijde.
Facelift Volkswagenu Amarok byl jedním z nejpřekvapivějších v poslední době. Ne kvůli designu, v tomto případě lze mluvit pouze o velmi jemné evoluci, jak je ostatně u německého koncernu zvykem. Zásadní rošáda se odehrála v motorovém prostoru, kam se namísto dvoulitrového čtyřválce nastěhoval třílitrový šestiválec. Pokaždé jde sice o turbodiesel, nicméně i tato se změna počítá, zvláště v dnešní době.
Dosud jsme přitom věděli pouze tolik, že nová pohonná jednotka bude k dispozici se 163, 204 a 224 koňmi. Nejslabší verze přitom dle norem spotřebuje 7,6 l/100 km. Volkswagen nyní dodal, že nejsilnější provedení disponující taktéž 550 Nm točivého momentu přitom pokoří stovku za 7,9 sekundy a maximálně zvládne 193 km/h.
Dále lze zmínit, že pick-up bude nabízen s pohonem zadních či všech čtyř kol (k mání bude jak mezinápravový diferenciál Torsen, tak i připojitelná přední náprava), přičemž aktuálně se mluví pouze o osmistupňové automatické převodovce s příplatkovými pádly pod volantem. Posléze by ovšem měl dorazit šestistupňový manuál.
V rámci exteriéru došlo ke změnám u čelní masky, nárazníků a grafiky světel. Více se toho ovšem měnilo uvnitř, kde si dosavadní provedení s tím novým těžko spletete. Jsou tu nové materiály, zcela jinak řešené výdechy ventilace, nová přístrojová deska či přemístěná a a modifikovaná tlačítka ovládání. Úpravami prošly i odkládací schránky.
Dále můžeme zmínit jiný volant nebo přepracovaná multimédia, která těží ze systému Car-Net umožňujícího integraci mobilních telefonů skrze USB. K dispozici je přitom v řada speciálních aplikací. Navigace dokáže poskytnout aktuální online dopravní zpravodajství, dorazil i digitální příjem rádia.
Velkou měrou se Volkswagen rozepisuje o sedadlech ergoComfort, která jsou určena řidiči a spolujezdci. Pyšní se certifikací AGR, elektricky je můžete nastavit ve 14 směrech. Jako čalounění lze zvolit i kůži nappa, se kterou lze spárovat ozdobné prošívání Ceramique a vyhřívání.
V rámci výbavy Aventura se Amarok pochlubí také barevným třídimenzionálním displejem uprostřed přístrojového štítu, souběžně s tím dorazí i sada pedálů z nerez oceli a unikátní černé dekory. Za příplatek pak bude nabízen také paket Light and Sight, jenž má umocnit sportovní charakter vozu.
Ceny startují na německém trhu na sumě 25 720 EUR (cca 695 000 Kč) za výbavu Trendline osazenou pohonem zadních kol a nejslabším dieselem. Tento model ovšem bude k mání až od druhého čtvrtletí 2017, zatímco vrcholný Amarok Aventura s 224 koňmi dorazí již letos v září za 46 525 Eur (1,26 mil. Kč).
České zastoupení očekává zahájení předprodeje v srpnu, první vozy by pak k zákazníkům měli dorazit někdy v listopadu. Ceny by přitom měly kopírovat ty německé, jenž u základního modelu narostly oproti předchozímu čtyřválci o 940 Eur (25 500 Kč). Ta šestiválcová je pochopitelně zcela novou nabídkou a oproti dosavadnímu vrcholu bude cenově výše asi o 150 tisíc Kč.








Facelift Volkswagenu Amarok se ukázal na nových fotkách, prohlédnout si tak můžeme i interiér
Posloužit pak můžeme ještě předchozí sadou...
Pro srovnání přidáváme i snímky dosavadního provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub