Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Spider definitivně odhaleno, má pevnou střechu
23.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilky mají problém ustát tlak, pod který se dostávají po únicích vlastních fotek. Předčasné odhalení nyní potkalo nové Ferrari.
Doplněno 17:00: Přidali jsme video zachycující pevnou střechu vozu v akci, pro nepřátele flashe jsme fungování střechy rozfázovali i na nově přiloženém obrázku.
Italové se rozhodli nečekat až do dnešní půlnoci, přeskočili postupné uvolňování detailních výřezů auta a vydali první sérii záběru modelu 458 Spider. Těžko říci, zdali to způsobilo neplánované zveřejnění některých obrázků nebo fakt, že dnes oficiálně vydalo tiskovou zprávu rovněž Porsche k nové devětsetjedenáctce a odhalilo to, co už pár dní známe. V každém případě z toho profitujete vy, čtenáři.
Mluvit o tom, jaký má tento vůz základy, snad ani nebude nutné. Opět tu máme vidlicový osmiválec o objemu 4 499 cm3 s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Jednotka má výkon 578 koní při 9 000 otáčkách, maximální točivý moment 540 newtonmetrů nastupuje při 6 000 ot./min. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem E-Diff3. Změny v konstrukci pochopitelně ovlivnily dynamické parametry.
Uzavřený model Italia potřebuje při akceleraci na stovku 3,4 s, kvůli nárůstu hmotnosti Spideru o 50 kg (na celkových 1 430 kg „suché” hmotnosti) se jeho zrychlení na 100 km/h zhoršilo o jednu desetinu sekundy. Jiná je rovněž udávaná maximální rychlost - 320 vs. 325 km/h v neprospěch otevřené verze. Na druhou stranu ovšem Ferrari připomíná, že díky skvěle vyřešené aerodynamice a elektricky ovládanému deflektoru může Spider jezdit rychlostmi 200 km/h bez toho, aby turbulence nebo hluk nějak zvlášť obtěžovaly cestující.
Díky uvolněnému prostoru po odstranění střechy se konstruktérům podařilo vytvořit za sedadly další menší prostor pro zavazadla. Ne že by to mělo být u supersportu to nejdůležitější, nicméně Ferrari si uvědomuje, že majitelé jejich vozů určitě uvítají další příležitost pro nákup nějakého hezkého luxusního kufříku od Vuittona.
A co střecha samotná? Ta už není plátěná. Ferrari se rozhodlo, že hliníková konstrukce bude lepším řešením - tvrdí dokonce, že pokud by použili původní metody a použili látku s kovovou kostrou, byla by o 25 kg těžší. Jak jejich aluminiové dílo vypadá, můžete vidět na videu. Na všech statických záběrech je vůz „nahoře bez“ (s vysokými oblouky za cestujícím se žádá dodat, že téměř doslovně). Firma uvádí také čas potřebný ke sklopení - na kontrolu účesu nebo příčesku ve zpětném zrcátku máte pouze 14 vteřin.
To je velmi slušné, nicméně jednu smutnou skutečností po transformaci z kupé na otevřený vůz jsme zaznamenali. Na rozdíl od předchůdců, modelů 360 a 430 Spider. nemůžete skrze zadní kryt vystavit na odiv svůj osmiválec. Jak můžete vidět, panel není průhledný. Na druhou stranu ovšem lze předpokládat, že se časem tato možnost objeví jako opce za pořádně tučný příplatek.
Ten ale nepotřebujete, pokud si myslíte, že 458 Spider vypadá nejlépe na dvacetipalcových kolech, má je společné s Italií a ve standardu. Stejná by měla být i strukturální pevnost. Ano, Ferrari ubezpečuje, že „s jejich technickými řešeními aplikovanými na podvozku garantují torzní tuhost bez ohledu na to, zde je střecha složená nebo rozložená“. Na tuto věc, stejně jako v případě udávané průměrné spotřeby 11,8 l/100 km, dají ovšem odpověď až první jízdy.





Ferrari 458 Spider oficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 2 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB