Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný Mercedes třídy S odhalil klíčové změny, chce jezdit skoro sám
20.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limuzína za pomoci nových systémů zvládne i upravovat rychlost před zatáčkami, ladně jimi projet a poté rychlost automaticky opět navýšit.
Facelift Mercedesu třídy S jsme očekávali již na ženevském autosalonu. Stuttgatští na výstavišti Palexpo ukázali řadu novinek, modernizovaná vlajková loď však mezi nimi chyběla. Další „autosalonovou šancí” je až zářijový Frankfurt, což by s ohledem na očekávané změny poněkud překvapivý odklad. Jak se ale nyní ukazuje, zase tak dlouho na odhalení inovovaného eSka čekat nebudeme
Sám Mercedes totiž už teď auto ukázal zvenčí i zevnitř. Neobešlo se to bez množství kamufláže, ta ale z vozu brzy spadne - úplné odhalení faceliftované třídy S totiž proběhne už v dubnu. Přesný termín zatím neznáme, je ale jasné, že premiéra je otázkou nanejvýš několika týdnů.
Než k ní dojde, můžeme si vůz prohlédnout alespoň maskovaný. A není to od věci - i přes fólii pokrývající celou karoserii jsou jasně patrné nové nárazníky, které doplní také modifikované čelní a zadní světlomety. Obdobnou modernizací pak projdou i verze AMG, u nichž máme čekat také vyšší výkon. Více změn čekejme pod povrchem.
Ty klíčové budou mít spojitost hlavně s autonomním řízením, které by mělo pokročit na vyšší úroveň. Třída S tal dostane nově vyvinutou funkci Active Distance, která umožní automatické zrychlení a brzdění během jakékoliv trasy zadané v satelitní navigaci. V tom pomůže i vylepšený Active Speed Limit Assist .
Zrevidován byl také tempomat Distronic, který autonomně zvládá upravit rychlost v závislosti na aktuální trase. Systém proto dokáže brzdit před zatáčkami, zpomalovat ve chvíli, kdy se chystáte opustit dálnici či zcela zastavit, pokud se zdá, že řidič hodlá vjet do cesty ostatním motoristům. Činnost tohoto systému bude podporovat nová grafika, která je součástí přístrojového štítu či head-up displeje.
Většinu informací o okolním světě automatika získává prostřednictvím stereo kamery usazené za čelním oknem. Doplňuje ji dopředu mířící radar schopný operovat na vzdálenost až 250 metrů a na základě jehož pokynů dokáže vůz zcela zastavit, pokud je zjištěna překážka. Také navigace s mapovým rozhraním HERE je „mnohem inteligentnější“ než dosavadní systémy.
Všechny tyto novinky mají umožnit autonomní jízdu, během které má vůz sám upravovat rychlost v zatáčkách, na kruhových objezdech či křižovatkách. Kromě toho nová třída S může plně zastavit a následně se rozjet, pokud to silniční podmínky a rychlostní limity dovolí. V rychlostech do 210 km/h přitom systém kontroluje i vzdálenost od ostatních vozidel, vybírat je navíc možné mezi třemi režimy.
Mód Eco slibuje konzervativní styl jízdy za účelem maximální úspory spotřeby. Z toho důvodu je využíváno i tzv. plachtění, tedy jízda na neutrál, přičemž systém bere v potaz i rychlostní limity a autonomně brzdí, abyste je nepřekročili. Režim Comfort je zlatou střední cestou, při volbě Sportu lze počítat s umocněním akcelerace, pozdějšími brzděním a zachováním vyšší rychlosti v zatáčkách.
Taková je alespoň teorie, i podle informací z prezentace maskovaných prototypů ale v praxi vše funguje tak, jak je popisováno. Kupříkladu při opouštění dálnice třída S samovolně sníží rychlost, aby mohlo dojít k bezpečnému sjetí a projetí zatáčkou. Poté se tempo opět automaticky navýší na 70 km/h, přičemž řidič pouze ovládá volant. Řidič se pak nemusí starat o rychlostní limity, vše za něj hlídá jeho vůz.
Je tu ovšem pár „mušek“, které je třeba ještě vychytat. Přestože nová technologie dokáže rozpoznat třeba i částečně zakryté dopravní značky, nezvládá již dodatkové tabulky, které v závislosti na denní době upravují dovolenou rychlost. Také zatím neumí preventivně reagovat na hlášení o dočasné překážce na vozovce, třeba rozlitý olej. Podle šéfa divize autopilotů Michaela Hafnera se na řešení pracuje, „je to ale komplexní případ“.
I přes tyto slabiny se ale Mercedes stále více blíží k autonomnímu řízení úrovně SAE 5. Jeho systém prozatím dokáže převzít kontrolu po dobu maximálně 30 sekund. Podle Hafnera během této doby pracuje s větší přesností a zlepšenou plynulostí. K tomu vozu napomáhá i celá řada dalších vylepšených asistenčních systémů.
Kromě toho máme počítat s novým řadovým šestiválcem M256, jehož výkon byl naladěn na 408 koní. Třílitrový turbodiesel OM656 bude k dispozici s 286 nebo 313 koňmi, v případě osmiválců přijde jen lehčí modernizace. Mimo to se technici značky podívají také na software převodovky, změnami projde i podvozek. Vizuálně se tedy možná až tak moc nezměnilo, pod povrchem ale máme do značné míry nový vůz.















Facelift Mercedes-Benz třídy S po stránce vizuální příliš nezmění, pod povrchem ale čekejme mnohem více asistenčních systémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
dnes
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 5 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 6 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 8 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 9 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
