Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám
20.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limuzína za pomoci nových systémů zvládne i upravovat rychlost před zatáčkami, ladně jimi projet a poté rychlost automaticky opět navýšit.
Facelift Mercedesu třídy S jsme očekávali již na ženevském autosalonu. Stuttgatští na výstavišti Palexpo ukázali řadu novinek, modernizovaná vlajková loď však mezi nimi chyběla. Další „autosalonovou šancí” je až zářijový Frankfurt, což by s ohledem na očekávané změny poněkud překvapivý odklad. Jak se ale nyní ukazuje, zase tak dlouho na odhalení inovovaného eSka čekat nebudeme
Sám Mercedes totiž už teď auto ukázal zvenčí i zevnitř. Neobešlo se to bez množství kamufláže, ta ale z vozu brzy spadne - úplné odhalení faceliftované třídy S totiž proběhne už v dubnu. Přesný termín zatím neznáme, je ale jasné, že premiéra je otázkou nanejvýš několika týdnů.
Než k ní dojde, můžeme si vůz prohlédnout alespoň maskovaný. A není to od věci - i přes fólii pokrývající celou karoserii jsou jasně patrné nové nárazníky, které doplní také modifikované čelní a zadní světlomety. Obdobnou modernizací pak projdou i verze AMG, u nichž máme čekat také vyšší výkon. Více změn čekejme pod povrchem.
Ty klíčové budou mít spojitost hlavně s autonomním řízením, které by mělo pokročit na vyšší úroveň. Třída S tal dostane nově vyvinutou funkci Active Distance, která umožní automatické zrychlení a brzdění během jakékoliv trasy zadané v satelitní navigaci. V tom pomůže i vylepšený Active Speed Limit Assist .
Zrevidován byl také tempomat Distronic, který autonomně zvládá upravit rychlost v závislosti na aktuální trase. Systém proto dokáže brzdit před zatáčkami, zpomalovat ve chvíli, kdy se chystáte opustit dálnici či zcela zastavit, pokud se zdá, že řidič hodlá vjet do cesty ostatním motoristům. Činnost tohoto systému bude podporovat nová grafika, která je součástí přístrojového štítu či head-up displeje.
Většinu informací o okolním světě automatika získává prostřednictvím stereo kamery usazené za čelním oknem. Doplňuje ji dopředu mířící radar schopný operovat na vzdálenost až 250 metrů a na základě jehož pokynů dokáže vůz zcela zastavit, pokud je zjištěna překážka. Také navigace s mapovým rozhraním HERE je „mnohem inteligentnější“ než dosavadní systémy.
Všechny tyto novinky mají umožnit autonomní jízdu, během které má vůz sám upravovat rychlost v zatáčkách, na kruhových objezdech či křižovatkách. Kromě toho nová třída S může plně zastavit a následně se rozjet, pokud to silniční podmínky a rychlostní limity dovolí. V rychlostech do 210 km/h přitom systém kontroluje i vzdálenost od ostatních vozidel, vybírat je navíc možné mezi třemi režimy.
Mód Eco slibuje konzervativní styl jízdy za účelem maximální úspory spotřeby. Z toho důvodu je využíváno i tzv. plachtění, tedy jízda na neutrál, přičemž systém bere v potaz i rychlostní limity a autonomně brzdí, abyste je nepřekročili. Režim Comfort je zlatou střední cestou, při volbě Sportu lze počítat s umocněním akcelerace, pozdějšími brzděním a zachováním vyšší rychlosti v zatáčkách.
Taková je alespoň teorie, i podle informací z prezentace maskovaných prototypů ale v praxi vše funguje tak, jak je popisováno. Kupříkladu při opouštění dálnice třída S samovolně sníží rychlost, aby mohlo dojít k bezpečnému sjetí a projetí zatáčkou. Poté se tempo opět automaticky navýší na 70 km/h, přičemž řidič pouze ovládá volant. Řidič se pak nemusí starat o rychlostní limity, vše za něj hlídá jeho vůz.
Je tu ovšem pár „mušek“, které je třeba ještě vychytat. Přestože nová technologie dokáže rozpoznat třeba i částečně zakryté dopravní značky, nezvládá již dodatkové tabulky, které v závislosti na denní době upravují dovolenou rychlost. Také zatím neumí preventivně reagovat na hlášení o dočasné překážce na vozovce, třeba rozlitý olej. Podle šéfa divize autopilotů Michaela Hafnera se na řešení pracuje, „je to ale komplexní případ“.
I přes tyto slabiny se ale Mercedes stále více blíží k autonomnímu řízení úrovně SAE 5. Jeho systém prozatím dokáže převzít kontrolu po dobu maximálně 30 sekund. Podle Hafnera během této doby pracuje s větší přesností a zlepšenou plynulostí. K tomu vozu napomáhá i celá řada dalších vylepšených asistenčních systémů.
Kromě toho máme počítat s novým řadovým šestiválcem M256, jehož výkon byl naladěn na 408 koní. Třílitrový turbodiesel OM656 bude k dispozici s 286 nebo 313 koňmi, v případě osmiválců přijde jen lehčí modernizace. Mimo to se technici značky podívají také na software převodovky, změnami projde i podvozek. Vizuálně se tedy možná až tak moc nezměnilo, pod povrchem ale máme do značné míry nový vůz.















Facelift Mercedes-Benz třídy S po stránce vizuální příliš nezmění, pod povrchem ale čekejme mnohem více asistenčních systémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 3 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 5 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 6 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 8 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 14:53 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
