Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.
Světová premiéra produkční verze italského sportovního vozu Evantra se šasí č. 00 od karosárny Faralli & Mazzanti proběhne od 18. do 21. dubna 2013 na autosalonu Top Marques v Monaku. Základní technické parametry dvoudveřového kupé poháněného plochým atmosférickým nebo přeplňovaným šestiválcem jsme již zveřejnili a bližší detaily (jako například cenu nebo naměřené hodnoty dynamiky) automobilka od té doby do éteru nepustila.
Proč o ni tedy opět píšeme? Důvodem je iniciativa čínského importéra Ke Ming-Shan sídlícího v Hongkongu, kterému se podařilo najít zákazníka, měl však specifické požadavky. Evantra se mu líbila, její pohonná jednotka však nikoli, místo boxeru požadoval osmiválec.
Pokud nám je známo, majitel společnosti Luca Mazzanti nikdy veřejně nepotvrdil, zdali mají jeho šestiválce 3,5 litru (403 nebo 603 koní) něco společného s agregáty Porsche, není proto divu, že firma není sdílná ani v případě sedmilitrové V8. Na rozdíl od boxeru se specifickým objemem, který má nejblíže k motoru v Boxsteru (3 436 cm3), však příliš nepohybujeme, že nový osmiválec má původ v koncernu General Motors a v originálu pohání Corvette Z06.
V původním stavu jednotka ovšem nezůstane. Klient požadoval vyšší výkon než 3,5 biturbo, přičemž small block LS7 428ci disponuje 512 koňmi a to by bylo na 603 koní málo. Nové parametry V8 zveřejněny nebyly, Faralli & Mazzanti však připomíná, že bylo nutné přepracovat celkovou aerodynamiku včetně přístupu vzduchu ke chlazení.
Italové za tímto účelem využila know-how firmy YSIM, která se podílí na vývoji komponentů pro monoposty F1 nebo vytrvalostní speciály pro 24 hodin Le Mans. Technický dozor nad novým projektem přebral Nebojsa Borkovic, konstruktér se zkušenostmi z Ferrari, Pagani, Lotusu a Toyoty F1.
Místo fotografií hotového vozu se F&M prozatím pochlubili pouze obrázky počítačové simulace zkoušek aerodynamiky, které alespoň něco naznačují. Majitel manufaktury však slíbil, že během pár týdnů zveřejní technické údaje V8, převodovky a dočkáme se také fotek.
Motor nové Evantry V8 patrně pochází z Corvette, takže by to měl být small block 7,0 litru s označením LS7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 36 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 37 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz