Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku

Manufaktura Mazzanti Automobili prezentuje v Monaku první dokončený supersport Evantra se sebevražednými dveřmi a sedmisetkoňovým osmiválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku

21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Manufaktura Mazzanti Automobili prezentuje v Monaku první dokončený supersport Evantra se sebevražednými dveřmi a sedmisetkoňovým osmiválcem.

Souběžně s autosalonem v Šanghaji má otevřeno také monacká výstava Top Marques, kde se kromě jiných exotických automobilů objevila rovněž avizovaná italská specialita Faralli e Mazzanti Evantra V8. O stroji postaveném na zakázku pro čínského zákazníka, který místo přeplňovaného boxeru požadoval americký sedmilitrový small-block V8, jsme už vše důležité asi napsali, až dosud nám však firma předkládala pouze počítačově generované obrázky. Dnes se tedy poprvé můžeme podívat, jak vůz z Gello di Pontedera vypadá ve skutečnosti.

V porovnání s rendery se zdá, že auto nakonec dostalo trochu méně nasávacích a odvětrávacích mřížek na karoserii, fotky ale především odhalují originální konstrukci „sebevražedných“ motýlích dveří otevírajících se proti směru jízdy a drobné změny lze zaznamenat rovněž v kabině.

Předně jde o ovládání převodovky, která měla podle původní koncepce dostat tlačítka a otočný přepínač jízdních režimů, nový majitel však požadoval manuál. Trochu jinak nakonec vypadá také ovládání ventilace a interiér postrádá karbonové panely, nic z toho ale nejsou detaily, které by zaměstnanci Mazzanti Automobili nemohli v rámci další objednávky opět navrhnout a poskládat v originálním provedení.

Dvousedadlové kupé sestávající z prostorového rámu vyrobeného z chrom-molybdenových trubek a karbonové karoserie je poháněný již zmiňovaným atmosférickým motorem GM, který dostal titanové ojnice a ventily či mazání se suchou vanou. Italové z něj při kompresním poměru 11,0:1 dostali 701 koní při 6 600 ot./min. a nejvyšší točivý moment 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Parametry pro manuál automobilka neuvádí, ve spojení se šestistupňovou sekvencí se však Evantra V8 dostane na stovku za 3,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 350 km/h.

Cenu 1,3 tuny vážícího vozu o délce 4 325 mm italská společnost veřejně neprezentuje, ročně však neplánuje vyrobit více než pět kusů těchto aut a tak je dost možné, že běžné Ferrari či Lamborghini bude vedle Evantry docela lidovka.


Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 1 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 01Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 2 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 02Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 3 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 03Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 4 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 04Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 5 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 05Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 6 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 06Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 7 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 07Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 8 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 08Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 9 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 09Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 10 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 10Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 11 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 11Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 12 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 12Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 13 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 13Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 14 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 14Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 15 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 15Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 16 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 16Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 17 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 17Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku - 18 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 2013 18
Italové se dosud jaksi zapomněli zmínit, jestli plochý šestiválec 3,5 l s turbodmychadly zůstává ještě ve hře

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.