Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 812 Superfast je venku, jako dokonalá rozlučka s atmosférickými V12
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná F12 dostala do vínku objemnější motor, který se stále obejde bez turba či elektřiny. Stovku dá za 2,9 sekundy, maximálně zvládne 340 km/h.
O modernizaci Ferrari F12 se mluví již delší dobu. Stejně tak padají i zmínky o loučení s atmosférickým dvanáctiválcem, neboť zcela nový model, se kterým můžeme počítat někdy okolo roku 2020, již dostane pohonnou jednotku doplněnou buď elektromotorem, turbodmychadlem nebo možná obojím. Každopádně, ať vše již dopadne jakkoliv, dny „čistokrevných“ motorů jsou u Ferrari jednou provždy u konce.
Italská automobilka se proto zjevně snažila, aby rozlučka stála za to. Labutí písní je tedy nově odhalené Ferrari 812 Superfast, které bude pohánět 6,5litrový dvanáctiválec. I značka z Maranella tedy sáhla po v poslední době oblíbeném upsizingu a zvětšila objem předchozího 6,3litrového motoru V12. Souběžně s tím pak samozřejmě vyletěl i výkon, a to na rovných 800 koní v 8 500 otáčkách.
Máme tu tedy nejsilnějšího silničního sériového koníka, jaký kdy byl vyroben. Novinka v tomto ohledu dokonce překonává i limitované Ferrari F12tdf, a to o dvacet koní. Také se může pochlubit točivým momentem 718 Nm, jehož maximum přichází ke slovu při 7 000 otáčkách - značka ovšem dodává, že 80 procent z této hodnoty je dostupných již při 3 500 ot./min.
Navýšení výkonu se logicky promítlo do jízdní dynamiky, zrychlení z klidu na stovku tak zvládne 1 525 kilogramů vážící kupé (jde o suchou hmotnost) za 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 340 km/h a spotřeby průměrně 14,9 l/100 km dle evropského normovaného cyklu. Pokud by vás pak zajímaly emise CO2, ty činí 340 g/km.
Kromě objemnějšího motoru, který je vybaven přímým vstřikováním paliva o tlaku 350 barů a variabilní geometrii sacího traktu, může Ferrari 812 Superfast počítat také s upravenou převodovkou. Tou je i nadále dvouspojkový automat, nicméně značka měla zapracovat na rychlosti řazení dolů i nahoru. Konkrétní časy zveřejněny nebyly, počítat ale lze s ostřejší odezvou.
Vůbec poprvé v historii značky pak došlo k integraci elektrického posilovače řízení EPS, který má umožnit řidiči plné využití potenciálu vozu. V souladu s tím dorazila i evoluční verze systému Side Slip Control (SSC), z již zmiňovaného modelu F12tdf pak bylo převzato řízení zadní nápravy zvané Virtual Short Wheelbase. Také zde jde ale o vylepšené provedení.
Podle Ferrari mají všechny tyto zásahy umocnit ovladatelnost a stabilitu, zároveň mělo dojít ke zvýšení rychlosti během průjezdů zatáček. O vyšší tempo vozu se pak stará i nová aerodynamika. Vepředu pod motorem jsou aktivní klapky, zadní spoiler byl navržen tak, aby navýšil přítlak. Přesné číslo ale opět zůstává tajemstvím.
Více se značka rozepisuje o designu, který byl inspirován Ferrari 365 GTB4 „Daytona“ z roku 1969. Tento model měl vliv hlavně na zvednutou záď, kde se kromě křídla a difuzoru objevuje také čtveřice tradičních kulatých lamp (ty již využívají diod, stejně jako světlomety vpředu). Kromě toho nechybí ani čtveřice koncovek výfuku či nový odstín karoserie Rosso Settanta.
Přesunout se můžeme do kabiny, která sice vychází z tradiční architektury dvanáctiválcových Ferrari, nicméně nově zde máme „plovoucí“ elementy, jakými jsou třeba výdechy klimatizace. Modifikován byl také volant, zatímco sedadla mají nabízet lepší boční vedení i komfort. Zmínit pak lze ještě novou generaci multimediálního systému i vylepšenou klimatizaci.
O ceně se Ferrari nezmiňuje, nicméně vůči modelu F12 lze počítat s nárůstem. Přesnou cifru bychom se pak měli dozvědět za necelé tři týdny na ženevském autosalonu, kde nedojde pouze k živému debutu, ale rovněž k odstartování prodeje. I když bychom se vůbec nedivili, kdyby řada klientů již měla na nové Ferrari 812 Superfast složenou zálohu.
Ferrari 812 Superfast se chlubí 6,5litrovým dvanáctiválcem, který na zadní kola posílá rovných 800 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 10 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva