Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70: nové Enzo ukázalo alespoň své karbonové šasí
27.9.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
(+ živé foto, videa) Aby Ferrari eliminovalo hrozící nárůst hmotnosti hybridní F70, zapojilo do vývoje váženou kapacitu z oblasti konstrukce F1.
Ne snad, že by na karbonovém-kevlarovém monokoku nástupce Ferrari Enzo bylo něco špatně. Naopak, zcela jistě jde o vkusnou ukázku špičkového fortelu maranellských inženýrů. Přesto ale budeme doufat, že zrovna tuto formu prezentace nebude po italské automobilce nikdo opakovat. Totiž mít na výstavě vůz a vedle něj průřez konstrukcí nebo odhalené součástky, tak to se dá naprosto pochopit (nadšenci mechanickou pastvu vždycky uvítají), ale když ve „světové premiéře“ představíte akorát kousek auta, může být z toho jeden v rozpacích. To je ale asi tak všechno, co s tím můžeme udělat. Holt čas pro novou F70 ještě nenastal, tak se alespoň podívejme na její nosné jádro.
Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.
Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.
Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.
Italská automobilka slibuje, že další posílení tuhosti karoserie pomůže vylepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ačkoli spousta příznivců by dnes už raději uvítalo termín představení hotového stroje. Oficiálně oznámený nebyl, víme ale, že vybraným zákazníkům bude auto představeno ještě letos a světová premiéra proběhne na jaře příštího roku, patrně v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.

















Karbonové šasi Ferrari F70 vypadá naživo opravdu pevně
Monokok i se střechou váží podle nepotvrzených informací jen 70 kg
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Muž ve stejný den nejprve trefil autem dva jeleny, pak ale trefil plný tiket v loterii o miliony
před 4 hodinami - Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic
včera - Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Škoda stvořila neobvyklý motor W12 dávno před VW, obdivovaný stroj nedopadl dobře
28.10.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 10:28 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 10:27 - řidičBOB
- Lyžárna 09:37 - pavproch
- Duel kombíků 07:23 - řidičBOB
- Politický koutek 07:13 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 18:53 - řidičBOB
- Onboard videa 17:27 - řidičBOB
- Dálniční známka 2021 17:16 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 17:05 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16:43 - jerry