Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California T Handling Speciale chce být více „go” a méně „show”
23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
California T je nejen nejdostupnější ale také řidičsky nejméně zajímavé Ferrari současnosti. Provedení HS to má změnit.
Ferrari California T se pro maranellskou automobilku stalo do značné míry přelomovým modelem. Už téměř před dvěma léty jako první přepřáhlo na přeplňovaný motor, kterým jsou od té doby vybavovány další novinky značky. Pravda, zatím ne všechny, s ohledem na oficiální verzi jinak v lecčems kruté reality přeplňovaných motorů v autech tohoto typu ale nemůžeme čekat nic jiného, než příchod dalších a dalších Ferrari s nuceným plněním.
Připusťme však, že u modelu California tato změna vadila nejméně. Už dříve to byl trochu salónní typ a ačkoli by bylo mylné označit jeho jízdní projev za nezajímavý či nezáživný, roli řidičského auta u vzpínajícího se koníka jistě lépe zastávají jiné stroje. California si tak udržela statut jakéhosi stylového superturisma, který 560koňový turbomotor jen podrthl. Nyní ale automobilka hlásí, že se s tímto modelem chce vydat i do pro něj dosud neprobádaných vod.
Nemyslíme nyní království ohňů, ale spíše říši řidičských fantazií. Do té má Californii pomoci paket změn nazvaný Handling Speciale a jeho podstatu naznačuje už název. Auto s ní má být prostě... více Ferrari a mění tak nastavení podvozku, převodovky i výfuku, aby lépe uspokojovalo ty, jež od Californie očekávají více zábavy za volantem.
Abychom byli konkrétní, vůz dostal o 16 resp. 19 procent tužší pružiny vpředu a vzadu. Chování adaptivních tlumičů tomu bylo přizpůsobeno, a to prý tak, aby se vůz choval agilněji a přitom nepozbyl mnoho ze svého relativně komfortního projevu. Při přepnutí do jízdního režimu Sport se ale vůz má odvděčit ostrostí, kterou dosud nebylo možné u Californie poznat. A to i díky novému nastavení stabilizačního systému F1-Trac (sic).
Další změnou je rychlejší řazení dvouspojkové automatické převodovky, s níž prý ruku v ruce kráčí přepracované výfukové potrubí. Vůz se díky tomu má projevovat sytějším zvukem, který podtrhne zážitek z preciznějšího řazení oběma směry. My bychom tedy více uvítali zážitek z precizního ručního řazení, takový ale Ferrari už chvíli nenabízí.
Sumarizaci změn můžeme zakončit u vnějšího vzhledu, který též nezůstal standardní. Novinky jsou ale drobné - maska chladiče a zadní difuzor v matné šedi či černé koncovky výfuků nejsou tím, čeho byste si všimli na první pohled, zvláště když kabina zůstala nedotčena.
Jak asi tušíte, Ferrari California T Handling Speciale je míněna jako novinka nadcházejícího autosalonu v Ženevě, kde si ji budeme moci prohlédnout naživo. Do té doby se jistě dozvíme i další detaily - zatím není znám vliv provedených změn na dynamiku v jakémkoli smyslu těchto slov nebo ceny. A ostatně ony pouhé dvě zveřejněné fotografie hlad obdivovatelů maranellských děl zřejmě neutiší...


California T Handling Speciale má být řidičsky dosud nejpodmanivější verzí nejdostupnějšího Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 9 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
před 4 hodinamiČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
před 6 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 7 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 9 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 17:06 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.07. 16:26 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB